Mikäs on paras tiedostojärjestelmä ny...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2013 » Mikäs on paras tiedostojärjestelmä nykyään? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Maanantaina, 29. heinäkuuta, 2013 - klo 17.26:   
Itse olen jokseenkin jämähtänyt SFS:ään, koska se on toiminut ilman ongelmia. PFS:ää testasin tuossa taannoin, kun sen koodi vapautui. En saanut sitä toimimaan oikein mukavasti. Liekö syynä jälleen kerran kenkkuillut SCSI.

Eli nyt olisi tarkoitus testata A1200:lla IDE liitäntäisellä laitteella, jotain muuta kuin SFS:ää. ...varmaankin CompactFlash -kortti adapterilla koneeseen on tulossa.

Onko siis ehdokkaita parhaaksi tiedostojärjestelmäksi? ...vai kannattaako pitäytyä vaan SFS:ssä? Minkälaisia muita säätöjä kannattaa tehdä? Onko levyn koolla merkitystä?

 

ShK
Käyttäjätunnus: shk

Rekisteröity: 10-2012
Maanantaina, 29. heinäkuuta, 2013 - klo 17.32:   
PFS3 All-in-One taitaa olla ainut aktiivisesti ylläpidetty.

http://eab.abime.net/news/66561-pfs3-all-one-released.html

 

Kalle Mansikkaniemi
Käyttäjätunnus: ocean

Rekisteröity: 11-2009
Maanantaina, 29. heinäkuuta, 2013 - klo 21.10:   
Itsellä a1200:ssa 8 Gt CF-kortti ja PFS3. Osiot ovat kutakuinkin 0,2 Gt, 4 Gt ja 3,8 Gt. Eipä tuossa muuten ongelmia ollut, mutta koneella formatoitaessa UAE:n kautta en saanut Amigaa tunnistamaan korttia. Formatoittin sitten kortin Amigalla, ja nyt tiedonsiirto onnistuu UAE:nkin välillä, eli luultavasti siis sössin UAE:n asetusten kanssa. Varmuuden vuoksi laitoin tuon maxtransferin arvoksi 0x1FE00, sitä kun suosittelevat ylipäätään CF:n kanssa.

Tuollahan siis ovat laittaneet 32 gigasta korttia PFS3:lle: http://eab.abime.net/support-apps/56826-pfs3-install.html

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 29. heinäkuuta, 2013 - klo 21.48:   
Mulla oli SFS:n kanssa sekoilua ensin A1200:ssa, jolloin ei voi tehdä mitään. Pari kuukautta sen jälkeen alkoi SFS sekoilemaan OS4:ssa, jolloin ei voi tehdä mitään.

FFS on kaikissa koneissa nykyään.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 29. heinäkuuta, 2013 - klo 21.50:   
FFS kaikkine puutteineen ei ole koskaan jättänyt minua pulaan. Mielummin pikku ongelmia aina silloin tällöin, kuin totaalinen sekoaminen aina kerta vuoteen.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Tiistaina, 30. heinäkuuta, 2013 - klo 14.30:   
Kiitoksia linkeistä. En tiennytkään että tuosta PFS:stä oli tuollainenkin versio.

Eilen jo alustavasti testailin 32Gt CF:llä ja PFS:llä osointia. Ovat varmaan boottilevyt olleet yleensä alle 8Gt:a tai osioinut uudemmalla OS:llä, kun en ole aiemmin törmännyt tuohon 8Gt:n HDToolbox ongelmaan.

Tarvinnee testata tuota UAE:lla osointia. Asennuskin on varmasti jonkin verran mukavampaa. Tarkoitus olisi siis pistää kolme boottaavaa osiota. n. 0,3Gt kukin ja asentaa 3.1, 3.9 ja mahdollisesti opus tms siihen. ...ja sit loput Work, Games, jne...

FFS:n jätän ihan omaan rauhaansa. Meni viimeksi parin illan jälkeen hermot ja vaihdoin osiot SFS:ksi. Ihan hyvinhän FFS:kin toimii, mikäli laitteet toimii eikä itse sählää. ;)

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 30. heinäkuuta, 2013 - klo 15.03:   
sama täällä kokeiltu muitakin formaatteja
mutta FFS on nykyään kaikissa koneissä
siihen kuitenkin on kohtuulisen hyvä palautus softat
Hermo meni totaalisesti vaihtoehto systeemeihin
kun muutaman kerran BBSn kovis sekosi ja koruptoitui sen verran pahasti ettei
mitään jäänyt pelastettavaksi
onneksi kyseinen partitio oli vain musan ja ääniraitojen käsittelyyn
varattu levy mutta paljon aineistoa katosi operaatiossa
FFS olen kuitenkin aina saanut kaiken talteen
vaikka kuinka sekaisin olisi mennyt

jos validointi ajat veettää kannattaa Blokki koko
laittaa kiltisti vähintään 4K mutta mielummin 8k
silloin alkaa CD imagekin katoamaan levyltä sekunneissä
eikä minuuteissa jos koko on Default 0.5k
muutenkin operaatioiden nopeus on huimasti hätäisempää
(koon muuttaminen muistaakseni vaati levyn formatoinnin)
lataus ja tallenus nopeus ei tuolla jekulla juuri kasva
nykyään tuo kovalevytilakin on sen verran riitoisaa ja halpaa
ettei niisuiluun ole aihetta

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: