Pegasos II CPU Card

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: MorphOS » Yleinen keskustelu » Viestit 2007 » Pegasos II CPU Card « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tuomo Möller
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2007 - klo 11.26:   
Harmillisesti Pegasoksestani hajosi CPU kortti. Kortilta näyttää olevan rikki tälläinen piiri P21A8. Piiri on 8 jalkainen pintaliitospiiri. Ongelma on siinä, ettei kyseistä piiriä näytä löytyvän oikein mistään.
Voisiko joku ehdottaa paikkaa mistä ko. piirin voisi saada.

 

itix
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2007 - klo 11.50:   
Kannattaa kysyä bPlanilta pystyvätkö ne korjaamaan sen...

 

Tuomo Möller
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2007 - klo 12.17:   
itix:

Niin täytyy tehdä ellen löydä itse tuota piiriä.
Piirin vaihto ei ole sinällään ole ongelma, vain ko. piirin löytäminen.

 

hooligan/dcs
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2007 - klo 12.22:   
Minulla oli ongelmia tuulettimen kanssa, sain Thomas Knäbeliltä uuden tuulettimen plus pari ekstraliitintä _ilmaiseksi_.

Halusin maksaa mutta eivät suostuneet ottamaan bPlanilla maksua vastaan. Pistä ihmeessä postia heille.

 

Tuomo Möller
Sunnuntaina, 22. huhtikuuta, 2007 - klo 12.55:   
hooligan/dcs:

Erinomainen vinkki tuotapa täytyy tiedustella.

 

Tommi
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 10.35:   
Tiedoksi mikäli joku törmää samaan ongelmaan. Hajonneen piirin oikea tyyppi on SI4420 joka näyttää olevan varsin yleisesti hajoava piiri Pegasos II CPU kortilla. Kyseistä piiriä löytyy esim. ELFFA nimiseltä elektroniikka toimittajalta.

 

macce2
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 17.35:   
Hieman näin maallikkoa ihmetyttää,
miksi noita kaikenlaisia rikkoutumisia
on tapahtunut / tapahtuu nimenomaan
AmigaOne- ja Pegasos- ym. käyttäjillä..

Laadussa taitaa olla jotain vikaa,
mitä ei kyllä hintojen perusteella
tahtoisi uskoa ?!

Vai voisiko vika todella olla
näppiksen ja selkänojan välissä ? :-)

 

JPQ
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 17.52:   
macce2: joo niin ihmetyttää ja voin sanoa katetta noi hinnat lienee kaikki ei laadusta maksamista.:( mulla on pegassa tosin johtuuko emosta vai mistä kummia graffa häiriötäkin kuten olen kertoillutkin joskus. Vaikuttaa vaan tällä menolla alustan vaihto pakko tai siis rinnalle toinen jolla tehdään jotkut jutut kun amigaos,morphos koneiden tietyissä sovelluskohdissa on pahoja puutteita.

 

hooligan/dcs
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 23.11:   
Pegasos2 systeemissä ei ole muuta sekundaa kuin se cpu-tuuletin.. se kestää sen 1-2v ja sanoo itsensä irti. Hyvällä huolenpidolla ja iltasatujen lukemisella kestänee jopa kolme vuotta :)

 

Joanna
Torstaina, 31. toukokuuta, 2007 - klo 23.19:   
Se mitä on kokemusta tuonkokoisista (4cm) tuulettimista niin ne hajoavat keskimäärin kaikki muutamassa vuodessa..

Tuosta Tommin mainitsemasta sen verran että se on so8 kotelossa oleva Fetti.. Ihmettelen hieman miten semmoinen paukkuu, mutta toisaalta kun en ole koskaan nähnyt kytkentää niin en osaa sanoa.

Pitäisi kai joskus jaksaa kysellä niiden Pega2:sen skemojen perään.. niitä kai piti saadakkin Geneisltä.. Voisi paremmin kommentoida kun näkisi mitä kaikkea siellä on.

 

JPQ
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 13.20:   
hooligan/dcs: no kyllä taitaa jotain huonoa olla koska ei se voi olla että mun kaikki näyttikortit olis ongelmallisia
Voodoo3 2000 AGP kaatui liian nopeaan graffa liikutteluun.
Sapphire Radeon 7000 32mb tarpeeksi isolla yli 1024x768x85hz resolla kummaa valkoista grafiikka törkyä kun ikkunoita liikuteli.
Club 3D Radeon 7000 32mb vähemmän edellisen kohdan ongelmaa mutta satunaisesti varsinkin
jos kone ollut päällä jonkun aikaa ja monitori sammuksissa olen tehnyt muuta tulee kummaa punaista et läpinäkyvää vaakaraitaa teksteistä hetkellisesti.
Eli kyllä mä vahvasti epäilen että pegasos2 pska se on G3/600mhz malli miten tuollain lepotaon jälkeen ilmenisi.
Tuo viimeinen on käytössä. Ja kaksi viimeistä uusia,eka toimii ilmeisemmin PCeessä ongelmitta. Ja yksi SIS jäi pois jonka piti toimia mätti totaalisimmin tosin johtuiko kortista en tiedä sitä.

 

jPV
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 13.56:   
Suosittelisin kokeilemaan jotain muuta kuin Radeon 7000 näyttistä. Mulla on yksi uusi sellainen ja ihan hirveä kortti Peg1:llä. Varsinkin 3D:llä tulee roskaa ruutuun (Ambientiinkin) ja hidas kuin mikä. Varmaan yhteensä kymmentä 7500, 8500, 9000, 9100 ja 9200 korttia tullut myös kokeiltua ja niissä ei vastaavia sotkuja ollut.

 

JPQ
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 15.25:   
jPV: aha ja kokeilen joskus kun varaa on eihän noi kalliita ole mutta kun vaikuttaa ikävä vaan että tarvitsee kolmannen tietokoneen kohta hommiin jota ei voi pegalla tai classic amigalla tehdä tai edes kyllä amigaonella.:( Hinta syistä vieläpä PCeeltä vaikuttaa.

 

JPQ
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 15.30:   
jPV: mikä on noista tehokkain en jaksa kattella ilman tuuletinta et 3d tuolle Mosissa. Eikä yksi bongaamani Radeon 7500 ollut pahan hintainen käytettynä tosin onko kortti varmasti kunnossa oma lukunsa.

 

jPV
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 16.59:   
8500 on tehokkain. Siinä on tuuletin, mutta kuulemmat monet käyttäneet passiivisenakin, että ei kuumene niin paljoa. 9100 on käytännössä sama kortti uudelleen paketoituna. 9000 on seuraavaksi tehokkain... pro-mallissa taitaa olla tuuletin, mutta ei-pro:ta olen nähnyt ilman. 7500 sitten.. niissä ollu tuulettimet, mutta sanoisin varmimmaksi valinnaksi kaikinpuoleisen yhteensopivuuden osalta ja käytännössä Peg1:llä lähes yhtä nopea kuin muutkin, kun koneen muut ominaisuudet rajoittavat. Peg2:lla voi näkyä isompi ero. 9200 on taas selkeesti hitaampi kuin noi muut, mutta aika yleinen, ilman tuuletinta ja silti parempi kuin 7000.

 

jPV
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 17.04:   
Tai siis 8500LE:tä käytetty ilman tuuletinta...

 

JPQ
Lauantaina, 2. kesäkuuta, 2007 - klo 17.44:   
jpV: Pegasos2 täällä käytössä ja näkemäni Radeon 7500 oli ilman tuuletinta.

 

itix
Sunnuntaina, 3. kesäkuuta, 2007 - klo 5.09:   
@macce2: Sitä vartenhan koneille myönnetään *köh* takuu. Tosin kaikki Amiga-jälleenmyyjät eivät sitä myönnä vaikka pitäisi. Kyllähän tuulettimen täytyy toimia ainakin kohtuullisen ajan ja jälleenmyyjän maksaa korjaus jos valmistaja ei sitä tee (tai sitä ei enää ole).

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: