Näyttö amigaan

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 12/2006 asti » Näyttö amigaan « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jari Lindgren
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 11.47:   
Laitoin juuri tilaukseen Samsung syncmaster 910MP näytön.
http://www.samsung.com/fi/products/monitors/tft19/910mp.asp
Onko jollain kokemusta ko. vehkeestä tai samankaltaisesta ?
Tuo _pitäisi_ olla aika pätevä kun on Scart samassa niin ei tartte scandoubleria.

 

itix
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 13.10:   
"sisäänrakennettu TV-viritin"

Olettaisin että toimii hyvin. Nokialla taisi joskus olla vastaavantapainen malli joskus kuvaputkiaikakaudella.

 

jPV
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 14.04:   
Juu se nokialainen ainakin toimi hyvin aikoinaan.

 

Frn
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 15.18:   
Kerropa tästä lisää, kun saat testattua.

 

Jari Lindgren
Sunnuntaina, 20. elokuuta, 2006 - klo 18.56:   
Jep, laitan kokemuksista tietoa kunhan näyttö tulee.

 

Tero S.
Torstaina, 24. elokuuta, 2006 - klo 14.27:   
LG:ltä löytyy samanlainen näyttö ainakin 17-tuumaisena. Itse päädyin LG:seen Samsungin sijasta, kun LG:ssä oli myös DVI VGA:n lisäksi. Tällä hetkellä PuuCee on kiinni DVI:ssä, XO VGA:ssa, Amy scartissa ja Satakakskasi komposiitissa. :)

Ihan hyvin tuo pelaa. Skaalaus scartin ja komposiitin kautta ei ole paras mahdollinen, joten pikselikohinaa esiintyy jonkin verran.

 

tomazkid
Perjantaina, 25. elokuuta, 2006 - klo 6.33:   
Olegil osti tämän:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315384

Ei toimi hyvin, hänen mukaan hän saa paremman kuvan vanhalla 1084 näytöllä komposiitin kautta kuin tällä uudella :p

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 25. elokuuta, 2006 - klo 10.38:   
Tjoo, analoginen videokuva lienee parhaimmillaan putkinäytöillä, jollaisille se on alunperin suunniteltukin. Ainakin composite-signaalin kautta toistettuna. (joka muuten toistuu vielä videomonitorejakin paremmin putkitelkkareissa, joissa on CTI-väriterävöinti.)

 

Zabi
Lauantaina, 26. elokuuta, 2006 - klo 17.32:   
Näyttö tuli mutta ei hyvältä vaikuta, composiitin ja rf:n kautta kuva näkyy jotenkuten mutta välkkyy aivan hirveästi! :(
Niitä ei pysty käyttämään ollenkaan, sama ongelma kahdella A1200:sella joten ei ole koneesta kiinni.
Scartin kautta näkyy vain täsysin valkoinen kuva!
Kenelläkään vinkkejä ko. ongelmaan ?
Täytyy laittaa näyttö maanantaina takaisin ja vaihtaa johonkin toimivaan. Kukaan voisi suositella jotain muuta 19" tai 17" TFT näyttöä jossa olisi samanlaiset liitäntä mahdollisuudet ?

Älkää ostako Samsung SyncMaster 910MP näyttöä!!! ei toimi amigan kanssa. :(

Jari Lindgren

 

Seppo
Lauantaina, 26. elokuuta, 2006 - klo 22.31:   
Zabi: Olen itse viime aikoina koettanut saada Amigan RGB-videon näkyviin Scart-jakajan ja erillisen scandoubler-boksin kanssa TFT-näytössä, tuloksena myös valkoinen kuva. Ilmeisesti tuossa Tero S:n mainitsemassa LG:ssä tuo Amigan RGB näkyy ok, lieneekö eroa liittimessä tai sitten käytetyssä kaapelissa?

 

Zabi
Lauantaina, 26. elokuuta, 2006 - klo 23.55:   
Tero.S: Kerrotko LG näytön tarkan mallin ?
Taidan päätyä itse myös LG:seen.
LG: M1910A
M1910A
S-Video, Composite, TV-Tuner
Ainakaan ei mainita Scartia ko. mallissa olevan.

 

Tero S.
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 12.24:   
Zabi: LG:ni on mallia L173ST. Lomitetutkaan tilat (A500 ja A1200) eivät mielestäni RGB:llä välkkyneet. Kuva oli kohtuu terävä, mutta pikselikohina hieman heikentää tätä. Omassa käytössä kuitenkin ihan riittävä. RGB-Scart piuha perustuu hardwarebookin kytkentään. Tähän asti olen vain LG:llä siitä kuvaa saanut ulos. Olkkarin Sony ei näyttänyt mitään mutta jälkeenpäin tajusin kytkeneeni sen ei-RGB liitäntään. Pitäisi kai jossain välissä kokeilla myös sitä RGB-kykyistä liitäntää.

 

Zabi
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 14.15:   
Päädyin sitten kuitenkin Acer AL1932m AV kitillä varustettuna, eli saa composiitti ja scart kuvan sisään. Markantalossa JKL:ssä kävin niin oli acerin TFT:t -30% joten ko. näytölle jäi hintaa 330€! :)
Tässä on tulevaisuutta ajatellen myös DVI.
Mutta asiaan, eli amiga käytössä scartilla sama ongelma kuin samsungilla, eli valkoinen kuva. Composiitin kautta kytkettynä kuva näkyy ja on pelaamiseen riittävä, vaikkei mikään huippu olekaan. Voodoo3 joka sijaitsee mediatorissa toimii 1280x1024 tilassa erinomaisesti.

Tätä näyttöä voin suositella kaikille lämpimästi!!! :)

 

Seppo
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 14.23:   
LG:llä näyttää olevan tuosta Tero S:n monitorista myös 19" malli (L193ST).

Vertailin noita monitorien speksejä ja ainakin Scartin kohdalla Samsung puhuu pelkästä Analog RGB:stä, kun LG:n kohdalla on analog/digital - onkohan tuolla merkitystä ja voisiko se vaikuttaa siihen, että LG:ssä Amigan kuva näkyy ja Samsungissa ei?

 

Tero S.
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 15.03:   
Katsos, niinpäs näkyi olevan digitaalinenkin RGB tuettuna. Toimisikohan Satakakskasin 80-merkin näyttö tuolla? Eikös Amigan RGB ole kuitenkin analogista?

 

Tero S.
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 15.11:   
Anteeksi tuplapostaus, mutta Zabi, onko tuo RGB-Scart-kaapelisi itse tehty vai ostettu ja tiedätkö, millä kytkennällä se on toteutettu. Itselläni oli alunperin Mikrobitin 2/91 kytkennällä toteutettu kaapeli, jolla sai tietyillä telkkareilla vain valkoista kuvaa myöskin tuolla LG:llä. Tein sitten itse hardwarebookin kytkennällä uuden kaapelin, jolla sitten sain kuvan näkyviin. Ilmeisesti tuon Acerin AV kitin Scart on RGB?

 

Zabi
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 17.02:   
Acerissa pitää erikseen valita menusta RGB tila scartiin, kuva näkyy ja on terävämpi kuin composiitilla, mutta vihreänä!?!?! :|
Ei kai ole ihan oikeanlainen scart johto, tullut jonkin amiga paketin mukana tuo. Täytyy mittailla miten on kytketty.

 

Zabi
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 17.03:   
Vihreys johtuikin huonosta kosketuksesta scart liittimessä! :)

 

Seppo
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 18.10:   
Zabi: Voiko tuon viestisi tulkata siis niin, että sait Amigan RGB-videon näkymään tuon Acerin kanssa? :)

 

Tero S.
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 19.20:   
Zabi: Esiintyykö pikselikohinaa?

 

Zabi
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 20.03:   
Seppo: kyllä voi tulkita, RGB toimii scartissa!!! :)
Tero.S: mikäli oikein tulkitsen tuon "pikselikohinan" niin moista ei ole. Kuva on vakaa ja kirkas! :)

Erinomainen näyttö kaikkiaan!

 

Seppo
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 21.32:   
Zabi: Hieno juttu! :)

Lieneekö tuo monitorien ale valtakunnallinen,vai rajoittuuko tuo pelkkään JKL:ään?

 

Zabi
Maanantaina, 28. elokuuta, 2006 - klo 22.09:   
Alesta en tiedä, käykääs joku katsomassa jossain muualla. :)

 

Retrohenki
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 16.28:   
Olen ajatellut samanlaista Samsung 910MP näyttön käytettäväksi C64:sen ja Vic20:sen kanssa. Sekä tietysti vanhat klassikot Atari 2600 ja Colecovision.

Kyseisen näytön laajakuva versio kävi myös mielessä, mutta muutaman Dreamcast pelin takia en sellaista sitten ehkä kuitenkaan.

Kertokaahan kokemuksia.

 

Zabi
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 22.25:   
Minä en koskisi Samsungin näyttöihin enää pitkällä tikullakaan... :|

 

JPQ
Keskiviikkona, 27. syyskuuta, 2006 - klo 23.47:   
Zabi: mikset ? parhaat kuvaputki pohjaiset joita nykyisin saanee
lienee usein samsungeja.

 

Zabi
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 15.59:   
Syy lienee melkolailla selvä kun lukee koko viestiketjun läpi.

 

JPQ
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 17.58:   
Zabi: harvinaisen selvä ja harvinaisen ikävä syy.
PS. No olihan vanha LGeen putkinäyttö nykyistä terävämpi mutta ne
muotovirheet (esim. kuvan oikea yläkulma nousi ylös) ja väritoisto.
tosin sen kuvanlaatu ostohetkestä laski nopeampaa. Sitä ennen oli taas
Samsung josta en jaksa kertoa mikä mätti.

 

PR
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 21.48:   
Jos jotain hyötyä niin ostin Viewsonicin "19 tft jossa kautinlisähinta. 300e. ja toimii loistavasti AmigaOnessa, (VA912) Näitä saa jo varmaan noin 250e. nykyisin ja on dvi liitäntä jota en vielä radeoniin laittanut kun niitä johtoja ei saanut aikaseks/ei löydy jos sattuu kaupasta kysymään. Ei kai tuolla paljon kuvanlaadunsuhteen ole muutenkaan eroa vga:han?
Ainiin Radeon 8500LE kyseessä.

 

Zabi
Torstaina, 28. syyskuuta, 2006 - klo 22.30:   
Ainakin puucee puolella Nvidian kortillani kuva muuttui huomattavasti tarkemmaksi, riippuu tietysti siitä miten laadukas on näytönohjaimen analoginen ulostulo.

 

Inf
Perjantaina, 29. syyskuuta, 2006 - klo 14.49:   
Itse ostin vuosi sitten Amiga & C64 & PC käyttöön Dellin 2001FP 20.1" TFT näyton. Se toimii hyvin. Laitteessa on Composite, SVideo, VGA ja DVI liitännät, joten siihen saa kiinni laitteen kuin laitteen. Kaiken lisäksi laite osaa synkata VGA portissa Amigan 15kHz RGB tilaan. Tuota ei dokumenteissä luvata, mutta ainakin minun laite toimii.

 

Retrohenki
Lauantaina, 30. syyskuuta, 2006 - klo 2.53:   
Haen 19" näyttöä, jossa on myös tv-viritin vanhoja tv-pelejä kuten Colecovision ja Atari 2600 varten.. En ole löytänyt muita vaihtoehtoja, kun tuo Samsung.

 

Mika
Perjantaina, 3. marraskuuta, 2006 - klo 14.45:   
Mistähän tuollaisen Samsung 910MP näytön voisi ostaa..

Valmistus on lopetettu, eikä löydy enään maahantuojan varastosta.

Löytyisikö vielä jostain liikkeestä tai Eurooppalaisesta nettikaupasta..

 

Zabi
Perjantaina, 3. marraskuuta, 2006 - klo 21.29:   
Älä hyvä mies osta!
Syykin varsin selvä kun lukee koko viestiketjun.

 

Petsku
Lauantaina, 4. marraskuuta, 2006 - klo 15.35:   
Itse hankin juuri äskettäin 21" wide TFT:n Samsung 215TW ja voin kyllä suositella näyttöä lämpimästi. Näytössä on liitäntöjä vaikka muille jakaa ja tällä hetkellä minulla on näytössä kytkettynä oma PC, serveri PC, Amiga 600 ja digiboksi TV:n katselua varten.
Kuvalähteen voi vaihtaa nappia painamalla ja PIP ominaisuudella minulla pyörii jatkuvasti alakulmassa pieni ruutu jossa joko TV-kuva tai Amiga 600!

Loistava näyttö!

 

MH
Tiistaina, 21. marraskuuta, 2006 - klo 1.03:   
Minulla löytyisi tarpeettomana alkuperäinen Amiga 2000 ja sen näyttö Philips CM8833, näppis ym rompetta varastossa.
Kone tuskin starttaa, sillä ollut käyttämättä melkein 8 vuotta.

 

Joanna
Keskiviikkona, 22. marraskuuta, 2006 - klo 4.55:   
Tuli mieleen että voisin kokeilla kuinka hyvin tämä Dell:in 20" toimisi erilaisten näyttötilojen kanssa. Siis tämä lienee ensimmäisiä ostettu 2002) LCD:tä joissa oli Svhs ja composite-tulot vakiona. Pitäisi löytää jostain Scart-VGA15 adapteri (tai tehdä) niin näkisi toimiiko tässä suoraa skandoublaamatta esim A1000:n tai PS2:n RGB-tilat..

Tietenkin, jos joku tietää toimimisen niin säästäisin kokeilemisen vaivan.. (sen tiedän että yllamainitut toimii compositella kytkettynä).

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: