Kiintolevyohjaimen rakentaminen?

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 03/2007 asti » Kiintolevyohjaimen rakentaminen? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

warepoju
Keskiviikkona, 28. helmikuuta, 2007 - klo 18.21:   
Onko mahdollista rakentaa itse kiintolevy ohjain Amigaan? Olen muistaakseni jostain lukenut että se olisi mahdollista mutta kaipaisin tietoa siitä.

 

mkl
Keskiviikkona, 28. helmikuuta, 2007 - klo 18.38:   
IDE-liityntä: http://www.iki.fi/mkl/ide/
Jossain tulevaisuudessa aion laittaa sivulle sellaisen version, joka autoboottaa uudemmilla KS-ROM:meilla. Katso myös aminetistä venäläinen hard/hack/hddmem... projekti.

Aminetissä Spartan-SCSI, joka käyttää melko harvinaista 5380 scsi-piiriä.

Aminetissä myös ruotsalainen AHD, jolla MFM/RLL-tyylinen 8-bittinen PC:n vanha kovalevyohjain liittyy Amigaan. Itse en saanut tätä toimimaan.

 

warepoju
Keskiviikkona, 28. helmikuuta, 2007 - klo 18.50:   
Onko tuolle sinun ohjaimellesi olemassa missään valmista piirilevykuvaa? Mitenkä tuolta sitten oiekin bootattaisiin?

 

mkl
Keskiviikkona, 28. helmikuuta, 2007 - klo 19.03:   
Tuo "A500ide" sisältää sivulla olevan zip-paketin, jossa piirilevykuviot postscript-muodossa.

Buuttaus onnistuu disketiltä, johon tulee mountlist, ide.device, fastfilesystem sekä muutamia käskyjä, kuten mount.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: