Chip ramin lisääminen A500:een

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2006 » Viestit 09/2006 asti » Chip ramin lisääminen A500:een « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Shadcr
Keskiviikkona, 2. elokuuta, 2006 - klo 12.44:   
Amiga 500:n (rev 6a) emolla näkyy olevan tyhjiä paikkoja muistipiireille. Voiko niihin vain kolvata kiinni piirit vai ovatko nuo paikat jotenkin rampautettuja.

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 2. elokuuta, 2006 - klo 13.17:   
Voi kolvata - been there, done that. Muista kolvata ne kondensaattorit samalla paikoilleen niille varatuille paikoilleen siihen piirien eteen.

 

Shadcr
Keskiviikkona, 2. elokuuta, 2006 - klo 16.39:   
Lueskelin tämän foorumin vanhempia viestejä ja ymmärsin, että a500:lla ei 1MB chip + trapdoorin alle tuleva 512KB muistilaajennus yhdistelmä ole mahdollista ilman Reslowia. Olisiko siis kellään Reslowin rakennusohjeita?

 

Jani Kuituniemi
Keskiviikkona, 2. elokuuta, 2006 - klo 17.53:   
Jep, molempiin.

Linkki: http://user-200-168.kanetti.fi/janik/stuff/reslow.gif

 

Flux
Torstaina, 3. elokuuta, 2006 - klo 4.31:   
Foorumilla reslow-hakusanalla löytyy minunkin viestejäni 2002 vuodelta ja kuvalinkki reslow-kortistani toimii yhä. Siinä hehkutin, että hyllytin reslown itse sen takia, koska scsi ohjain ei sen kanssa toiminut. Mitenkäs muilla on toiminut reslown kera vasemman päädyn liittimeen tulevat laitteet? Onko vika tiukissa ajoituksissa vai oliko minulla powerin tehot juuri rajalla.

 

Jani Kuituniemi
Torstaina, 3. elokuuta, 2006 - klo 11.15:   
Minulla myös piti purkaa Reslow-viritys pois kun hommasin vasempaan päätyyn GVP:n SCSI-ohjaimen, jossa oli 8MB Fast-RAM muistia. Ei tunnistunut enään tuo Slow-RAM ollenkaan, joten turhaan se viritys oli siellä paikoillaan. Reaaliaika-kellon takia pidin kuitenkin kys. muisti-kortin paikoillaan :)

 

Flux
Lauantaina, 5. elokuuta, 2006 - klo 6.49:   
Tuossa minun scsi-ohjaimessa ei ollut muistia, eikä edes paikkoja muistille. Enpäs kyllä muistakaan, että mitä se kone teki silloin. Joko ei edes käynnistynyt tai sitten osa muistista puuttui.

 

Dammu
Keskiviikkona, 23. elokuuta, 2006 - klo 6.23:   
Reslow ja laajennuspaikan kanssa ongelmia?
Itse suunnittelin rakentavani reslown vain sitä varten että saa sitten megan muistia peliä varten ja puoli megaa action replay mk III:n käytettäväksi. Tuolla tavalla voisi kai käyttää deep traineria megan muistia vaativien pelien kanssa.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: