Pelien ratkaisuja videoina

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Viestit 06/2007 » Pelien ratkaisuja videoina « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

hannkesk
Tiistaina, 29. toukokuuta, 2007 - klo 7.46:   
Löysin netistä hienon sivuston, jossa on eräät ihmiset ovat vicella pelanneet c64 pelejä läpi ja tallentaneet ne videoiksi.

http://www.c64-longplays.de/

Oli hieno nähdä muutamien pelien ratkaisut, joita aikoinaan itse jäi C64 miettimään pitkät tovit.

Kuten Last ninja III kolmosruudun vesiputouksen sammuttaminen tulpalla. En itse koskaan sitä hoksannut, että missä kohdassa se pitäisi pyörteeseen laittaa. Siihen jäi sitten läpipeluu kiinni.

 

Joanna
Tiistaina, 29. toukokuuta, 2007 - klo 19.35:   
Aika mielenkiintoisia.. Katsoin paria niistä ja onhan niissä näemmä ollut paljonkin kohtia minne ei ole ikinä päässyt ...
Monty on the run esim on aika hiiskatin pitkä kaikkiaan, toisaalta taas Lode-runnerista tuolla ei ollut kuin vajaa 20 kenttää kun mitä itse muistelen niin ainakin AppleII versiossa on niitä 150 (jotainhan sitä piti lukiossa tehdä) :)

Itse loppun ilman huijauksia pelatuista tulee mieleen Archon I ja II, tosin se ei niissä ole mikään iso homma, Bubble bobble taasen tuli pelattua Amigalla puhki.

 

Boogie
Keskiviikkona, 30. toukokuuta, 2007 - klo 16.27:   
TauCeti olisi kiva, ja Zoids ammattilaisen käsissä :) Aika paljon keskitytään nyt toimintapuoleen.

 

jPV
Keskiviikkona, 30. toukokuuta, 2007 - klo 16.30:   
Seikkailupelejä kuten Maniac Mansion... sitä tuli lerpulta rouskutettua C64:llä aika paljon. Eipä vaan tainnu läpi mennä...

 

JPQ
Keskiviikkona, 30. toukokuuta, 2007 - klo 18.34:   
Wizball olis kiva nähdä et kuulla ,muttei taas impossible mission 2 sen olen saanu läpi noin 5 kertaa...

 

JPQ
Keskiviikkona, 30. toukokuuta, 2007 - klo 18.35:   
Syynä siis se: Wizball kiehtoo pelinä vaikka liian vaikea mulle onkin.

 

JPQ
Keskiviikkona, 30. toukokuuta, 2007 - klo 18.51:   
maniac manisiooniin löytyy ratkaisu jostain kait mutta toki läpipeluun näkeminen olis siistiä. Sen sivusta katsoneena tiedän että siinä herkullisia yksityiskohtiakin siis todella mielenkiintoinen peli siis.

 

densho
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 1.38:   
Wizball tuli aikoinaan hakattua läpi nepalla kaksinpelinä, loistava peli kyllä.

 

hannkesk
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 8.21:   
Pelasin montaa kertaa Maniac Mansion läpi sekä amigalla että c64. Siinä on monelaisia loppuratkaisuja riippuen siitä, miten on pelin pelannut läpi henkilöistä ja valinnoista johtuen.

Mielestäni tämä peli on kautta aikojen yksi nerokkaimista peleistä ottaen huomioon laitteiden vaatimustason.

Voisin pelata kesällä läpi Maniacin vicellä ja koittaa tehdä siitä avi tiedosto.

 

JPQ
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 12.08:   
densho: aika hyvin ja musa varsinkin on loistavaa.
hannkesk: kiitos jos sen teet.

 

The Real J.
Perjantaina, 1. kesäkuuta, 2007 - klo 8.23:   
Onko noissa videoissa kuvakin mukana ? Itse kokeilin noita sekä Linukalla (kodekit puuttuu, ei onnaa) että XP:llä (Media Playerillä ääni kuului mutta kuvaa ei näkynyt, kenties jotain puuttuu).

 

hooligan/dcs
Perjantaina, 1. kesäkuuta, 2007 - klo 8.53:   
ffdshow... ffdshow... ffdshow...

 

Joanna
Perjantaina, 1. kesäkuuta, 2007 - klo 9.21:   
VLC media player. Auttaa yllättävän moneen kodekkiongelmaan :)
http://www.videolan.org/vlc/

 

jPV
Perjantaina, 1. kesäkuuta, 2007 - klo 10.04:   
mplayer, ainakin MorphOS:lla toimii, joten eiköhän muillakin alustoilla.

 

Inf
Perjantaina, 1. kesäkuuta, 2007 - klo 12.09:   
Jos joku tekee Maniac Mansion:in pelaamisesta avi:n, niin voisin sen itsekkin työpäivän ratoksi katsella. MM on ainoa peli, jonka olen koskaan itse pelannut läpi. Zac McKracken oli myös hyvä peli. Sen pelasin Mikrobitin ohjeilla läpi. Onkohan siitä avi:a ?

 

Jarmo Piippo
Perjantaina, 1. kesäkuuta, 2007 - klo 12.48:   
Tuolla näyttäisi olevan jokunen Amiga-pelikin:

http://recordedamigagames.ath.cx/modules/tinycontent/index.php?id=2

 

The Real J.
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 18.51:   
Eipä tuosta VLC:stäkään tuntunut olevan apua. Meikän Linuxi kun on asennettu yhdeltä Linux Formatin kansilevyltä ja asennusvaiheessa käyttis haluaisi jotain ykkös-CD:tä. Eikä sellaista tietenkään ole.

No jaa, tuli tilattua Dataclubista SuSE 10.1. Siinä pitäisi olla mukana tarvittavat kodekit jotta voi katsoa videoita. Siihen asti pitänee odottaa.

 

Joanna
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 20.25:   
Siis käytit uutta Vlc:tä jonka imuroit tuolta (tai jostain muualta)? Koko pointti Vlc:ssä on että siinä on kaikki oleellinen (kodekit yms) käännettynä mukaan joten niitä ei eriksene tarvitse asennella.

 

The Real J.
Sunnuntaina, 3. kesäkuuta, 2007 - klo 8.32:   
Tuolla linkissä kylläkin puhuttiin repon lisäämisestä asennuslähteisiin ja asentamisesta normaalisti YaST:in kautta. Niin juuri tein mutta siinä tuli noita riippuvuusongelmia.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: