Internet ja plipbox

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Internet ja plipbox « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Sunnuntaina, 18. syyskuuta, 2022 - klo 5.42:   
Mikä mahtaa olla kun yhteyttä ei synny? A1200 Blizard kiinni ja Plipbox..kokeilin Miamia, AmiTCP ja Roadshown pinkkaa..

Kaikki oikein, mutta kun plipbox pyytää reitittimeltä IP-osoitetta, niin reititin ei anna sitä! Miksi ei? No Jos pakotan plipboxille IP:n, niin sillä sitten on IP ja TCP/IP pino tosiaan toimii (plipbox pingaa itseään ok).. Reititin ei anna IP-osoitetta, olkoon sille määritetty MAC osoitteen avulla kiinteä tai ei...Reititin jopa jossain vaiheessa ns näki plipbox-sovittimen, mutta ei anna IP:tä.

Tulee mieleen että joku ristiriita rautatasolla nyt kai on plipboxin ja tuon kiinteän ADSL-boxin välillä.

Onko muilla plipbox toiminut helposti? Tämän kun piti olla ihan helppo juttu..

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 19. syyskuuta, 2022 - klo 20.02:   
Toimii helposti, joku omituinen yhteensopimattomuus reitittimen kanssa. Muista että AmiTCP julkisessa versiossa ei ole toimivaa DHCP:tä.

Itse olen viimeaikoina suosinut tätä TCP/IP pinoa, joka on päivitetty versio AmiTCP:stä, siinä on toimiva DHCP ja mukava GUI.

https://icomp.de/shop-icomp/en/shop/product/amitcp-install-disk-adf-not-logged-in.html

 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Maanantaina, 19. syyskuuta, 2022 - klo 22.57:   
Itellä ostettu Easynet, jossa siis tuo AmiTCP-pinkka..ja roadshowkin on ihan ostettu. Sikäli ärsyttävää kun pitäs olla ihan helppo homma... Kun aikaa on niin kokeilen jossain vaiheessa soisella reitittimellä.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 21. syyskuuta, 2022 - klo 18.13:   
Mulla on toiminut Miamin kanssa ihan ok aina
tosin välissä 4G modemin välissä on vahahkoo reititintä

 

The Thing
Käyttäjätunnus: thething

Rekisteröity: 10-2012
Tiistaina, 20. joulukuuta, 2022 - klo 23.42:   
Nyt on testattu toimi kummankin A500 kanssa plipbox mutta, ei muiden kanssa (600, 1200, 2000)...eli yhteensopivuusongelma näyttää olevan.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 23. joulukuuta, 2022 - klo 23.45:   
Laita kiinteä IP, toimii joka tapauksessa paremmin?

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 14. helmikuuta, 2024 - klo 16.17:   
Mun Plipboxit on toiminut ihan hyvin kaikilla
A2000,500,1200,4000 komboilla tosin virta on otettu Amigasta ei ulkoisesta virtalähteestä

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: