AmiTCP ja DHCP

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2004 » Viestit 03/2004 » AmiTCP ja DHCP « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Thematic
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 1.17:   
Koskapa Roadshow ei ole vielä ilmestynyt, ja itsellenikin tuli tarvetta DHCP:lle:
Aminetissä on siis tuollainen linux-porttaus (comm/tcp/DHCP20_68k.lha) ja siinä oleva client - joka vaatii ixemul - periaatteessa toimii, ainoa mikä puuttuu on kunnollinen skripti tuon ja AmiTCP:n välille. Aikomuksenani on muokata/tehdä juuri se (unix) skripti sitä mukaa kuin jaksan. Ellei joku ole jo ehtinyt ensin?

 

Ibe U
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 10.44:   
HEi jos saat tuollaisen aikaa niin pistä mulle se postina.

Ei millään haluaisi siirtyä miamiin.

 

Jupp3
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 12.18:   
Ibe U:
Eikös olisi parempi pistää samalla "vähän julkisempaan jakeluun" eli vaikkapa Aminetiin? :)

 

Thematic
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 12.20:   
Katsotaan nyt. Ainakin luulen, että pitää tavata tuota vanhaa AmiTCP 2.0 dokumentaatiota. Tähän mennessä en ole saanut mitään automaatiota aikaiseksi kun tulee esim. ilmoitus "AmiTCP:db/resolv.conf: illegal entry"

 

Thematic
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 17.43:   
Paremminhan tuo jo toimii kuin Miami (karvalakkimalli). Genesis GUI vaan jää turhaksi.

 

Ibe U
Perjantaina, 5. maaliskuuta, 2004 - klo 19.33:   
pistätkö tuon jakoon jonnekkin, vaatiiko se millaista konffailua että sen saa toimimaan muissa koko panoissa, siis kuin omassasi??

 

Ibe U
Lauantaina, 6. maaliskuuta, 2004 - klo 1.58:   
Kuinkas amigalla näkee mikä ip on käytössä miamin ja dhcp:n kautta.

 

Thematic
Lauantaina, 6. maaliskuuta, 2004 - klo 2.40:   
Miamilla pitäisi getenv host kertoa, ja se tulee numeerisena jos Miami ei kyennyt selvittämään domainia. Niin kävi minulle usein. Muuten voi vaikka pingata sitä.

Se nyt tuli väistämättä mieleen, että unix-skriptien (ks. yllä) ajamiseen tarvitaan unix-shell, joka on ixemul-ympäristössä yleensä ksh..

 

miksuh
Lauantaina, 6. maaliskuuta, 2004 - klo 11.55:   
Thematic: Hmm Miamissa DNS tjsp prioriteetin säätäminen auttaa yleensä, jos Miami ei löydä koneelle hoistnamea.

 

Ibe U
Lauantaina, 6. maaliskuuta, 2004 - klo 16.38:   
Mä saisin genesiksen taas käyttöön jos pystyisin selvittämään minkä ip:n mä saan. Ylläpito ei haluaisi irrottaa osoitteita dhcp poolista vaan sitoa ne mac osoitteeseen. Vaihtui palvelun tarjooja joten ip osoitteet muutui.

Eli voisko joku kertoa palikka kielellä miten miamissa saa sen selville.

 

Ibe U
Lauantaina, 6. maaliskuuta, 2004 - klo 21.05:   
vastaus oli helppo www.whatismyip.com

 

Jope
Sunnuntaina, 7. maaliskuuta, 2004 - klo 22.49:   
miami:miamiifconfig -a

.. jostain syystä kaikkiin tuttuihin komentoihin on pitänyt lisätä miami eteen.. Ärsyittävää. miamiping, miamitraceroute jne .. :-P

 

Ibe U
Maanantaina, 8. maaliskuuta, 2004 - klo 0.44:   
Mikäköhän miamia vaivaa kun auto online ei toimi?? se kyllä yrittää yhteyttä mutta ei onnaa. Käsin yhteyden kyllä saa tehtyä.

 

hooligan/dcs
Maanantaina, 8. maaliskuuta, 2004 - klo 21.09:   
Jope:

Rename-komennon ihmeellinen maailma..? :)

 

miksuh
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 18.35:   
Jope: No voihan esim tehdä vaikka näin:

alias ifconfig miamiifconfig

Noin mulla on shell-startupissa. Tai sitten muuttaa rename komennolla :)

 

Jope
Tiistaina, 9. maaliskuuta, 2004 - klo 22.53:   
Jep, mutta silti, ne on alunperin oudosti nimetty -> ärsyttävää.

:-)

 

Thematic
Keskiviikkona, 17. maaliskuuta, 2004 - klo 19.09:   
Upittu Aminetiin.

Jope: Ehkä siksi, että niiden, jotka tarvitsevat molempia tcp/ip-pinoja vuoron perään, ei tarvitse vaivautua, tai rikkoa jotain.

 

Ibe U
Keskiviikkona, 17. maaliskuuta, 2004 - klo 19.34:   
Kiitokset, mikä aminet ? tai siis mikä niistä

Ainakaan vielä ei löytynyt wuarchive.wustl.edu/~aminet/

 

Jope
Keskiviikkona, 17. maaliskuuta, 2004 - klo 22.51:   
Thematic, ilmeisesti ne käyttää kuitenkin bsdsocket-apia, joten periaatteessa ainakin pitäisi toimia ristiin. :-)

Enpä ole kyllä aikoihin pitänyt molempia stackeja koneella yhtäaikaa.

 

Thematic
Torstaina, 18. maaliskuuta, 2004 - klo 5.42:   
Ibe U: Tuohan se taitaa taas olla pääpaikka. Siinä vain menee jokunen päivä, että se näkyy.

 

jPV
Torstaina, 18. maaliskuuta, 2004 - klo 10.41:   
Kyllähän ne tulee joka mirrorille näkymään, sama mihin uppaa. Kestää vaan muutaman päivän käsittelyssä...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: