DukeNukem 3D

Saku-foorumi » Classic Amiga » Pelit » Viestit 2003 » DukeNukem 3D « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Maanantaina, 18. elokuuta, 2003 - klo 16.14:   
Sain sitten Duken pelittään jotenkuten pelattavasti 060:lla :) Assyilla ihmettelin sitä kun alkuanimaatio ja valikot pyöri aika vauhdikkaasti mutta sitten peli olikin semmosta 0.0001 fps tasoa :)

Huomasin tänään, että ei ollut Cyberpatcheria eikä oxypatcheriä kumpaakaan päällä. Taisin disabloida sen, kun pelailin jotain joka ei oikeen tykännyt tuosta. Unohtu näköjää pistää päälle se taas. Johan alko pyöriä jotenki kun Cyberpatcherin ajo :)

Ei se Duke kyllä mitenkään nopea ole tosiaankaan. En ehtinyt vielä testata sitä fps laskuria, mutta silmämääräsesti sanosin, että jotain 10-15fps nopeimmillaan. Riippuu kyllä hirmusesti siitä missäpäin pelialuetta ukkeli käppäilee. Samaten ruudun koko vaikuttaa, vaikkei kyllä yhtäpaljon kun ukkelin paikka.

Välillä framerate putoaa johonkin 1 fps:n paikkeille välillä tuntus pyörivän just jotain 10-15 fps. Sain mä pari pahista nitistettyä ton lyhyen kokeilun aikana :) Yksi iso ongelma on se, että peli sais reagoida herkemmin näppikseen/hiireen, tulee vähän liika sellasia nykäyksiä.

Mut toisaalta to Duke on jotain versio 0.2 et ehkä se vielä paranee :) Ja kyl se sen PPC:n tosiaan vaatii et on nautittava pelata. Assyillahan se pyöri iha kivasti MOS:ssa.

Niin ja toi siis tosiaan 060+ Mediator+ Voodoo3 3000+ 64MB FAst yhdistelmällä.

 

Seppo
Keskiviikkona, 20. elokuuta, 2003 - klo 23.06:   
miksuh: Paljonkos sinulla on levybufferia siinä partitiolla jolta Duken käynnistät? Itse olen huomannut tuota WOS-versiota pelatessa, että levybufferin kasvattaminen (muistin määrä sallien) vähentää noita nykäyksiä melkoisesti.

Pitänee laittaa emaililla kehuja Amiga-version tekijöille, jotta motivaatio pysyy yllä ja näemme uusia parempia versioita (äänet WOS-versioon olisi mukava juttu) :)

 

mikuh
Torstaina, 21. elokuuta, 2003 - klo 13.27:   
En just muista paljo, mutta suunnilleen maksimit mitä PFS3:n kanssa voi laittaa. PFS3:llahan ei edes voi eikä kai juuri kainnattaskaan laittaa yhtä isoja buffereita kun esim FFS:llä.

 

itix
Keskiviikkona, 27. elokuuta, 2003 - klo 0.36:   
ShapeShifterillä Duke pyöri jotenkuten 040/25 koneella eli ei sen aivan niin hidas pitäisi olla. Vaatinee rutkasti assembleroptimointia... :/

 

Tommiii
Lauantaina, 30. elokuuta, 2003 - klo 14.28:   
miksuh: onko sun 060 kellotettu? ei tuo ainakaan mulla noin pahasti hyydy kuin kuvailit...

 

miksuh
Lauantaina, 28. helmikuuta, 2004 - klo 12.45:   
Nyt toimii hyvin, en kyllä tiedä tarkalleen mitä olen säätänyt, mutta nyt pyörii nopeasti :)

Tommiii: Ei ole kellotettu, eli 50Mhz:llä käy. Aina joskus on käynyt mielessä kellottaa, mutta en ole sitten uskaltanut alkaa juotteleen kidettä irti, ei huvita tuhota turboa.