GameCube ja Linux

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 asti » GameCube ja Linux « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jon
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 13.18:   
http://www.gc-linux.org/index.php

Eihän tämä mikään uusi uutinen ole, mutta mielenkiintoinen silti. PPC-vekotin se Nintarikin on :)

 

KimmoK
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 13.34:   
taitaa olla 1084 monitori tuossa:
http://www.gc-linux.org/pic/kde_fixed.jpg

(miltei) kaikki kajahtaneet on Amigisteja...

:)

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 14.22:   
Hmm.. jotenkin en ole yllättynyt, olihan tämä odotettavissa mutta pitääkö se pirun Liinuksi tunkea joka ikiseen perhanan vehkeeseen?

Tässä on varmaan joku "just because we can" juttu takana.. *hrmph*

 

JPQ
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 14.27:   
Jani Kuituniemi: niin kun parempaakin ei vielä porttavaa olisi tunkea.:)

 

Esa Haapaniemi
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 14.51:   
Kimmo hei...

Tuossa "monitorissa" kyllä lukee ihan selvästi Philips ihan vasemmassa alakulmassa.

Ei silti, olen minä nähnyt 1084:ää monessa muussakin paikassa;)

 

Jon
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 15.25:   
Jani: GC on jossain määrin haasteellinen ympäristö: ei julkista SDK:ta, ei kovalevyä, ei normaalia romppuasemaa ja ilmeisesti softakin saadaan ladattua jossain toisessa softassa (pelissä!) olevan turva-aukon kautta :)

 

KimmoK
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 15.40:   
@Esa

Kappas niinpä lukeekin ... oisko CM8833II ?
On niin tutut muodot että jokin Amigoista tuttu videomonitori tuo on.... :)

 

Jon
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 15.46:   
Vielä tämä linkki:

GameCube & Linux & Amiga

"Programming the GameCube reminds me more of programming a Commodore 64 or an Amiga: Very clean, minimal hardware interfaces, a perfectly optimized system."

Näköjään GameCuben suojaukset voi kiertää myös BIOSin korvaamalla. Taitaa mennä takuut hommassa.

 

JPQ
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 15.50:   
Esa Haapaniemi: niin minäkin moni laite tuottaa videotiloja.:)
Jon: ohjelmistollahan ne suojaukset tehdään aina nykyään myös kait miltei kaikki ominaisuudetkin jossain ympäristöissä.:)

 

rrebel
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 16.25:   
Helppo kierto: verkkokortti + peli, joka mainitaan tuollakin faq:ssa yms -> softat saa ladattua tietarilta.

Ruuvimeisselikikka: Kuuppa auki, kolvia + piiri vaihtoon + verkkokortti. -> sama tulos

Kannatan ensimmäistä.

 

allu
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 17.55:   
Jon: Ei mikään ihme Nintendolta, että rauta on yksinkertainen/kliini. Jo NES:issä oli hyvin simppeli rauta. Eikä pelkästään sen takia simppeli ettei siihen aikaan ollut kovin ihmeellisiä juttuja vaan tosiaan rekisterikartoissa ei edes ole kovin montaa rekkaria. Esim. videopiiri, kahdeksan rekisteriä. Tosin NES:in muistinhallinta, jossa puolet logiikasta on viety pelimoduuleille, on kaukana simppelistä. Ainakin emulaattoritekijän näkökulmasta.

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 18.19:   
Jon: en minä sitä kielläkään etteikö tuo olisi haasteellinen ja mielenkiintoinen ja muita adjektiivejä, mutta lähinnä se, että ihmislapsilla on jokin alitajuntainen pakko tunkea se liinuksi jokaiseen vehkeeseen joka eteen tulee on se joka tässä aiheuttaa närästystä :)

 

Jon
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 19.00:   
Niin en minäkään mikään Linux-fani ole ja ihottumaa alkaa tulla jo pingviinin näkemisestä. AmigaOS se mielenkiintoinen olisikin :)

 

JPQ
Torstaina, 4. marraskuuta, 2004 - klo 21.10:   
allu: no niin on ja mitä lueskelin aika peli optimoitu?
Jon: tai edes MorphOS...

 

Marq
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 10.11:   
Juu, on se kamalaa kun sitä Linuxia portataan kaiken maailman vehkeisiin. Ei tämmöstä voi ihminen kestää. Jos lähetettäis noille vaikka yksissä tuumin postia, että älkää tehkö GC-Linuxia, kun meille tulee iho-oireita, närästystä ja varmaan vielä vatsankin lyö kuralle (hymiö tähän kohtia).

 

KimmoK
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 10.12:   
Kumpaankohan AOS4:n saisi helpommin, gamecubeen vaiko mäkkiin? Dokumentaatio vois olla helpompi tai/ja ainakin GC rauta on yksinkertaisenpi reverse engineeringiä silmäll'ä pitäen.

 

Jon
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 11.05:   
Marq: minun viestistähän se puuttuikin...IMO se pingviini on karsea.

 

JPQ
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 16.47:   
Pingviini on just kiva mutta itse Linux ei. Minä pidän ihmillisistä logoista tyylin boingball,morpho perhonen,pingviini.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 18.13:   
Don't get me wrong, ei Liinuksissa mitään vikaa ole, per se, mutta ärsyttää vaan kun sitä pitää olla tunkemassa kaikkialle.

Olen tainnut joskus aiemminkin avautua ko. aiheesta ihmettelemällä, että miksi pitää ostaa kallis ja eksoottinen rauta vaan sen takia, että voi ajaa siinä jotain tavallista ja tylsää Liinuksia kun sitä voisi ajaa ilmaiseksi saatavalla vanhemmalla PeeCee raudalla ja ajaa sillä eksoottisella vekottimella vaikka sitä sen ihan omaa käyttöjärjestelmää kun siinä sellainen kerran on olemassa.

Tuttava piiriin kuuluu muutamakin näitä Liinuks intoilijoita -- onneksi osaavat ottaa huumorilla tämän minun piikittelyn ja sarkasmin :)

On minullakin tuossa pöydän alla nurkassa Linux purkki palvelimena, ei sillä, ja ihan hyvin se siinä hommassa toimii. Valinta peruste ei tainnut vain ikinä olla mikään muu kuin käytännön seikat: tarvitsin moista duunin takia ja se sattui olemaan helposti saatavilla ja helposti konfiguroitavissa siihen hommaan mihin sitä tarvitsin.

No, on minulla nyt tuo SGI joka ottaa vanhan Linux koneen palvelut itselleen jonka jälkeen Linux-PC hävitetään tästä taloudesta *smirk* :)

 

JPQ
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 19.17:   
Jani Kuituniemi: just en minäkään kaverin projektia josta en tiedä tuleeko mitään että Amiga linux ja pelejä varten. Tuo on melkein rikollista tuhlausta tuollainen.
Tuo SGI on siis laadukaampi tuossa käytössä ? järjellä uskoen olisihan se.

 

Jani Kuituniemi
Perjantaina, 5. marraskuuta, 2004 - klo 19.46:   
JPQ: en tiedä "laadukkaammasta", mutta väheneepähän ainakin noiden nurkassa hurisevien purkkien määrä kun ei ole joka asiaan omaa vekotintaan :) No, kyllä SGI rauta on varmaankin monin verroin laadukkaampaa kuin 13 tusinassa "säätetään vielä pari penniä tuolta ja tuolta" PC rauta :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: