Voodoo Low res+MSX-emulaattori = sotk...

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 9/2003 » Voodoo Low res+MSX-emulaattori = sotkua « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

J.
Tiistaina, 9. syyskuuta, 2003 - klo 9.30:   
Löysinpä tässä netissä surffaillessani uutta ajankulua koneelleni. Etsiessäni netistä tietoa eräästä vanhasta MZ-821:n (jollainen minulla oli nuorempana) pelistä sain selville että samainen peli (ja eräs toinen saman firman peli) olivat myös MSX:lle. Jonkin aikaa surffailtuani löysin sivun josta sai MSX-emulaattorin ja nipun pelejä. Pikaisella kokeilulla nuo toimivat aika hyvin (tosin en saanut oikein Xeviousia toimimaan) mutta ilmeni yksi ongelma.

Jos yritän asettaa emulaattorin käyttämään Voodoo:n Low res tilaa näyttö on täyttä pikselimössöä. Sama ongelma oli aikaisemmin C64-emulaattorin kanssa vaikka muistaakseni sain sen näkymään P96Moden testissä oikein. Ei oikein houkuttelisi käyttää jotain PAL-tilaa (mutta sekin on mahdollista, tosin monitoriswitcherin kytkin ei taida tykätä jatkuvasta vääntelystä) kun on tottunut grafiikkakorttiin. Kumma kyllä ongelmia oli aikanaan myös Nethackin kanssa jos sitä yritti ajaa pienellä näyttötilalla (tyyliin 640x480).

Mikä mahtaa mättää tuossa ? Olisi kiva päästä kokeilemaan esmes jotain japsiropea (tosin sellaisen ymmärtäminen voi olla hieman hankalaa) mutta on turhan epäkäytännöllistä jos joutuu jatkuvasti vaihtamaan PAL/Voodoo-välillä.

 

JPQ
Tiistaina, 9. syyskuuta, 2003 - klo 19.18:   
J.: Sullahan on P96 ? no mulla se lowres (320x240) joka oli valmis tiloissa (niissä jotka kone luo valmiiksi) ei toiminut kaikissa softissa kuten PayBack ainakin kun poistin sen ja loi uuden 320x240 tilan kappas vain toimii tuossa uudessa luodossa näyttötilassa. Älkää kysykömikisi ja minä muista miten pahasti tuo toimimaton tila ei toiminut kaatoikohan koneenkin. P96:sesta oli kysy minulla ainakin.

 

Thematic
Maanantaina, 15. syyskuuta, 2003 - klo 19.43:   
Ainakin Frodossa ja Magic64:ssä minulla oli sellainen kämmi, että emulaattori tuotti yli 320 pikseliä leveää kuvaa, niin tottahan se näkyi mössönä 320x256 resoluutiossa (Med/Voodoo3).

Frodo 2.4:ssä valitsin 640x480 -resoluution, mikä Magic64:ssäkin toimii. Jälkimmäisessä on myös mahdollista poistaa reunat, jolloin kuva on 320 pikseliä, mikä voi olla usein suositeltavampaa. PAL-tiloissa siis maximum video overscan tms. on tietysti riittävän iso.

 

JPQ
Maanantaina, 15. syyskuuta, 2003 - klo 20.54:   
Mulla on frodo 384x272 tilassa joka piksellileense mitä se pyytää.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: