Amiga 1200 konkkien vaihto

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Amiga 1200 konkkien vaihto « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Juha
Käyttäjätunnus: amigaman1200

Rekisteröity: 9-2023
Lauantaina, 7. lokakuuta, 2023 - klo 18.33:   
Moi,
Tuli ostettua Amiga 1200 Escom Ebay:sta viime vuonna, josta ei ole vaihdettu konkkia. Välillä kone alkaa Guruilemaan ja grafiikat sekoilemaan noin 1-2h kuluttua käytöstä. Mietin, että johtuisiko ongelmat juuri vanhoista kondensaattoreista? A1200 toimii taas normaalisti pienen huilitauon jälkeen. Olisiko jollain tietoa osaavasta tekijästä, jolla kokemusta A1200 konkkien vaihdosta? (Itse en uskaltaisi niitä lähteä vaihtamaan)

 

Baselet
Käyttäjätunnus: baselet

Rekisteröity: 3-2020
Sunnuntaina, 8. lokakuuta, 2023 - klo 0.25:   
Moro, kyllähän ne ehdottomasti pitää vaihtaa kaikkiin noihin jos ei ole vielä tehty. Jos sen jälkeen on muuta vikaa niin sitä kannattaa selvitellä sitten kun perustyöt on tehty eli konkkien vaihto ja visuaalinen tarkastus.
Omaani olen vaihtanut ja pariin muuhun, ihan hyvin se meni noin perus juotoskokemuksella. Ei mikään mahdoton homma mutta tosiaan ei kannata kokemattomana alkaa harjoittelemaan näillä vehkeillä.

 

tohtoris
Käyttäjätunnus: tohtoris

Rekisteröity: 3-2011
Tiistaina, 10. lokakuuta, 2023 - klo 22.12:   
Facebookin Commodore Finland ryhmästä voi etsiä tekijöitä. Itse olen omat Amigat (1200 & 3000) huollattanut Hesellä (kuopio) https://www.amibay.com/threads/amiga-hardware-repair-restoration-and-upgrade-service.93278/

 

Juha
Käyttäjätunnus: amigaman1200

Rekisteröity: 9-2023
Keskiviikkona, 11. lokakuuta, 2023 - klo 20.55:   
Kiitokset paljon näistä tiedoista. Täytyy nuo konkat ehdottomasti vaihdatttaa. Tänään Amiga toiminut hyvin yli 3h ilman gurua :-)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: