Onko AmigaOS se oikea? ;)

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 » Onko AmigaOS se oikea? ;) « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

jap
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 12.51:   
Testi, jolla saat selville mikä käyttöjärjestelmä sopii persoonallisuutesi kanssa yhteen ;-)

http://www.bbspot.com/News/2003/01/os_quiz.php

 

JPQ
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 13.10:   
Tuo ei vaan AmigaOSsia taida tuntea.OS/2 tuli vastaukseksi minulle mutta eihän siinäkään vikaa kait ole kuten MacOSissaan ei ole.
Pitää tehdä oma vastaava testi ehkä joskus sivulleni.

 

jap
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 13.14:   
Tuntee se. Sain ensin Debianin vastaukseksi, mutta pienellä viilauksella sain myös AmigaOS:n. Piti mm. valita parhaaksi ohjelmointikieleksi C64:n Basic :)

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 13.51:   
Eehh.. "Windows 95" .. urgh ;)

 

JPQ
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 15.36:   
jap: jaahas.
Jani Kuituniemi: no tosiaankin.
Pitääkin tosiaankin tehdä se oma käyttis testi. mitä mieltä olitte siitä kysymyksestä jossa oli vaihtoehtona: paras ohjelma on sellainnen joka tekee vain sen mitä sen on tarkoituskin. Tai tuonne päin.

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 16.20:   
Jpq: tuon minäkin siihen vastasin.. Paras ohjelma on sellainen joka tekee sen mitä käyttäjä haluaa eleettömästi ja virheettömästi eikä sorry kikkailuun, automaatti toimintoihin tai käyttäjän selän takana puuhasteluun vaivautumatta mainitsemaan puuhastelustaan käyttäjälle :)

 

Tuleva Amiga käyttäjä
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 16.47:   
HMMM...ekalla yrittämällä AmigaOS 3.5 miksiköhän juuri versio 3.5 ???? :)
enkä oikeesti pluffannu

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 17.23:   
Ei siellä ole muita versioita kuin yksi :) Joku on nyt vain sattunut laittamaan OS 3.5:n logon sinne AmigaOS:n logoksi.

 

JPQ
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 17.34:   
Jani: Kuituniemi lienee ehkä tunnetumpi kuin AmigaOS3.9 ?
Tuleva Amiga Käyttäjä: Oletko ennen käyttänyt omaa amigaa ? vai oletko täysin uusi jos olet erityisesti silloin terve tuloa.

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 17.37:   
Jpq: tai sitten tuon testin teon aikana ei 3.9:a ollut olemassa. No, eipä sen kai niin väliä :)

 

tomppa
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 19.05:   
"If I end up Windows ME someone is going to be hurting" ;-)
hmmm.. Mikäs tää TRSDOS nyt sitten on? Ei voi mitään systeemin vaihto edessä ;-)

 

tomppa
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 19.11:   
Hauskoja t-paitoja tuolla btw. "Microsoft buys evil from Satan" ;-)

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 19.19:   
Arvaus: Tandy Color Computerin (x86 klooni muistelen) DOS?

 

tomppa
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 19.38:   
Ai niin. Eikös Tandy ollut ihan ensimmäinen värinäytöllinen pc. *köh* Edelläkävijöitä ollaan..

 

Joanna
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 20.24:   
Trs-dos on ajalta ennen PC:tä.. se oli 8-bittisten tandyjen käyttis.. Yleisin käyttönimi sille nimi lienee ollut TrashDos. :)

Tandy COCO oli ihan mielenkiintoinen laite. Jos muistan oikein niin siinä on motorolan 6809 prosessori, eli aikaisekseen varsin kehittynyt.

 

tomppa
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 20.49:   
Eikös noita 6800 sarjan prossuja ollut enemmänkin sen ajan laitteissa, en nyt saa nimiä mieleen, jostain vain tuli hiljattain noista luettua.. Ja 6502 taisi olla jonkinlainen kopio noista, vai miten se nyt meni. Vieläkös tätä nykyistä suosikkikäyttistäni (siis TRSDOS) ihan käytetään.. täytyypä guuglettaa..

 

TSK
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 21.13:   
Sain eka vastauksen tulokseksi: Apple DOS 3.1. Vähän erilaisilla vastauksilla sain tulokseksi: GNU/HURD. Siis mikä tuo GNU/HURD on ? Vastaamalla kaikkiin kysymyksiin ensimmäisen vaihtoehdon saa vastaukseksi Win95:n.

 

tomppa
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 21.24:   
Eikös GNU/HURD ollut/on GNU projektin mikrokerneliin perustuva *nix, noin suunnilleen.
TRS emuja ja muuta sellaista. Pitääpä kokeilla.

 

JPQ
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 21.46:   
TSK: harmi kun paljastit. Olisi ollut kiva tutkia enempikin.

 

Jani Kuituniemi
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 21.58:   
6502:han on sen hepun (Chuck Peddle tjsp) suunnittelema joka suunnitteli 6800:n ennen lähtöään Motorolalta. Ovat aikalailla niin käskykanta kuin väylä-protokollaltaan yhteensopivia kummatkin juuri tuosta syystä.

 

JPQ
Tiistaina, 28. tammikuuta, 2003 - klo 22.19:   
Jani: Jotenkin numerotkin saman tapaisia.
Musta joskus kuten sen dragonin prossun oliko 6809 kone kieltä katselin tuli mieleen 68000.

 

Tuleva Amigisti
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 20.51:   
--->JPQ: kaveri minua on käännyttänyt Amigistiksi jo vuosi tolkulla :) eli olen aivopesun uhri. Aion kyllä odottaa siihen asti että nuo uudet Amigat on varmasti valmiita pelejä (ei ole tällätteen tumpelon hommaa mitkää rautalankaviritykset:))

 

JPQ
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 21.35:   
Tuleva Amigisti: Ei nyky amigat ole mitään rautalankavirityksiä. Noi AmigaOne ja Pegasos kytläkin vielä ovat.
Ja oletko nykyinen Windows/Linux PC mies ? PS. Kaverisi on kyllä tehokas täytyy sanoa.:)

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 22.12:   
hoh! :) Nyky-Amigat mitään muuta olekaan ku rauta-lankaa rauta-lankan perään ja aina jossain välissä vähän hubbabubba purkkaa että pysyy kasassa :) On kyllä 10 vuotta vanha hardware venytetty niin pitkälle kun liitoksistaan vaan antaa periksi imho :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 22.22:   
Jani Kuituniemi: Ei minusta jos otetaan vaikka perus A4000 normi laajennuksin. Ja AmigaOS3.9 en näet missään rautalankaa.
PS. Paljon vielä tekemättä... kyllähän nämä micronikin eräät väylä kortit ja tornit hirveitä on mutta muut lienee hyviä.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 22.26:   
Jpq: no tarkoitin lähinnä kaikkia näitä PCI väyliä ja kelloporttiin tungettuja kamoja jne.. kaikkea sitä, mitä ei osattu kyseistä Amigaa suunniteltaessa ees aavistaa. Kyllä musta vaaditaan jo aikamoista mielikuvitusta ja todellista osaamista kaiken sen kaman suunnitteluun mitä nykyään voi rahalla Amigaansa tunkea kiinni :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 29. tammikuuta, 2003 - klo 23.00:   
Jani Kuituniemi: Jaa ja PCI väylä ei minusta ole viritys koska toimii jos niin hyvin kun olen käsittänyt.

 

tuleva Amigisti
Perjantaina, 31. tammikuuta, 2003 - klo 20.05:   
--->JPQ: niin näitä A1:stä ja pegasosta lähinnä tarkoitinkin. rehellisesti sanoen täytyy myöntää että en "uskalla" vielä laittaa kyseisten koneiden varaan paljoakaan eurojani, kun nämä PC:tkään ei aina toimi ihan niinku haluis vaikka niiden puolelta kokemusta itselläni löytyykin laajemmalti. niin tällähetkellä PuuCee raatoja on läjäpäin misä minkäkin moinen käyttis win98, 2000 ym... koulus joutuu/saa käyttää jonkinverran UNIXia. tällä ns. työkoneella olisi linux mikäli siihen saisi gprs-yhteyden, vaan eipä taida saada....jos joku muuta tietää, jakakoon hän tietojansa myös minulle :)

 

Hooligan/DCS
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 9.49:   
Hmm... tuli OS X .. I can live with that :)

 

Jani Kuituniemi
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 12.19:   
Saa Linuxiin gprs:n. Voin kirjoitella siitä tänne jossain vaiheessa jotain ohjetta.

 

JPQ
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 14.05:   
Jani: Minusta ihme jos ei saisi. Ottaen huomioon että linux yhteisö on lähellä amiga ja mac yhteisöä vaikka silti aika kaukana. Ja Windows yhteisö ihan toisesta päästä. Tarkoitan siis Tervetuloa mukaan meininkiä.

 

Markus
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 15.50:   
Yes! Persoonallisuuteni on näemmä AmigaOS3.5. "Ahead of your time." No tätä mieltä minäkin itsestäni olen (ja olen ollut)! :)

 

Janne
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 15.58:   
Mä olin PalmOS. "Very useful" :)

 

miksuh
Maanantaina, 3. helmikuuta, 2003 - klo 16.19:   
Hmm Slackware Linux olin näköjää :)

 

poc
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 10.16:   
Windows 1.0

:-)

 

JPQ
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 13.13:   
poc: mitens tuon sait ?
PS. Windows2.03:sta kokeillut oli meinaan suorastaan hirvittävä eli edes 3.11 tunnu kamalalta tuon jälkeen.

 

miksuh
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 14.10:   
Itse olen kerran törmännyt Windows 1.0:n :) Monta vuotta siitä jo on. Sen jälkeen kun Porvoon amiksesta valmistuin tietotekniikan mekaanikoksi, niin olin hetken mikrotuki-töissä Päijät-Hämeen keskussairaalan atk-osastolla. Siellä kerran törmäsin tuohon yhdessä romukoneessa :) Ihmettelin et mikä kumma toi on, ja sit tajusin et ohoh windows 1.0 :) Tuo siis ennenkun muutin Espooseen ja aloin opiskella EVTEK:ssä.

 

Mz
Torstaina, 6. helmikuuta, 2003 - klo 14.20:   
Debian kolahti ensimmäisellä yrittämällä. :)

 

Tommiii
Lauantaina, 8. helmikuuta, 2003 - klo 20.35:   
Amiga OS :)

 

Jope
Maanantaina, 10. helmikuuta, 2003 - klo 10.26:   
OS/2 warp..

 

Jon
Lauantaina, 15. maaliskuuta, 2003 - klo 12.51:   
Slackware Linux. Höh.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: