7.1 äänet

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2010 » 7.1 äänet « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

kitaramies94
Käyttäjätunnus: kitaramies94

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 23. joulukuuta, 2010 - klo 18.24:   
Semmonen ropleema ollut jo pitkään etten saa etupaneelin ääniä toimimaan en niin millään. Eli emossa integroitu 7.1 hd realtek ääni"kortti"

Oon yrittäny laittaa ohjekirjan mukaan etupaneelin ääniä, mutta ei onnistu. koitin myös sellaista etupaneelia missä äänipiuhat oli yhessä mötikässä. eli yhtenä suorakaiteena... ymmärätte mitä tarkoitan. Joka tapauksessa onko mahollista että stereoääniemolle tarkoitetun kotelon etupaneelinäänet ei käy tohon emoon. usbit siis sain normisti toimimaan mutta äänet eivät vain pelaa. voiko ajurikin tökkiä vastaan. toi realtekin audiohallintahan siis aina itse tunnistaa kun johto liitetään.. eikö se vaan sitten etupaneelin äänien kanssa ole yhteensopiva. siinä kyllä on ilmaisimet niillekkin mutta ne eivät koskaan aktivoidu.

 

Antti
Käyttäjätunnus: mustaan

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 23. joulukuuta, 2010 - klo 18.41:   
Mulla on Asuksen emolevyssä tuommonen integroitu hd realtek -äänikortti. Sen mikserissä on äänenvoimakkuuden säätö erikseen etupaneelin liitännöille ja ne oli oletuksena mykistetty. Tarkistapa onko vika siellä.

 

kitaramies94
Käyttäjätunnus: kitaramies94

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 23. joulukuuta, 2010 - klo 20.59:   
ei kykene tuolta säätämään

 

kitaramies94
Käyttäjätunnus: kitaramies94

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 24. joulukuuta, 2010 - klo 13.47:   
entäs kun iskin kuulokkeet takakaiuttimiksi? en saa näistä ääntä kuin realtek-mixerin kaiutin testissä.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 24. joulukuuta, 2010 - klo 20.05:   
Mä veikkaan että kyse on juuri siitä mistä Antti sanoi, eli ne etupaneelin liitännän äänet on mykistetty.

Yleensähän ne liukusäätimet eivät edes näy siinä mikserissä ellet asetuksista käy niitä lisäämässä

 

kitaramies94
Käyttäjätunnus: kitaramies94

Rekisteröity: 10-2009
Perjantaina, 24. joulukuuta, 2010 - klo 23.18:   
kaikki asetukset käyty läpi. toisaalta nyt ei oo enää samaa ajuria, koska sain joululahjaksi terasen sisäisen kovalevyn, johon äsken asensin wintoosan, joka asense itse ääni ajurin. kattelen noita realtekin mixereitä myöhemmin uusiksi

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: