Paragon BBS-softa, 2021 yritys

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2021 » Paragon BBS-softa, 2021 yritys « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Krisse
Käyttäjätunnus: krisse

Rekisteröity: 3-2011
Lauantaina, 20. maaliskuuta, 2021 - klo 22.23:   
Sanontahan kuuluu että jos oikein jotain haluaa niin kaikki onnistuu. No, itse olen kirjoittanut 2014 tästä ongelmasta ensimmäisen kerran ja vielä se on päällä. Silloin jäi homma kesken mutta periksi ei anneta :-D

Alkuperäinen kirjoitushan on http://saku.bbs.fi/discus/messages/2593/9801.html

Sisältö on kuitenkin se että en saa kyseistä purkkisoftaa vastaamaan 'puheluihin' vaikka mitä tekisin. Kokeiltu on TelBBS Server softaa (Hayes modeemiemulaattori PC:llä johon Amiga on yhdistetty sarjapiuhalla), telser.device ja telnetd.device, mutta ei tule mitään. Ensin mainitulla pääsen niin pitkälle että purkki vastaa mutta pistää heti luurin korvaan, noi kaksi jälkimmäistä kaatavat koneen melkein heti kun purkkisoftan käynnistää.

** Huomion arvoista on kuitenkin se että jos Amigan päässä pyörii terminaalisofta ja soitan siihen toisesta koneesta, kaikilla ratkaisuilla homma toimii aivan kuten olettaa sopii. Amigassa näkyy RING, ja ATAn jälkeen data kulkee molempiin suuntiin. Eli kaikki kokeillut systeemit toimivat, mutta tuota purkkisoftaa en saa ronkittua toimintakuntoon.

Niimpä tässä nyt elättelin toiveita että jos arvon kolleegoilla ei ole parempaa tekemistä ja/tai jos mielenkiintoa riittää, niin voisiko joku vaikka joutessaan tutkia saako homman jotenkin toimimaan. Olen tehnyt valmiin paketin joka on käyttökunnossa kun sen purkaa ja tekee yhden assignin. Paketissa tulee mukana readme jossa kerrotaan lyhyesti mistä asetukset löytyvät ja miten purkki käynnistetään. Sanoisin että kolmessa minuutissa homma tulee sen verran tutuksi että pääsee aloittamaan troubleshoottauksen. Asia kiinnostaa näinkin pitkästi lähinnä sen takia että mulla on 30 vuotta vanhat varmuuskopiot purkista tallessa ja voisin piruuttani laittaa sen onlineen jos tuon vaan saisi toimimaan :-/

Paketti löytyy osoitteesta

http://wonk.sytes.net/ext/permanent/paragon_clean_minimal.lha

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: