Philips 8833-II apua kaivataan!

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 12/2001 asti » Philips 8833-II apua kaivataan! « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Marko Aalto
Perjantaina, 19. lokakuuta, 2001 - klo 15.27:   
Mulla on 8833-II värimonitori, muttei manuaalia siihen. Amigan näyttönä se toimii OK, mutta C64:n näyttönä kuva on mustavalkoinen (johtona C64 8-DIN -> 3 RCA). Mistä moinen johtuu?
Tarkempi mallimerkintä on CM11342, liittimiä on takana:
- D9 RGB:tä varten (Amiga)
- 3 RCA:ta (CVBS/L, Audio l ja audio r)
Lisäksi RCA-liittimien yläpuolella (tyhjällä paikalla?) lukee myös C.
Siis puuttuuko tästä mallista tuo neljäs rca (=chroma), vai onko tarkoitus käyttää toista audio-RCA:ta chromaa varten? Miten LCA-moodi valitaan? Takana on valintanappula, jossa puhutaan rgb:stä, CVBS ja LCA:sta, mutta kun se kytkin voi olla vain kahdessa asennossa, en ymmärrä millä logiikalla siitä voidaan valitaan LCA! JA toisaalta, eikös värit pitäisi näkyä jo CVBS:n kauttakin?
Siis, löytyykö keltään manuaalia tai tietoutta muuten vaan? Ja vielä parempi jos jollain on C64 liitettynä 8833-II:een, toimiiko?

 

ml
Tiistaina, 23. lokakuuta, 2001 - klo 11.43:   
Minulla on CM 8833-II. En ole ottanut selvää, onko siinä kaksijohtoinen videosignaalisysteemi, kuten kuusnelosessa on. Mutta siitä kuusnelosen 8-DIN liittimestä saa myös yhtä johtoa pitkin tulevaa composite-videosignaalia, jota voi käyttää, mutta kuvan laatu on huonompi. Joistain todella vanhoista kuusnelosista voi puuttua tuo LCA-signaali.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 24. lokakuuta, 2001 - klo 10.44:   
Olen itse käyttänyt tuota 8833-II monitoria C64:n
näyttönä ja kyllä siinä värit ja ääni näkyy ihan
hyvin composite videon kautta. Siinähän on ihan
omat liittimet videolle ja audiolle siinä monito-
rissa.

 

JPQ
Keskiviikkona, 24. lokakuuta, 2001 - klo 12.18:   
Minäkin olen käyttänyt Commodore 64n (myös Amigan)kanssa värit näkyivät.

 

Marko Aalto
Torstaina, 25. lokakuuta, 2001 - klo 16.26:   
OK, ongelma tosiaankin lienee siinä että ko. monitori ei tue LCA:ta, vaan (väri)kuvan pitää olla composiittia. Ja kun tuo mun C64-johto on nimenomaan LCA, näkyy se mustavalkoisena. 1084:ssä toimii sama johto hyvin.

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 25. lokakuuta, 2001 - klo 19.51:   
Aivan, composite johto tuo munkin on. 2 RCA:ta, toinen
video ja toinen audio. Tuossahan oli C= lehdessä aikanaan
ohjeet yhden jos toisenkin kaapelin tekemiseen C64/C128
ja Amigasta erilaisiin monitoreihin.. loistava tietolähde.
Harmi että se lehti sittemmin lopetti..

 

JPQ
Perjantaina, 26. lokakuuta, 2001 - klo 12.11:   
Niin oli pohjoismaiden paras paperinen tietokone lehti.Paras ei paperinen on SAKU.Jälkimmäinen ainaskin kirjoittaa asioista puolueettomasti.Jani Kuituniemi samanlainen johto oli nepassa minullakin nepa on tallella ja monitori taas ei.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: