Hyvä sää?

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2005 » Viestit 03/2005 asti » Hyvä sää? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Petri Keckman
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 5.45:   
Hei. Terveiset entiseltä Sakuistilta. Joskus tekee mieli palata nuuskimaan mitä entisille virtuaali kavereille kuuluu. Kirjoittelin ja ohjelmoin aikoina Amiga1200:lla, en niinkään Amigasta. Atari800XL on sentään jo mennyt kellarin romuvarastoon säilöön. Amiga 1200 on ollut tossa eteisessä pahvilaatikossa kohta kaksi vuotta. Ei osaa oikein päättää mihin suuntaan se siitä lähtis. Pysyköön siinä. Viimeiset pari vuotta olen leikkinyt PC:llä. Mikä lie malli ja numero, ei kiinnosta muo.

Että mitäpä Amigalle ja Sakulle kuuluu? En nopean silmäilyn perusteella saa mitään otetta. 'Tämä elomme riemu ja rikkaaus, sekä perseen purppura punerrus - väliaikaista kaikki on vaan'. AMiga oli minulle tyttöystävä - se ei ollut vaimo, eikä sellaiseksi muodostunut. PC ja Windows 98SE tuntuu nyt olevan mun vaimo. En osaa haaveilla paremmasta. Saan sillä aikaiseksi sen mitä tarviin. Asiat kannattaa lopettaa juuri ennen huonon sään alkamista ja etsiä hyvä sää muualta. Jos jotkut, jotka aikoinaan olivat kiiinnostuneita mun Saku jutuista olisivat kiinnostuneita vieläkin, niin mulla on uusi julkaisu kanava: google: http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr=&newwindow=1&q=Keckman&btnG=Hae&meta=group%3Dsfnet.%2A ja http://keckman.blogspot.com/

Lopettakaa nyt jo herranjesta hyvän sään aikana toi Amiga pelleily. Etsikää uusia pelleilyjä.

 

Sami Ylönen
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 7.44:   
Ii! Se elää sittenkin.

Mutta hätä ei ole tämännäköinen, terkkuja vaan sinne PC-maailmaan missä aurinko ei paista ja bikinityttösiä ei näy...

 

Petri
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 8.06:   
Älä peilaa omaa varjoasi minuun. minulla ei ole varjoa eikä valoa. olen palavasti romanssissa 'satellite love' kuten Lou Reed laulaa yhden naisen kanssa. Mutta ette te oman kuoppanne kaivajat toisten kuoppia tajuu. ei muuta. heido taas. tuskin vaivaudun edes tervehtimään teitä enää. ja hän ei tosiaankaan ole mikään bikinityttönen vaan ihminen isolla I:llä. taiteilija sielultaan kuten minäkin. voi teitä...Asiat eivät tästä enää muutu. PC on valloittanut maailman ja AMiga kuolee aikanaan turhana pois. kohtalo työntää myötämielisiä, vastahakoisia se raahaa perässään - tulette sen näkemään veilä. Ainoa oikea amiga harrastus olisi luoda koneella jotain järkevää. Se että hioo itselleen masiinaa kuntoon ja koittaa pitää sitä käyttökunnossa väen väkisin on ajan hukkaa. no, onhan aivojen käyttö aina suositeltavaa. että silleen...elossa ollaan oltu ja töitäkin tehty viimeiset kolme vuotta, mutta ei nyt taas.

 

KimmoK
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 8.37:   
Petri, se myrskysää alkoi silloin -94, joten myöhästyit.

"Etsikää uusia pelleilyjä."

Suo siellä, vetelä täällä.

Porukka pelleileekin uusilla Amigoilla. PC se on siinä missä muutkin PC:t. Hieman vain erilainen, erilaisuudesta pitäville.

Vaimo on mukevampi jos se on kylkiluusta eikä piistä.

 

Jarmo Piippo
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 8.44:   
Petri: Hieman sama kuin jos menisit motoristien kokoontumiseen huutamaan, että lopettakaa ihmeessä toi motoristipelleily ja ajakaa autolla kuten muutkin. :-)

 

arles mos aros
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 10.50:   
Jees :-) Varsinkin toi vika kuva on hyvän sään aikana otettu:

http://koti.welho.com/pkeckman/kotisivu/

:-) :-)

 

JPQ
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 10.59:   
Sami Ylönen: eikä moneypenny tyylin siihteriä (EI OLE NAIS ihanteeni
vaan sihteeri tyyppi ihanteeni) joka hoitaa sen mitä pyydetään ja
vieläpä ajallaan eikä muuta. Petri: mene vain pelleilemään ja
vollottamaan käsittämättömien ongelmien kanssa. ja PC katoaa sanoisin
noin 5vuodessa tappajaa en tiedä paitsi ennustukseni sanoo siinä ei
ole x86sta.... KimmoK: sinäkin lienet vuoden myöhässä....:) ja minä en
ainakaan vanhallakaan pelleile.

 

Janne
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 11.13:   
>PC on valloittanut maailman ja AMiga kuolee aikanaan turhana
>pois.

Amiga on ollut turha jo kauan.

Sen sijaan se on edelleen monille mukava harrastus, siinä missä
vaikkapa C64:kin. Antaa ihmisten harrastaa. Hyvähän se vain!

 

Matti Kuuva
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 13.10:   
Katos vaan, itte pete. Muistan kyllä. Se siitä sitten... hei vaan!

 

Einstein
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 16.16:   
Mitä sille suhteellisuusteorialle kuuluu?

 

JPQ
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 16.23:   
Janne: ja edelleen myös työkone jolla minä haluaisin haave? ammattini
hoitaa. se toimisi MIDI sequna ammatin saatte itse arvata alkaa S
kirjaimella ja toinen osa ammatista alkaa M kirjaimella.
Einstein: kennellä se mättää ei ainakaan
Amigisteilla,Pegasos väellä.

 

Janne
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 16.59:   
JPQ: Toki. Amiga on muutamille enemmänkin kuin vain
harrastus. Mutta halusin vain painottaa sitä, että tokkopa
porukka täällä mitään suurempia harhaluuloja Amigan
merkityksestä ylläpitää - kunhan haluaa harrastaa.

 

JPQ
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 17.27:   
Janne: ei todellakaan tuntuu että monet hyvinkin realistisia.

 

Amigisti
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 20.42:   
Linux on kans harrastus. Mulla on tossa koneella Mandrake ja olen tosiaan aktiivisesti harrastanut Linuxismia. Viime aikoina harrastus on ollut sitä tasoa, että taidan formatoida ko. osion.

 

JPQ
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 22.17:   
Amigisti: niinpä. Harrastaa voi vaikka mitä vaikka vihreän sävyisiä
postimerkkejä jos haluaa.:) (eli on sitä hassumpaakin kuin Amiga eikä
muuten hassua postimerkit eli vihreys tekee siitä sen
mukamas hassun ja jos rupeat tuota harrastamaan ilmottaudu...)

 

Joanna
Torstaina, 30. joulukuuta, 2004 - klo 22.39:   
Tietokoneidenkin harrastusta voi olla monen tasoista.. Ainakin minä olen lopettanut Amigaan liittyvien tavaroiden oston/käytön jo jonkin aikaa sitten. Seuraan silti vielä josko jotain mielenkiintoista tapahtuu.

 

JPQ
Perjantaina, 31. joulukuuta, 2004 - klo 1.12:   
Joanna: niin voi. Ja harrastaako rautaa vai käyttistä vai sovelluksia
tai jotain yhdistelmää minä amigan tapauksessa kaikkia.:) ja rauta
tarkoittaa pidän customi raudasta ja 68ksta,ja niin myös
softista,käyttiksestä jopa käyttäjä yhteisö kohtelee paremmin kuin
Windows puolella minua kohdeltu kun olen asiallisia juttuja kysynyt
kun en niitä ole tiennyt...

 

Matti Kuuva
Perjantaina, 31. joulukuuta, 2004 - klo 9.41:   
Minulle Amiga on ollut aina "mites tää juttu muuten tapahtuu/tehdään" -kone.

 

Boogie
Perjantaina, 31. joulukuuta, 2004 - klo 13.37:   
Eiköhän kaikki tietokoneisiin liittyvä - oli kone mikä tahansa - ole periaatteessa harrastus. Hey ho - Elämässähän kaikki muu on harrastusta, paitsi se mihin kuolee :)

 

Petri Keckman
Perjantaina, 31. joulukuuta, 2004 - klo 16.50:   
No, jatketaan sitten lässytystä jos kerran tekin.
Vakaumuksellinen harrastus on ok. Postimerkkien keräily on perseestä. Se ei vie maailmaa eteenpäin. Vakaumuksellinen harrastus on sellaista, että siinä ollaan mukana enemmän tosissaan kuin nykyisinkaltaissa työelämän puuhissa, jotka eivät ole lopullisia päämääriä - nehän ovat keinoja hankkia ravintoa, maksaa vuokraa jne....Vakaumuksellinen harrastus tekee tulevaisuutta. Koska ihmiskunnan lopullinen kohtalo on sinetöity (mulla on selkeä kuva siitä), on vakaumuksellinen harrastus toimintaa joka edistää sitä. Jos joku esim. harrastuksenaan osoittaa suhteelisuusteorian vääräksi kuvaksi todellisuudesta ja osoittaa samalla, että hiukkaskiihdyttimet ovat yhtä turhia kuin isot aseet, niin eiköhän se ole hieman hyödyllisempää harrastamista kuin postimerkkien keräily. Kun saadaan nekin varat ja vaivat hyödyllisempään käyttöön, jotka hiukkaskiihdyttimien rakentamiseen laitetaan. Ei kyl oikein huvittais selostaa teille erikseen, ehkä pitäis kerätä sfnetin huuhasasta materiaali, kirjoittaa puhtaaksi otsikolla: mitä "Petri Keckman todella sanoi ja tarkoitti" ja julkaista CD-romppuna. Amiga harrastus on kyllä harmiton mikä on paljon plussaa. Ei siitä kai haittaa liene, kunhan eivät muut tärkeämmät elämänilmiöt unohdu.

 

JPQ
Perjantaina, 31. joulukuuta, 2004 - klo 16.57:   
Petri Keckman: jokainen saa päättää mikä hänelle on tärkeää. Joten
minusta olet vain paha trolli joka ehkä kade siitä että meillä on
kuitenkin asiat aika hyvin. Meillä ei ole windowsia kiusana.:)

 

Petri Keckman
Perjantaina, 31. joulukuuta, 2004 - klo 17.20:   
ok. sovitaan niin. mutta halusin sanoa vielä tämän viimeisen sanan teille: olette oikeassa. Ja nyt tämä keskustelu loppui tähän. Se joka vielä jatkaa on väärässä oleva trolli.

 

sreöa
Lauantaina, 1. tammikuuta, 2005 - klo 11.14:   
JPQ: niin se ei ole, onhan??!!
Petrikekman: vai oliko?

 

JPQ
Lauantaina, 1. tammikuuta, 2005 - klo 13.12:   
sreöa: mikä ei ole ? ja tarkoitan siis suhteessa olosuhteet huomioiden
hyvin ja lähinnä softien laatua tarkoitan ei kovin usein hämäriä virhe
ilmoituksia. Kuten tässä viime viikonkos alussa käynnistin erästä
windows konetta se urputti tiedosto on jo käytössä ja ilmoitus oli
hyvin kivi kautisen näköinen ollaakseen MEeen tekemä. tOnhan meillä
rasitteena ainakin kaksi firmaa kylläkin eli ei täälläkään kaikki
hyvin ole.:(

 

miksuh
Lauantaina, 1. tammikuuta, 2005 - klo 14.25:   
Mä en kyllä ihan ymmärrä miksi jonkun pitää alkaa selittämään muille kuinka tyhmää ja turhaa jokin asia on ja miten se on vanhanaikasta. So what ? Eri ihmiset tykkää eri asioista ja jos itseä ei enää joku kiinnosta, niin miksi sitten vaivautua "käännyttämään" muita tai ylipäänsä seuramaan siihen asiaan liittyvviä juttuja?
Tota asenneta en ole koskaan tajunnu.

 

JPQ
Lauantaina, 1. tammikuuta, 2005 - klo 15.48:   
miksuh: en minäkään ymmärrä ja Amiga ei ole vanhanaikaista. ja
postimerkeilykään ei ole tyhmää eikös ? eli harrastakoon jokainen sitä
mitä lystää. Lähinnä PC vanhanaikaista vaikka monet sitä harrastaakin.

 

Joanna
Lauantaina, 1. tammikuuta, 2005 - klo 18.22:   
miksuh: Ainakin minusta tuo Keckmannin kirjoittelu on ollut tarkoitushakuista trollausta alusta saakka.. Ei sitä sen pidemmälle kannata edes yrittää ymmärtää.