Mitä mieltä Amizilla-keräyksestä?...

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 » Mitä mieltä Amizilla-keräyksestä? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

KimmoK
Keskiviikkona, 4. kesäkuuta, 2003 - klo 12.14:   
... ja muusta siihen liittyvästä.

http://www.discreetfx.com/AmiZilla.html

mun mielipide: Vieläkin mieluummin sijoittaisin jonkin Amigabrowserin (esim IB) edelleen jalostamiseen. Mutta myös Amizilla on hyvä juttu (tm).

Oottako suunnitelleet lahjoituksen tekemistä?

 

JPQ
Keskiviikkona, 4. kesäkuuta, 2003 - klo 13.17:   
Ihan kiva projekti mutta tosiaan mielummin jotenkin amiga selaimia tukisi tuosta tuskin kovin amiga maista porttia voi odottaa ja portit on hitaita jo yksinkertaisemissakin softissa yleensä.
PS. En voi tehdä lahjoitusta miellummin joku saisi mulle amigaonen,pegaksen lahjoittaa.:)

 

itix
Keskiviikkona, 4. kesäkuuta, 2003 - klo 13.38:   
Jotenkin tuntuu oudolta että vapaasta softasta pitäisi maksaa... Ei siinä oikein ole järkeä. Mieluummin maksan IBrowsesta. Ja sitäpaitsi: jos Mozilla portataan Amigalle ei työ lopu porttaukseen. Se vaatii myös jatkuvaa ylläpitoa.

 

Joanna
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 12.32:   
No, sanotaan mitä sanotaan niin tuo Eric Schwartz:in projektille tekemä uusi maskotti on jo muutaman USD lahjoituksen arvoinen.

http://www.discreetfx.com/AmiZilla.html

Eli itse saatan hyvinkin sijoittaa siihen. Jos en muuten niin sen vuoksi että voin sitten paremmalla syyllä arvostella lopputulosta... :)

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 13.42:   
Minua miehenä tuo kiinnostaa ehkä eri tavalla kuin Joannaa (?), mutta nuo kynnet ja suomuinen iho
eivät ehkä ole parhaita asiaan perehtymistä suosittelevia tekijöitä...

8-)

 

Jon
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 16.19:   
Heh, Eric on kuningas :)

 

Piru
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 18.47:   
Hieno on logo, tosin en vieläkään usko että mitään tapahtuu.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 18.51:   
Eikös DaveP:llä (tjsp) ollut jonkinlainen räpöstys jo käännettynä ... olisi hirveetä jos joku todellisuudessa käyttökelvoton versio veisi hynätsyt mennessään...

 

JPQ
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 21.46:   
KimmoK: Olet muuten ikävän oikeassa. Eli toit sellaisen pelon esille jota en osannut laskea.

 

Amigisti
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 22.07:   
Esa Haapaniemi:
"kynnet ja suomuinen iho
eivät ehkä ole parhaita asiaan perehtymistä suosittelevia tekijöitä..."

Jep, toi boing pallo on ihan räjähdyspisteessä kynsien alla, ei hyvä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 11. kesäkuuta, 2003 - klo 23.44:   
Amigisti: öö etkös tiedä että boingballo on umpinainen. Ja sitä paitsi punaiset ruudut on ihottumaa tai punastelua tarkkaan ottaen en tiedä.:)

 

KimmoK
Torstaina, 12. kesäkuuta, 2003 - klo 15.30:   
JPQ: On niillä sittenkin rajoitukset joiden mukaan ihan paskalla käännöksellä ei rahoja heru.

Huh, helpotti. ;-)

 

JPQ
Torstaina, 12. kesäkuuta, 2003 - klo 16.03:   
KimmoK: joo todellakin helpotti summa on sen verran iso kuitenkin tässä mielessä, työ huomioiden ei välttämättä iso mutta muuten kylläkin.

 

ballo
Torstaina, 12. kesäkuuta, 2003 - klo 22.30:   
olen byöreä

 

Joanna
Lauantaina, 14. kesäkuuta, 2003 - klo 23.14:   
Esa: en ole täälä vastannut mitä itse olen tuosta mieltä mutta kirjoittelin äsken pitkän kommentin Moobunnyyn jossa jotkut innokkaasti paheksuivat sitä Amizillaa.
Linkki

 

Markus
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 0.20:   
Minusta tuolla maskotilla on maskuliiniset jalkaterät, erityisesti ne kynnet. Ja sillähän on pienet rinnat, niitä ei mitenkään korosteta, kuva ei ole mikään "80% brests, 20% brains". Pitäisikö sillä sitten olla vaatteet päällä, vai mitä, ettei joku närkästy?

Sakun sammakkomaskotti (sellaista ei taida virallisesti tosin olla) on muistaakseni ollut miellettävissä miespuoliseksi, eikä kukaan ole valittanut.

Minua ei haittaisi myöskään yhtään, jos Amizilla-maskotti olisi lihaksikas miespuoliseksi miellettävä elukka. Jos maskotti olisi miespuolinen ja "narulihaksilla" varustettu, niin hieman hymähtäisin.

Kun miehistä suurin osa katselee mielummin naisten kuvia, kuin miesten kuvia ja amigisteista suurin osa on miespuolisia mitä ilmeisemmin, niin on luonnollista, että miesten huomiota kiinnitetään tuotteeseen naispuolisella oliolla. Ainoa epäkypsä elementti tässä kyseissä tapauksessa on mielestäni se, että hahmo on sarjakuvamainen hahmo, eikä tosimaailman hahmo. Todellinen lisko taitaisi tosin olla turhan tylsä hahmo. Ehkä se, että en tässä näe mitään kummempaa epäkypsää kertoo jotain omasta henkisestä tasostani. En tiedä.

Minusta tuon puhe seksististen logojen käytön lopettamisesta tässä yhteydessä on lähinnä pikkusieluista. Täytyy olla kyllä hauras, pienen lapsen psyyke, jos tuo Amizilla-logo aiheuttaa suuren vastustusreaktion. En voi sanoa, kuin voi voi.

Lisätään nyt varmuuden vuoksi, että tietysti ON mahdollista käyttää mainoksessa sukupuolta niin, että se aiheuttaa aivan tervettä närkästystä. Mutta tuossa kyseissä kuvassa tuosta mielikuvitushahmosta närkästyminen on jo kyllä...

Vanhoissa C-lehdissä muuten Amiga-mainoksissa oli miespuolisia henkilöitä. Esim. se mainos, missä on ilmeisesti "isä ja poika". Nämä tietysti olivat aivan asiallisia.

Hymyilevä, kaunis nainen kiinnittää miehen huomion. There's nothing wrong with that.

Täällä minä vielä höpötän... Tuo lihassammakohan on tosiaan yhdistyksen etusivulla. Hahmo on sammakko, joka on kroppansa puolesta miellettävissä miespuoliseksi. Lisäksi hahmo on täysin alaston, jokin kruunu tosin taitaa olla päässä. En voi kuvitella, että kukaan alkaa vollottamaan, että kuinka seksistisesti tässä kenties käytetään miehen kroppaa. Minusta tuo Sakun sammakkokuva on varsin onnistunut ja sympaattinen.

[Edit: Neljä viestiä yhdistetty. -Thoriel]

 

JPQ
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 5.14:   
Markus: yhdistyksen ns. "logo sammakko" eli voimasammakko on mies ihan selvästi. Tuo Amizilla hahmo on vain pikkurintainen.

 

Markus
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 12.57:   
Niin, se tässä oikeastaan alkoi häiritsemään, että näinkö Eric Schwartz sitten leimataan jonkinlaiseksi... hmmm.... Tällaiset kuvat kun Moobunnyn viestin mukaan kertovat jotain kuvien tekijästä (ja niistä jotka pitävät niistä), ja se kuulemma ei ole mitään hyvää.

 

Thoriel
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 13.32:   
JPQ: Voimasamppimme on koiras. Sammakkomiehet ovat sitten asia erikseen...

 

Joanna
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 13.37:   
markus: Itse suhtaudun asiaan niin että jos joku maailmankatsomuksellisesti rajoittunut höyrypää ei tuota erota tosielämästä niin on vika on siellä katsojan pääkopassa. :)

 

JPQ
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 16.09:   
Thoriel: vaikka se on vihreä niin se on mies eikä koiras. Se ei silti ole eläin enempää kuin ihminen tai humanoidi.
Markus: no jaa a minä pidän sen jopa selkeistä nais hahmoista. Jotkut kirjoittaa jotain hullua joskus vain huomion kipeyden takia luulisin.

 

Thoriel
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 16.24:   
JPQ: Logomme on sammakko. Sammakko on eläin. Ihminenkin muuten on eläin. Humanoidi vain muistuttaa ihmistä.

 

JPQ
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 16.43:   
Thoriel: ja humanoidikin on eläin. Ja ihminen on minusta vielä enempi eläin kuin sinusta. (Olen melkovarma,pidän sitä ainoana peto/haittaeläimenä) Ja minä miellän voimasammakon sammakon et ihmisen välimuodoksi vaikka sellaista oikeasti olekkaan.

 

vuohipukki
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 16.46:   
JPQ: Juu ja panda on apina.

 

JPQ
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 19.04:   
vuohipukki: eipäs irvailla. Oletkos vallan "sivullinen" ?

 

Thoriel
Sunnuntaina, 15. kesäkuuta, 2003 - klo 20.59:   
JPQ: Mistäs tiedät että humanoidi on eläin? Humanoidi = ihmistä muistuttava tai ihmisenkaltainen avaruusolento. Meidän terralaisten määritys eläimestä ei välttämättä päde muiden planeettojen saati aurinkokuntien asukkaisiin tahi eläimistöön. Humanoidi voi olla eläin tai olla olematta.

 

JPQ
Maanantaina, 16. kesäkuuta, 2003 - klo 0.10:   
Thoriel: no niillä kriteereillä jotka osaan asettaa se on eläin (ei siis tieellisesti) tai robotti. Miten voi olla elävä olento joka liikkuu mutta ei ole eläin ? entäs uskotko itsekkin humanoideihin itse uskon syystä.

 

KimmoK
Maanantaina, 16. kesäkuuta, 2003 - klo 10.10:   
8D Pelastitte päivän... :) :) :D
Mitä olisikaan elämä ilman off-topic keskustelua.

 

JPQ
Maanantaina, 16. kesäkuuta, 2003 - klo 10.38:   
KimmoK: tai irvailua kuten vuohipukki osoitti.
PS. Ei millään pahalla vuohipukki mutta asiallisestikkin voi sanoa.

 

Zabbo
Maanantaina, 16. kesäkuuta, 2003 - klo 12.31:   
Hmm... Sangen kiintoisaa (offtopic) keskustelua logosta/maskotista. Itseäni ei seksistiset logot suuremmin häiritse, koska kautta aikojen seksi on ollut se mikä myy parhaiten. Ei tarvitse kuin kävellä hetki kadulla, niin huomaa että lähes joka toisen liikkeen ikkunassa ja kadunvarsimainoksissa on jotakin seksististä. Tämä trendi ei tule koskaan katoamaan. Piste.

Ja se mitä AmiZillan maskottiin (tai logoon?) tulee, niin omasta mielestäni se erottuu valtavirrasta ja on pirteän erilainen, toisin kuin se tavallinen pallo, ympyrä, kaari tai vastaava "tylsä" logo. Tämä erilaisuus saattaa tosin olla myös kompastuskivi, koska ns. suuri yleisö ei yleensä hyväksy mitään suuresti valtavirrasta poikkeavaa ja pitää sitä friikkinä tai pervona ja muutenkin kummallisena tyyppinä, joka näin tekee. Amigahan on kaatumisensa jälkeen oikeastaan ollut sisäpiirin juttu, kun Windows ja nykyisimmin Linux on vallannut markkinoita.
Tietysti ko. maskotti aiheuttaa pahennusta ja kohonneita verenpaineita joillekin pikkusieluisille, mutta kukas heistä on koskaan välittänyt.

Itse olen seurannut Eric Schwartz:in sarjakuvaa jo vuosia. Taitava artisti, vaikka onkin jo aikoja sitten luisunut ns. Pimeälle puolelle. Varsinkin Ericin tekemät animatiot olivat hyvää viihdettä, etenkin Plight of the Artist, tuo mieleen monia "todella hauskoja" tilanteita, vaikka en varsinaisesti ole Amigaa koskaan omistanutkaan. Ehkäpä tulevaisuudessa omistan, jos saavat kehitettyä toimivan paketin...

http://www.randelshofer.ch/animations/index.html

Hyvää kesää tasapuolisesti kaikille.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: