Amigan WHDload frontendit

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2020 » Amigan WHDload frontendit « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Marko
Käyttäjätunnus: mate_1974

Rekisteröity: 2-2010
Lauantaina, 4. huhtikuuta, 2020 - klo 12.46:   
Moikka kaikille Amigisteille.

Minulla on nyt tulossa tilanpuutteen vuoksi pelikäyttöön raspberry pi4 b 4GT johon on tulossa amiga jollain emulaattorilla, joka on herättänyt kysymyksiä. Kaapista löytyy A500 lisämuistilla mutta sitä on hankala sijoittaa olohuoneeseen.

Korjailkaa jos termit ei ole oikeita.

Mikä WHDload frontend siihen kannattaa asentaa ja mikä käyttis?

Yleensäkään tuo whdload tai frontendid ei ole tuttuja.. :/
Noissa saku tapahtumissa oli niin helppo valita sieltä menusta haluamasi peli.

Lisäksi
Onko tähän valmista kovalevyimagea netissä jonka vain mounttais?

Minulla on jo kaupasta ostettu emulaattori windowsille jonka mukana tuli rommit.

 

jPV
Käyttäjätunnus: jpv

Rekisteröity: 6-2009
Lauantaina, 4. huhtikuuta, 2020 - klo 13.35:   
Saku-tapahtumissa, ainakin Oulun suunnalla, on useimmilla koneilla käytössä mun säätämä valikkosysteemi, joka on tehty Directory Opus Magellan II:n "startmenuilla". Olen siis sinne lisäillyt suosittuja pelejä genreittäin startmenu-valikkoihin ruudun alalaitaan. Valitettavasti tästä ei ole nyt sellaista imagea tai asetuksia, joita uskaltaisin suorilta jakaa julkisemmin, mutta on mulla ollut aikomuksena sellainenkin säätää, mutta enpä ole vielä saanut aikaiseksi kuitenkaan. Ehkä tässä kesän päälle, kun peruuntuu muutenkin Vectoramat ja ehkä muitakin tapahtumia? :-)

Itse en ole niitä varsinaisia WHDLoad-frontendejä käyttänyt juuri ollenkaan, mutta ehkä muut osaavat neuvoa paremmin. Veskulla on tainnut olla yhdellä koneella iGame meidän tapahtumissa ja se on näyttänyt vähäisillä kokeiluillani ihan toimivalta myös.

Käyttiksestä sanoisin, että A1200-emulaatio ja AmigaOS 3.1 lienee se paras valinta.

 

Jani Mäkelä
Käyttäjätunnus: makeljan

Rekisteröity: 2-2017
Sunnuntaina, 5. huhtikuuta, 2020 - klo 13.41:   
iGame on varsin helppokäyttöinen ja sitä käyttäviä imageita löytyy "pimeästä" netistä.

 

Marko
Käyttäjätunnus: mate_1974

Rekisteröity: 2-2010
Sunnuntaina, 5. huhtikuuta, 2020 - klo 16.44:   
Moikka, kiitos tiedosta :-)


Vosko Jani vinkata minulle vaikka sähköpostilla millä nimellä lähtisin noita etsimään?
Olen tosiaan ihan noviisi tässä asiassa.
Muutkin saa laittaa kommenttia.

Sähköposti ma*te_19*7*4@*hotmail.com (poista tähdet)

 

tohtoris
Käyttäjätunnus: tohtoris

Rekisteröity: 3-2011
Sunnuntaina, 5. huhtikuuta, 2020 - klo 22.49:   
Jos Raspi on dedikoitu vain tuohon käyttöön/pelailuun niin itse tykkään käyttiksenä Retropiestä, johon saat kivaan käyttöliittymään melkeinpä kaiken amigasta, dos pc:een ja konsoleihin. https://retropie.org.uk/

Retropiehen kun laittaa Amiberry amiga emulaattorin niin tarvitset lisäksi vain kickstartit ja sitten whdload pelipaketit zip-tiedostoina kansioon. Sitten vaan napsautat pelit listasta päälle. https://github.com/midwan/amiberry/wiki/Using-Amiberry-with-RetroPie---Installation-and-Setup

Vielä langaton usb-gamepad ja voit kivasti olkkarin sohvalta ajella test driveä :p

 

tohtoris
Käyttäjätunnus: tohtoris

Rekisteröity: 3-2011
Sunnuntaina, 5. huhtikuuta, 2020 - klo 22.55:   
Pistetään nyt vielä youtube demoa tuosta Retropiestä https://youtu.be/T_wa0H72CFc

Alussa on ohjeita asennukseen, mutta kohdasta 7:10 näkee miten tuo toimii käytännössä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: