A600:n tyyppivika?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 12/2007 asti » A600:n tyyppivika? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Damsteri
Maanantaina, 19. marraskuuta, 2007 - klo 10.03:   
Itselläni on kaksi A600:sta ja molemmissa on emon virtaliitin hajalla ja ottaa kontaktia vain virtajohdon ollessa oikeassa asennossa. Toinen toimii suht hyvin, mutta toinen taas toimii vain juuri oikeassa asennossa ja kone kaatuileekin tämän takia yhtenään pikku täräyksestä. Avasin jälkimmäisen ja kyseessä ei ole kylmäjuotos, vika säilyy vaikka juotokset uusittu. Lisäksi yhdessä huuto.netissä olevassa koneessa mainittiin vastaava vika, onko muut törmänneet tähän? Alan jo luulla että on A600:n tyyppivika.

Veikkaisin että commodore oli taas ostanut vain erän b-luokan virtaliittimiä ja pistänyt ne kuussatasiin. Molemmat koneet ovat kylläkin mm. emon osalta eri revisiota.

Toinen jännä piirre oli että tuon vian takia minun täytyi avata tuo pahemmin viasta kärsivä kone vaikka siinä oli takuutarrat paikallaan, ja yllätykseksi koneessa ei ollut ylempää häiriösuojapeltiä (tai kiintolevykelkkaa) ollenkaan, säästöä kenties sekin? Toisessa vanhemmassa koneessa oli sekä ylempi häiriösuojapelti että kiintolevykelkka (ei ollut edes HD-malli), mutta tuo kone oli avattu jo aiemmin.

 

Tero S.
Maanantaina, 19. marraskuuta, 2007 - klo 12.43:   
Eihän itse virtajohdossa ole vikaa? Oletko kokeillut kyseistä murikkaa esim A500:ssa ja toisin päin?

 

hannkesk
Maanantaina, 19. marraskuuta, 2007 - klo 13.41:   
Mulla on a600, jossa en ole huomannut tuota vikaa. Samaainen vika oli eräässä 1200, jonka olen jo myynnyt pois.

 

Damsteri
Tiistaina, 20. marraskuuta, 2007 - klo 11.48:   
Vika on juuri emolla olevassa liittimessä. Olen kokeillut kahta A600 poweria (toisessa muuten lukee A300) ja useampaa A500:n poweria. Runkoliitin tuntuu jotenkin löysältä. Ajattelin kokeilla liittimen vaihtoa, mutta uusia ei liene saa, joten pitäisi ottaa risasta A500:sta.

 

Tero S.
Tiistaina, 20. marraskuuta, 2007 - klo 12.45:   
Risan C128:nkin runko saattaisi käydä. Ainakin virtalähdettä voi käyttää.

 

Jarmo Piippo
Tiistaina, 20. marraskuuta, 2007 - klo 12.54:   
Onko varma, että liitin on perillä asti? Minulla tuli kerran vastaan viissatanen, jonka virtaliitin tuntui pätkivän, mutta sitten huomasin, että siinä oli jonkinlainen ylimääräinen "pykälä" jonka yli liitin piti painaa voimalla, että se hulahti pohjaan asti. Yksilövika.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: