CD-musiikit kuuluviin paula-äänien ka...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 asti » CD-musiikit kuuluviin paula-äänien kanssa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Ville
Sunnuntaina, 16. marraskuuta, 2003 - klo 23.48:   
Millä tavalla amigassa saa cd-asemasta äänet kuuluviin? Tarkoitan sillä tavalla että esim. pc:issä jossa pelin ja cd-kappaleiden äänet kuuluu samoista kaiuttimista. miten vois yhdistää noi paula-äänet ja cd-äänet keskenään niin ettei tarviis eri kaiuttimista kuunnella?

 

Jon
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 0.58:   
Tulee mieleen äänikortti, tai sopiva CD-asema (esim. Archon Overdrive). Ehkä löytyy myös RCA-liittimiä, joilla voi yhdistää piuhat.

 

Boogie/GE
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 2.37:   
Pelkästään yhteenliittämällä etuvahvistimet kytkevät toisiaan päältä pois ja se kuullostaa kauhealta. Yksinkertaiseen liitäntään tarvitaan joko miksaava vahvistin kahdella erillisellä sisäänmenolla, tai mixerikaapeli, joka on toteutettu yksinkertaisesti vastuksilla. Kaapeleita on meillä myynnissä, 25 euron hintaan.

 

JPQ
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 2.39:   
Boogie/GE: hö sinä täällä? etpä ole ennen näkyt SAKU foorumilla mikset ? (luulen että kiire yms. syyt)
PS. Turhapahan tämä viesti on mutta silti.

 

Jupp3
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 9.16:   
Pitääpäs pistää tänne varoitus...

CU-Amigassa oli joskus rakennusohjeet vähän monimutkaisempaan mixeriin, kytkentä EI TOIMI.

(Silloin kun sen rakensin, en paljoa elektroniikasta tiennyt, varmaan kuitenkinsuht. helppo vika)

Itsellä on semmoinen 6 vastuksesta tehty mixeri, ihan hyvin on toiminut...

 

JPQ
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 13.08:   
Jupp3: kappas vain CU Amiga osaa saman kuin bitti eli julkaisee kivan kytkennän joka ei toimi.:)
PS: Ei millään pahalla sanottua tämä mutta liian usein on näin.

 

potkustart
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 13.37:   
Minulla on myös vastuksista rakennettu yksinkertainen systeemi. Hyvin on toiminut jo useamman vuoden ajan :)

 

Patrik
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 13.53:   
Hmm, onko kellään kokemusta vastusvirityksen toiminnasta serial-wavetable äänikortin yhteydessä???

 

Rebb
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 14.10:   
jupp3: Yleensä noihin lehtikytkentöihin lipsahtaa ajatusvirheitä.

Oliko tuo se joka tehtiin verolevylle?

Ainakin itselle tulee verolevylle tehtäessä helposti virheitä, siksi käytän täplälevyä tai teen kortin.

Yksi mahdollinen ongelma on myös osat, jos käytit Bebekin osia.

 

Ville
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 16.54:   
Kiitti tiedoista. Luulenpa että hommaan tuolta GE:ltä sen kaapelin ku ei viitti ite ruveta väkertää mixeriä :)

 

miksuh
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 17.49:   
Ville: Jos CD-Asema osaa CDDA:n (suurin osa uusista asemista osaa, esim monet 4x asemat ei) niin sillon sopivalla softalla voidaan lukea musiikkidata levyltä. Luettu audiodata voidaan sitten tallettaa sampleksi levylle, tai soittaa suoraan ohjelmallisesti Paulalla.

Jotkin Amigan CD:n soittoohjelmat tukee CDDA:ta, eli niillä voi lukea audiodataa cd:ltä. Esimerkiksi OptyCDPlayer:n pitäisi osata sekä lukea audiodataa sampleksi, että soittaa levyltä luettu data Paulalla.

Nykyään mulla on CD-äänet suoraan äänikortissa kiinni, ja sillonkun mulla ei vielä ollut äänikorttia, sillon mulla oli 4x romputin joka ei osannut CDDA:ta. Eli en ole itse tuota testinyt, mutta kyllä sen pitäs toimia. Haittapuolena toki on, että CD:n soitto vie hiukka prossutehoa ja Paula toki vaikuttaa äänenlaatuun.

 

miksuh
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 18.19:   
Ville: Toi kaapeli on varmasti parempi idea, kuin ohjelmallinen soitto, äänen laatu on parempi eikä turhaan mene prossutehoa jne.

 

Ville
Maanantaina, 17. marraskuuta, 2003 - klo 19.21:   
Onhan mulla SongPlayer (loisto softa!). Mut esim. uuemmissa peleissä soi samalla cd-musat taustalla ja tulevaisuutta ajatellen...ohan pc:ssäkin ;). ostan varmaankin ton kaapelin.

 

jPV
Tiistaina, 18. marraskuuta, 2003 - klo 19.24:   
Äänikortti on kyllä kiva tässä asiassa ;) Itselläni on Delfina Lite, jolla saa miksattua cd:n, paulan ja äänikortin äänet samaan piuhaan.. ja vielä yksi ylimääräinen inputtikin jää noiden lisäksi, johon voi tökätä vaikka toisen tietokoneen tai tv-kortin äänet tms :)

 

Thematic
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 18.06:   
Joissain kalliimmissa C= Amigoissa (A3000?) on tuo CDDA-liitin emolevyllä. Minulla on halpismikserissä kiinni nuo ja DVD-soitin, koska on A1200-malli.

 

JPQ
Perjantaina, 21. marraskuuta, 2003 - klo 20.19:   
Thematic: mikä on halpis mikserisi ?

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 14. huhtikuuta, 2011 - klo 8.35:   
vastus kytkentä ei toimi joidenkin CD asemien kanssa kovin hyvin.
osassa CD asemia on jonkinlainen ulostulojen oikosulku tms mykistys.
joka hiljentää Amigan ääniä samalla
kun CDllä soittaa jotain äänet pomppaavat mukavasti kovemmalle :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: