Tulevaisuuden "Power"PC

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 06/2007 asti » Tulevaisuuden "Power"PC « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 10.56:   
Elikkäs IBM tekee Power7 prosessorin yhteensopivaksi AMD Opteron prosessorikannan kanssa.
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38470


Jossain vaiheessa oli juttua että tulevat Power prossut olisivat käskykannaltaan yhteensopivia PowerPC970:n kanssa. Eli ne siis voisivat ajaa MOS ja AOS4 koodejakin siinä missä G4.

Onkohan siltä osin suunnitelmat muuttuneet?

Jos ei niin tuostahan voisi olla kehkeytymässä yksi vaihtoehto kasata AOS/MOS high-end kone...

 

itix
Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 12.03:   
En ole varma mitä tuolla tarkoitetaan. Tarkoittaako tuo sitä että PPC:t voisivat tulevaisuudessa käyttää AMD:n piirisarjoja?

Sen sijaan voihan jostain G5-luokan Amiga-koneesta haaveilla, mutta tuskin sellaista tulee Amiga-maailmaan. Liian kallis. Eikä sellaiselle ole oikein menekkiäkään.

 

Piru
Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 19.18:   
@KimmoK

Se että kanta on yhteensopiva ei todellakaan tarkoita sitä että tavan emolevyt pystyisivät jotenkin maagisesti käyttämään Power-prossuja.

 

Thematic
Maanantaina, 26. maaliskuuta, 2007 - klo 20.40:   
Mutta käskykanta ei liitykään äitiin tai tyttäreen.

 

KimmoK
Tiistaina, 27. maaliskuuta, 2007 - klo 8.47:   
@Piru

No on sitten aika vaikeaa keksiä miksi yhteensopivaan kantaan ovat AMD ja IBM menossa...

Olin ymmärtänyt että samalle emolevylle voi laittaa Opteronin tai Power7:n.
Ja jos kantoja on useampia niin silloin voi samnlaiseen lisänkantaan laittaa GPU:n tai jonkin ASIC lutikan kiihdyttimeksi. Kuullostais NGAmigalta tommonen.

(en ole itse syventynyt, kunhan työkaveria olen haastatellut)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: