Help!

Saku-foorumi » Classic Amiga » Yleinen keskustelu » Viestit 2001 » Viestit 06/2001 asti » Help! « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tripper
Tiistaina, 17. huhtikuuta, 2001 - klo 14.19:   
Mulla tuntuu näitä mystisiä ongelmia riittävän. Tällä kertaa tää on ihan hämärä, joten ideoita kaivataan!
Kävin eilen hakemassa ftp.amigascne.org:sta Mekka&Symposiumin demoja ja jonkin demon kaatuessa boottasin ilman s-sequencea ja jatkoin demojen pyörittelyä. Kaikki tuntuivat toimivan, mutta Floppyn "Moca" demo ei suostunut käynnistymään (ei kaatananut konetta kuitenkaan), joten buuttasin takaisin WB:iin. Sitten olikin hämmästys suuri, kun WB:n avattuaan herjasi tämä että "Unable to open resource.library V44, cannot open AmiDock" tai sinnepäin.Hiiri jumahti siihen eikä mitään voinut tehdä. "siis täh", ihmettelin.. Otin AmiDockin pois wbstartupista ja boottasin uudelleen. Nyt sitten herjataan että ei voi avata AmiDockia, ja pitää valita jokin toinen ohjelma tms.. aivan sama vaikka painaakin "cancelia" tai valitsee jonkun toisen, sama juttu paitsi että tällä kertaa ehtii ladata jo taustakuvan, mutta sama jumittuminen tapahtuu.
Ei muuta kuin toisesta Amigasta resource.library disketille ja kopioimaan tilalle.. auttoiko ? No ei tod., sama juttu. Sitten kokeilin loadlib komennolla ladata librarya: "unable to open ...". Tämä siis ilman startup-sequencea ajettaessa ja jopa aivan ensimmäisellä bootilla koneen käynnistettyä. Eikä osannunt libraryä avata myöskään disketiltä, eikä AmigaOS3.9 cd:ltä. Kaikista hulluinta tässä on että pystyin OS3.9:n käynnistyslevykkeen (emergency disk) avulla boottaamaan normaalisti ja siellä kokeilin myös loadlibbiä... ja ei herjannut mitään !! Nyt on todella idea lopussa enkä tiedä auttaisiko backupin kopioiminen toiselta koneelta mitään. Ajattelin ensiksi kysyä teidän viisaitten neuvoa ;)
Minulla on filesysteeminä PFS3 ja tarkastin heti myös sen pfsdoctor (tms) ohjelmalla partitiot läpi, eikä virheitä ollut. Libraryssä ei ole mitään vikaa, sillä toisessa koneessa toimii ja libbi on aivan sama (sieltä myös siis kopioitu).
Nyt en voi konetta oikein käyttää ja hermot menee ;)

 

Tripper
Tiistaina, 17. huhtikuuta, 2001 - klo 15.33:   
No toi AmiDockin toinen herjailu johtu vaan siitä et toi ei ollu siirtäny ikonia pois wbstartupista. Mut kuitenkin se ei oo syy tolle ongelmalle.
Asensin sitten OS3.9:n uudelleen ("over 3.5"), en siis vielä täyttä uudelleen asentamista, mutta ainakaan toi ei asiaan auttanut.
Hassun huomion myös tein, eli kun hiiri jumiutuu täysin eikä mitään voi tehdä (ei myöskään liikuttaa pointteria näppikseltä siis), niin pari sekkaa sen jälkeen kuitenkin taustakuva tulee näkyviin, joten 100% jumissa se ei voi olla. Ja resetoiminenkin onnistuu näppikseltä helposti (yleensä jos kone aivan jumissa, niin tämä myöskin tuottaa ongelmia välillä).
En ole edes asennellut mitään kummempia softia koneelle sillä kertaa kun noita demoja katselin ja siltikin pitäisi nyt pystyä toi _elkutin library avamaan ilman startuppia kun se ei edes mitään lataile muistiin silloin.
Olikos jotain support sivuu josta kysyä OS3.9 ongelmista ? Joskus mailailin eri ongelmasta support@amiga.com:iin (tai H&P, en muista), mutta sieltä ei koskaan vastattu, joten ei huvita sitä kautta kysyä.

 

Tripper
Tiistaina, 17. huhtikuuta, 2001 - klo 18.55:   
No nyt taas toimii. Tosin vasta kun pistin koko backupin WB:stä toiselta koneelta. Jäi sitten mysteeriksi, mutta kuitenkin suurin epäily kohdistui tohon fms-jt.lha pakettiin, joka tuolla amigascne.org:ssa M&S:n demojen seassa majaili (ei siis ollut siellä edes julkaistu). Vaikka tietoa asiasta ei ole, niin välttäisin tota demoa ihan varmuudeks, ei se ees ollut kummoinen :)

 

waimo
Keskiviikkona, 18. huhtikuuta, 2001 - klo 12.58:   
Onko tuo "fms-jt.lha" joku ppc-demo? Meinasin vaan että itselläni oli vaikeuksia asentaa uusin boingbag kun minulla oli vanhempi warp.library ja se herjasi tosta resource.librarystä myös. Ennen uutta warp.libraryä kone aina nikotteli ja esim. boingbagin asennuksessa ei toiminut ollenkaan installoinnissa olevat kuvat ja kaiken lisäksi väitti ettei minulla ole os3.9:n cd:tä sisässä. Ja noita kuvailemisia lukkiutumisia missä hiiri ei enää liiku tapahtui aika usein ennen tätä uusinta warpin libraryä. Mutta en ole kyllä mikään paras neuvomaan kun oma amiga vetelee viimeisiään(ihmekös tuo kun on ollut 4 vuotta tornin kotelo auki ja emo+muut vempeleet on 10cm pölyn peitossa...) Niin, tosta demosta jos se vaikka installoi jonkun vanhan warpin libraryn niin siinä voi piileä ongelma mutta tottakai ftp.amigascne.org ja ftp.scene.org ei tietenkään taas toimi joten en pystynyt itse tsekkaamaan. No hyvä että sait kuitenkin vehkeet pelittämään.

 

KureRNO
Keskiviikkona, 18. huhtikuuta, 2001 - klo 14.26:   
hmm.. olikohan toi "fms-jt.lha" niitä Shanethewolfthedog/Fearmoths:n videotracker-"demoja"..? Sama tyyppihän teki pari troijania DCS:n ja DKG:n nimillä. No joo.. Sen äijän/gruupin produja ei kannata katsoa :)

 

jPV
Keskiviikkona, 18. huhtikuuta, 2001 - klo 16.03:   
Joo, toi fms-jt.lha on niitä surullisenkuuluisia Fearmothsin videotracker-demoja. Tuo John Tawn tjsp demo julkaistiin joskus aiemmin jollain pienellä partylla...en nyt jaksa muistaa millä. Eli se ei todellakaan kuulu MS2001:n demoihin.
Kyseisessä paketissa ei ole muuta kuin yksi 68k executable, joten sen ei pitäisi kyllä asennella mitään :) Itse käynnistin ton suoraan lha paketin sisältä ja katsoin pari sekuntia kunnes totesin sen olevan vanha. Ainakaan tuosta testistä ei mulla ole seurannu mitään kummallista...ja mulla siis ei ole ppc:tä...

 

waimo
Torstaina, 19. huhtikuuta, 2001 - klo 14.22:   
Joo huomasin illalla kun kotiin pääsin että se oli joku Videotrackkeri-väännös. Kure, miten niin "demoja". Shanen demot on PALJON parempia kuin RNO:n "tuotokset" ;-)

 

jPV
Torstaina, 19. huhtikuuta, 2001 - klo 15.21:   
Ja Industrial Light & Magic:in demot on PALJON parempia kuin TBL:n "tuotokset" ;)

...eli pidetään ne animaatiot erillään :)

 

Hooligan^DCS
Torstaina, 19. huhtikuuta, 2001 - klo 18.48:   
Ja DCS:n demot on PALJON parempia kuin Industrial Light & Magic:in "tuotokset" ;)

 

JPQ
Perjantaina, 4. toukokuuta, 2001 - klo 18.55:   
Munkin nykyinen koodi on parempaa eräät rupudemot
mitä on tullut vastaan.(en aijo paljastaa niiden tekijöitä)

 

Saul Ernvall
Sunnuntaina, 26. syyskuuta, 2004 - klo 8.04:   
@Tripper
Mulla tuli aivan sama ongelma mutta ei ole varmuuskopiota WB:stä ja kaikkineen alusta asti asentaminen tuntuu liian kovalta hommalta.
Millähän tuon voisi saada toimimaan. Saitko selvyyttä mikä tuon aiheutti?

Cannot open "recource.library", version44.
Unable to run "AmiDock".

Tuommoinen ilmoitus sieltä pamahtaa joka bootilla ja koneella ei tee juuri mitään :(

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: