QuickShotin korjaamista

Saku-foorumi » Yleinen keskustelu » Viestit 2017 » QuickShotin korjaamista « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Max
Käyttäjätunnus: stude

Rekisteröity: 9-2012
Tiistaina, 14. helmikuuta, 2017 - klo 19.44:   
QuickShot QS-131 kieltäytyi toimimasta, tällainen vekotin siis: http://www.ntrautanen.fi/computers/other/images/qs-131.jpg

Vika näyttäisi olevan "kumituteissa" joilla kontakti saadaan piirilevyllä aikaan kahden johtimen välillä. Niissä on sisällä musta nappi joka tutin joustaessa painuu kiinni johtimiin. Laitan kuvan jos ei aukea mistä on kyse... mutta kysymys siis että miten noita huolletaan vai voiko huoltaa mitenkään? Ei googlesta ollut apua mutta toisaalta en ehkä keksinyt oikeita hakusanojakaan...

 

Max
Käyttäjätunnus: stude

Rekisteröity: 9-2012
Lauantaina, 18. helmikuuta, 2017 - klo 18.21:   
Itse itselleni vastaten, kun löytyi sitten viimein vastauksia netistä. Tutithan ovat siis samanlaisia kuin kaukosäätimissä. Pinnassa on ollut grafiittia joka on kulunut pois. Pikakorjausta voi yrittää sotkemalla kosketuspinnat lyijykynällä. Tätä kokeilinkin menestyksellä. Kumipintaan se ei tarttunut riittävästi joten myös piirilevyn puolelle on myös laitettava. Ensimmäisellä yrityksellä sotkin liikaa ja sain tulitusnappiin oikarin...

Pysyvämmän korjauksen voi tehdä liimaamalla palat foliota tutteihin. Sellaiset voi leikata vaikka paperinreiittimellä.

Seuraavaksi korjattavana Quickjoy SV-130...

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Sunnuntaina, 19. helmikuuta, 2017 - klo 14.37:   
Voisiko sopivia varaosia saada kaukosäätimestä tai näppäimistöstä. Niitähän menee kierrätykseen suuria määriä.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Maanantaina, 20. helmikuuta, 2017 - klo 1.37:   
Liiman kanssa kannattaa käyttää harkintaa. Ei kaiketi tee hyvää niille kumiosille, vaan jotku liimat kuivattavat tutit koviksi. Näin olen jostain ollut lukevinani.

Itse hommasin Graphit 33:sta. Eli sprayattavaa grafiittia. En ole vielä ehtinyt testaamaan. Spray tosin ei ole näppärin kun sitä oon inan hankala saada suoraan purkista pikkuruiselle pinnalle.

 

Ibe U
Käyttäjätunnus: ibe_u

Rekisteröity: 10-2009
Maanantaina, 20. helmikuuta, 2017 - klo 8.27:   
paperille ja pieni sivellin.

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 22. helmikuuta, 2017 - klo 8.29:   
Itsellä on johtavaa maalia, jolla korjataan mm. auton takalasin lämmittimen poikkimenneitä lankoja. Olen tuolla yhden Applen näppiksen membranen korjannut.

 

Joni Valtanen
Käyttäjätunnus: jvaltane

Rekisteröity: 7-2010
Keskiviikkona, 28. kesäkuuta, 2017 - klo 13.38:   
Grafiitti on nyt vihdoin testattu Megadriven kiinalaisen tarvikeohjaimen kanssa. Puhkikuluneesta ohjaimesta tuli kuin uusi.

Suihkuttelin spray-purkista muovikippoon ja töpsyttelin siveltimen puutteen vuoksi sitä johdonpätkällä.

Seuraavana vuorossa heikosti toimiva c64-näppis. ts. tarvitsee hakata näppäimiä olantakaa vaikka on putsattu.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: