Nokia 447

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2004 » Viestit 12/2004 » Nokia 447 « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Perjantaina, 15. lokakuuta, 2004 - klo 20.00:   
Onks kellään ollu Nokian 17" 447 putkia riippumatta revisiosta ?

Jonkunlaisia kokemuksia niistä ?

Huomasin just, että tuola koulun Helpdeskin huoneen edessä olis myytävänä yks nokia 447. 20EUR:lla. Itsellä on vaan vanha 15" putki, mikä alkaa vedellä viimesiään ja lituskanäyttöön ei just nyt ole varaa. Ei toi varmaan missään ihan huippukunnossa ole kun sitä kerran myydään. Tosin täällä on korvattu oikeestaan kaikkien koneiden näytöt lituskoilla ja vois ehkä toiki menetellä tilapäisesti.

Mut nyt vois raahautua kotiin päin.

 

Jon
Perjantaina, 15. lokakuuta, 2004 - klo 20.06:   
447SX 17" täällä. Ostin käytettynä joskus 3-4 vuotta sitten ja on mielestäni loistava monitori edelleen.

 

JPQ
Perjantaina, 15. lokakuuta, 2004 - klo 21.12:   
Nokia lienee aika hyvä sijoitus tuolla hintaa yleensä minusta
nokian,sonyn,eizon näytöistä pyydetään käytettynä enempi.
PS. kuvaputkella on puolensa sanoi kuka mitä tahansa. Vielä nykyään
hinta ja eräät ominaisuudet mitä tft ei tule saaamaan. (uskon vielä
että väritoisto ongelma ratkeaa joskus...)

 

Thoriel
Lauantaina, 16. lokakuuta, 2004 - klo 1.31:   
447Xpro täällä, ollut useamman vuoden. Ei valittamista, käytettynä ostettu mutta toiminut kuin junan vessa. Seuraava näyttö on tosin TFT, ei voi mittään. Omassa käytössäni edut vs. haitat kallistavat vaa'an kiistatta lätylle.

 

Jon
Lauantaina, 16. lokakuuta, 2004 - klo 11.00:   
Tuli kirjoitusvirhe tuonnen ylemmäs, malli on XS eikä SX. Mutta enivei, itse maksoin 1200 mk käytetystä, joten 20 euroa lienee kohtuullinen hinta.

 

miksuh
Lauantaina, 16. lokakuuta, 2004 - klo 11.55:   
Okei. Pitää varmaan ostaa toi itselle maanantaina, ellei joku ehdi ensin.

 

Ville
Lauantaina, 16. lokakuuta, 2004 - klo 19.42:   
Paree 447, on pro ja V versiot ollu käytössä.

 

Ville
Lauantaina, 16. lokakuuta, 2004 - klo 19.43:   
Turha naksunta on poissa joka häiritsee amiga-käytössä turhan paljon.

 

Egumies
Lauantaina, 16. lokakuuta, 2004 - klo 23.27:   
Joo eli 447Zi plus on itsellä ollut ja hyvä näyttö olikin. Sittemmin olen kyseisen putken myynyt pois isomman tieltä (445XPro). Kuitenkin viime vuonna näytön uudella omistajalla kaiketi näyttö oli mennyt särki eli joku säätöpuolen piiri/ohjaus hajonnut ja kuva lakkasi tottelemasta horizontaalia säätöä. Laite oli korjaus kelvoton. Kyllä tuo silti 5 vuoden ikään ehti käydä.;-) Jokaineen vetäköön omat päätelmät. Itse pidän edelleen Nokian putkia parhaina.

 

JPQ
Sunnuntaina, 17. lokakuuta, 2004 - klo 2.03:   
Egumies: mikäs olisi sitten heikoin esitys? eräät näkemäni KFCeet voisi sanoa oli tietyllä mielellä mutta kokoanis huonoa näyttöä en oikein osaa sanoa jokaisessa ollut jotain hyvää kuten nuo KFCeet oli ilmeisesti tuohon aikaan halpoja.:) (itse en niitä omistanut)

 

Jani Kuituniemi
Sunnuntaina, 17. lokakuuta, 2004 - klo 17.32:   
Tuollaisia oli meillä aikoinaan ex-töissä hyvinkin paljon. Ei mitään valittamista, hyvä kuva enkä muista, että niitä olisi rikkikään mennyt sen vuoden aikana mitä siellä olin joten kai suht luotettava vekotin.

 

Flux
Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2004 - klo 3.54:   
Nokioiden tyyppivika on tummunut kuva. Juovamuuntajasta voi vääntää kirkkautta lisää, mutta kontrasti jää ikävän haileeksi.

Käytetty monitori kannattaa aina katsoa läpi. Jos kuva ja hinta on kohdallaan, ostat pois.

 

JPQ
Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2004 - klo 13.25:   
Flux: kaikki kuva putket tummuu iän myötä (vai meneekö nokia mukamas enempi? olen hieman ennakkoluuloinen) ja osa jopa takuuaikana (kuten sanoisin eräs LG) ja osa menee sutuksikin kuvalta osalta jo taikuuaikana.:(

 

Flux
Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2004 - klo 16.42:   
Enemmän kuin muut. Eizo, Sony ja Panasonic kestävät kirkkaina pisimpään, mitä olen itse tutkinut.

 

JPQ
Keskiviikkona, 20. lokakuuta, 2004 - klo 16.55:   
Flux: hyvä tietää jos käytettyä harkisten joskus.

 

miksuh
Lauantaina, 11. joulukuuta, 2004 - klo 18.33:   
Hiukan viiveellä se tapahtu, mutta nyt mulla vihdoin on tommonen Nokia 447Za :)

En ole ihan varma onko toi just sama kappale, mutta koululta ton ostin 20EUR:lla :)

Vaikuttaa oikein hyvältä, putki on skä ulkosesti että toiminnaltaan hyvässä kunnossa. Kuva on ihan törkeästi tarkempi kuin tossa mun vanhassa 15" ADI -putkessa. Virkistystaajuttaa sai hilattua reilusti ylöspäin, silmin havaittabia vääristymiä ei ole, kuoret on äkkiseltään katsottuna täysin kolhuttomat, ei ole edes kellastunut. Sisään rakennetut kjarit toimii, ja niissä on jopa yllättävän hyvä ääni purkkikajareiksi. jne jne. Kuorissa on turvamerkintä, jonka mukaan putki on ostettu koululle 1999, eli se on noin 4-5 vuotta vanha.

kaikenkaikkiaan vaikuttaa erittäin hyvältä ostokselta :) Varsinkin hinnan huomioon ottaen :)
Uutena en putkea olis ostanutkaan.

On kyllä aika luksusta olla noin iso näyttö (mulla tähä asti ollu kotona vain 15" putkia)

Ainut ongelma on se, et mun tietokonepöydässä putkea ei voi laskea alaspäin muusta pöydän tasost, eli tommonen iso putki on ehkä vähän liian ylhäällä, mut kyllä siihen on jo tottunu :)

 

miksuh
Lauantaina, 11. joulukuuta, 2004 - klo 18.37:   
hmm siis n. 5 vuotta vanha pakosti, nythän ollaan jo melkeen vuoden lopussa.

 

JPQ
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 0.13:   
miksuh: pelottelen sinua sillä että ennen kuvaputkien ajateltu kestoikä oli kait 8vuotta ja nykyisten 5vuotta. Tosin eräitä katsoen kuva on jo sietämätön 2-3vuodessa.:( Tosin toivotan sinulle onnea ostokseksi suhteen.:)

 

miksuh
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 18.53:   
Öh ? Sanosin, että pelottelu epäonnistu. Toi putki tosiaankin on tällähetkellä hyväkuntonen, ja ei mulla ole aikomusta käyttää CRT putkea muutenkaan yhtään sen pidempään kun on pakko. Heti kun on varaa, niin mä hommaan litteän TFT näytön. Mulla ei todellakaan ole aikomusta käyttää putkia yhtään pidempään kun on ihan pakko, uutta CRT putkea en tosiaan eds ostas enää.

Se mun 15" putki, mitä käytin ennen ton 17" putken ostoa oli n. 10v vanha. Ja toi NEC 3D on reilusti yli 10v vanha myöskin. Kumpikin putki toimii edelleen, vaikka kuvan laatu onkin heikentynyt.

Jos toi Nokian putki sattuu leviämään vaikka vuodenkin päästä, niin so what ? 20EUR hinta ei ole niin hirveän suuri, että paljon jaksas harmittaa :) Jos se kestää edes vuoden, ni sit se riittää mulle, vuoden päästä olen jo valmistunu ja töissä ja sit TFT:n osto ei ole mikää ongelma.

 

JPQ
Sunnuntaina, 12. joulukuuta, 2004 - klo 22.13:   
miksuh: ei ollut tarkoitus oikeasti pelotella tokihan toivon että voit
nauttia siitä niin pitkään kuin voit. Ja tuo lienee niitä kestäväksi
ajateltuja ja kuvanlaadun laskuun tuo arvoni viittaisi eikä
hajoamiseen.:) ja 20e ei ole edes vuoden kestävästä näytöstä paha
hinta...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: