WarpView ja Näytönohjain muisti!!...

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 12/2005 asti » WarpView ja Näytönohjain muisti!! « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

sloxa
Sunnuntaina, 6. marraskuuta, 2005 - klo 23.42:   
nii.. mulla Radeon 7000ve 32mb ja siitä loppuu
muisti kun warpviewillä avaa kuvan...
kuvan koko 1.2mb jpg ja kun muisti loppuu niin kaikki ruudunpäivitys
menee kuin tervassa uinti.. 1-3fps

sama tapahtuu kun Awepillä jos menee saitille jossa vähänkin enemmän kuvia..
niin Radeonin muisti täyttyy ja kaikki Tahmaa.
voikos tuota ongelmaa muulla kiertää kuin ostamalla
toisen näytönohjaimen??
Ihmettelen vaa että miten jotkut voodoo3 käyttäjät pärjää,
jos kerran 32mb radeonilla näin käy.

 

JPQ
Sunnuntaina, 6. marraskuuta, 2005 - klo 23.52:   
sloxa: ainakaan mulla MorphOSissa ei ole mitään tämän olositakaan ongelmaa sanoisin.

 

Joanna
Sunnuntaina, 6. marraskuuta, 2005 - klo 23.55:   
sloxa: Näyttötila/resoluutio varmaan vaikuttaa.. siis Voodossa ei saa kuin 16-bittisen tilan joten jos sinulla on radeonissa 32-bit tila se syö enemmän muistia..

JPQ: Luultavasti eri käyttisten tapa käsitellä näyttöjä/näyttömuistia vaikuttaa. Jos yhtään muistan oikein, niin Mos ei tallettele tauhkaa näytönohjaimeen, vaan tekee 2D:t emon puolella?

 

Piru
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 0.04:   
Kyllä CyberGraphX siirtelee graffaa fastiin jos tekee tiukkaa, eli tavallaan swappäilee.

En kyllä ymmärrä miten tuo noin hidasta voi olla. Picasso96 sukkaa?

 

Jon
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 1.28:   
sloxa: jos näyttömuisti todella loppuu, niin kokeile säätää WB 16-bittiseksi ja ottaa pois resurssisyöpöt taustat ja teemat.

Ei mulla ole ollut 32 MB:n kanssa ongelmia. IBrowse näyttää syövän enemmän näyttömuistia kuin AWeb (MUI?).

 

JPQ
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 1.57:   
Joanna: toki mutta tarkoitankin että ihmeellistä jos noin jähmeää on
missään amy tyylin koneessa.

 

Seppo
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 11.44:   
Semmoinen vinkki, että jos on graffakortti joss on vain esim 32 MB muistia (niinkuin minunkin Radeon 7000:sessa) niin MUI-ohjelmien (esim. IBrowse) kanssa kannattaa jättää turhat tekstuurimäppäilyt pois. Näyttävät syövän sutjakkaasti muistia (itselläkin oli pahimmillaan vain noin 5 MB vapaana).

Toinen vinkki, jolla näkee sen muistin kulutuksen - Prefs-hakemiston Workbench-ohjelmasta voi asettaa sinne yläpalkkiin näkyville niin emolla olevan muistin kuin grafiikkakortin vapaana olevan muistin määrän.

 

Frn
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 12.23:   
Joanna: "siis Voodossa ei saa kuin 16-bittisen tilan joten jos sinulla on radeonissa 32-bit tila se syö enemmän muistia.. "

Nyt on kyse 2D:sta. Kyllä Voodoo3:ssa 32bit tilat löytyy.

 

ajk
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 18.44:   
Mulla pyörii WarpView isommillakin kuvilla oikein sulavasti, muistia onpi 64 megaa tällä 7500:lla. Muistin kanssa taitaa vaan olla enempi parempi, ehkä kannattaa katsella jossain vaiheessa uutta halpaa Radeonia.

 

Jon
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 22.17:   
ajk: mikä ettei, varsinkin sitten kun paremmat 3D-ajurit julkaistaan :)

 

sloxa
Maanantaina, 7. marraskuuta, 2005 - klo 22.18:   
juu.. ehkä niin!! kunhan tää hypeeriooni julkasee että mitä
näytönohjaimia tuetaan kunnolla.
ei nyt uskalla ostella...

mutta on mulla ton muin kanssa näköjään jotain hässäkkää... 68k ja os4 nat sekaisin...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: