Quake3 AOS-4.0B

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Pelit » Viestit 2006 » Quake3 AOS-4.0B « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

sloxa
Perjantaina, 7. heinäkuuta, 2006 - klo 15.35:   
eli "nopea" portti ilmestynyt Amigaworldiin...
vaatii quake arenan+ 3.12 patchin..
joutuu päivittämään ensin pc:llä ja siirtää filet
amyyn... ja eikun pelaamaan!!!! :)

(äkkiä Urban Terror modi) (testattu sillä toimii kuulemma)

 

nyt
Perjantaina, 7. heinäkuuta, 2006 - klo 16.30:   
jo!

 

Piru
Perjantaina, 7. heinäkuuta, 2006 - klo 20.20:   
Kylläpäs on hankalaa. Mossin versio osaa hakea päivitykset asennusvaiheessa... No, ehkäpä seuraava versio osaa tuon.

Muuten, tietääkö joku mistä saa minigl.library:n lähdekoodin? Sitä ei ole quake3-src.tar.bz2 paketissa.

 

tomazkid
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 4.44:   
@Piru

Kenties täältä?

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=3404

 

Jon
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 11.04:   
Piru: ainakin OS4 SDK:sta.

 

Patte
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 11.05:   
Piru: LOL! "Mun on parempi kun sun!"

 

Jon
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 11.18:   
tomazkid: en ole ihan varma että olisi kyse samasta projektista. Lisäksi tiedostot ovat aika vanhoja.

Joka tapauksessa, SDK:ssa on sorsat mutta minusta tuntuu että MiniGL:ään on tullut bugifiksiä sen jälkeen joten oikea osoite on herra Friedenin sähköpostiluukku.

 

:-P
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 11.28:   
Piru: "mun isi onki vahvempi kun sun"... amatöörikoodaajat... :P

 

itix
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 13.29:   
Noh, meinasin äsken postata että MOS:n Q3:sta löytyy Pirun laatima päivitysscripti joka osaa hakea ja asentaa päivitykset automaattisesti :) se toimii myös OS4:ssa (tarvitsee wgetin ja joitain muita työkaluja).

 

itix
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 13.47:   
Itse asiassa... mistä löytyisi minigl:n interface-tiedosto? Alkoi kiinnostaa MOS- ja OS4-porttien nopeusvertailu samalla koneella samoilla ajureilla :)

 

Patte
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 15.59:   
itix: Kauan MOS-versiota onkaan viilattu? ;)

 

Piru
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 17.29:   
@Patte
MorphOS-käännös toimi pelattavasti 5 tuntia lähdekoodien julkaisun jälkeen. Julkinen MorphOS-versio julkaisiin 10 päivää lähdekoodien julkaisun jälkeen (tosin se oli valmis jo hieman aiemmin).

 

Ibe U
Lauantaina, 8. heinäkuuta, 2006 - klo 23.40:   
mun iskä on vahvempi kun sun iskä :) jutusta tulee mieleen tälläinen vitsi (hmm onkohan tää ok juttu)

Soittakaapa 118:siin ja kysykää kenen numero on 040 5581 304

vitsin pilaa se jos pistää esimerkiksi sonera findiin ton eli selvittää tekstarilla, 50% jutusta on se kun 118:sin herrat/neidit repeää kun kertovat kenen puhelin numero tuo on.

 

itix
Sunnuntaina, 9. heinäkuuta, 2006 - klo 0.09:   
Patte: no uskoisin ettei OS4-versio ole merkittävästi hitaampi (jos ollenkaan) kuin MOS-versio.

 

JPQ
Sunnuntaina, 9. heinäkuuta, 2006 - klo 3.53:   
Ibe U: enkä pistä ? joten vaadin kertomaan.

 

Thoriel
Sunnuntaina, 9. heinäkuuta, 2006 - klo 19.18:   
Offtopic. Ja waaaaanha vitsi. David Hasselhoff. Onhan siellä Aku, Iines ja Taavi Ankka, Ritari Ässä ja muuta mukahauskaa.

 

sloxa
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 1.55:   
no.. eipä tuo mulla ainakaan hirveän nopea ole..
12fps 640/480 16bit ja kaikki efektit/detaljit low.

A1-xe G4 933 512 ati7000
niin ja pysyy pystyssä vain 3min.
truecombat modi toimii moitteetta, pelasin sitä 1,5t eikä ongelmia. (paitsi tuo hitaus)

 

sloxa
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 2.03:   
no joo.. kävin just katsomassa noita macin nopeus testejä quake3.. niin näyttäis tolla G3 400mhz
ja voodoo2:sella olevan 5x nopeampi kuin mitä
tää mun kone?? onkohan portissa "vähän" viilattavaa?
no.. lukihan siinä että nopea/likainen
ettei kannata suuria odottaa.
no kaipa sieltä jonkilainen optimoitu joskus tulee. (toivottavasti) eihän tuota voi vielä ollenkaa oikeastaa pelata.

 

JPQ
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 2.29:   
Thoriel: missä?

 

Jon
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 10.07:   
sloxa: en usko ongelman olevan niinkään porttauksessa kuin 3D-ajureissa. Mitä porttaus tekee (I guess): avaan OpenGL-kontekstin, hoitaa audion ja lukee IO:n. Niin, ja fiksaa QVM:n...

 

itix
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 14.08:   
Macilla on paremmat 3d-kiihdytykset. OSX-version lähdekoodi on sama kuin OS4-version.

 

sloxa
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 14.35:   
http://www.mac3dfx.com/voodoo2.html

tuollahan niitä testejä, ihme että 400mhzG3
hakkaa voodoo2 sellä noin selvästi G4 933:sen
(mun masiinan)
ja tuo saa 25fps 1024*768 kun minä 12fps 640*480.
aika ihme...

 

sloxa
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 15.26:   
no nii.. vika löyty
amigaworld tyypit jelppas...

mulla ei ollut tus p96 interrup päällä..
nyt toimii 25-55fps high/32bit detail

sillä four.dm_68 demolla (ruutu täysi tyyppejä)

 

Jon
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 15.56:   
sloxa: Radeon 7000 on kyllä niin paska kortti että kannattaa ilmeisesti pelata 16-bittisillä tekstuureilla.

 

sloxa
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 18.10:   
juu.. niinpä on, mutta kun ei tuo 8500 vielä taida pelata, onhan mulla voodoo5500 mutta ei se taida sen nopeampi olla kuin tuo ati7000??

 

sloxa
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 20.16:   
no nyt kun peli pyörii pitäis saada peliaikaa "vähän" lisää... tuo kun toimii vain 3min..
kokeilin eri asetuksilla eri resoilla ja asensin uudestaa, ei parannusta.
ihme että tuo truecombat modi pysyy pystyssä?onko kellää mitään ajatuksia miksi tuo kaatuu?
kaatuu niin rankasti ettei voi muuta kun Hard resetin tehdä! :(
kaitsarit jää vain huutaa.. ruutu musta!

 

Piru
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 20.24:   
Samantyylinen efekti tulee debian unstablessa Radeon 9250 näydärillä (jostain syystä, ei hajuakaan miksi se jumahtaa, sen pitäisi kyllä toimia) kun yrittää käyttää 3D:tä... tosin siinä se pyörähtää pari sekuntia vaan, ruutu pimenee ja kone jumii täysin.

 

Piru
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 20.30:   
Tuo kone on siis x86 jopa, outoa on...

 

Jon
Maanantaina, 10. heinäkuuta, 2006 - klo 21.06:   
sloxa: en omista Q3:sta joten en voi valitettavasti auttaa. Pitää katsoa jos tulee joskus vastaan jossain...

 

Thoriel
Tiistaina, 11. heinäkuuta, 2006 - klo 0.24:   
JPQ: "Soittakaapa 118:siin ja kysykää kenen numero on 040 5581 304"

En tosin soittanut, on muita lähteitä.

 

sloxa
Tiistaina, 11. heinäkuuta, 2006 - klo 0.36:   
no.. laitoin tuon voodoo5500:sen kiinni
peli hidastu "vähän" n.10fps mutta
ei enää kaatua.

 

JPQ
Keskiviikkona, 12. heinäkuuta, 2006 - klo 4.51:   
Thoriel: onko joku tuon numeron huvikseen tuon nimissä rekisteröinnyt aikas taitavaa.

 

Ibe U
Perjantaina, 14. heinäkuuta, 2006 - klo 13.46:   
Se numero pitää selvittää nimen omaan 118:sin kautta jotta vitsi toimisi, mulla 118:sin kaveri repes nauramaan kesken nimen.

Mietin että suomessahan ei numeroa saa jollain nimellä ilman henkkareita tai yrityksen nimeä ? eli onko joku suomalainen vaihtanut nimeä ja onko sekään mahdollista ?

 

Patte
Lauantaina, 15. heinäkuuta, 2006 - klo 13.06:   
Ibe U: Muistaakseni jokaiselle liittymälle saa oman nimensä lisäksi ostettua lempinimen tms jos vain haluaa, jolla kaverit sitten voi sinua kysellä ja hauskaa on...

 

TSK
Lauantaina, 15. heinäkuuta, 2006 - klo 22.27:   
Offtopic: Mun mielestä ei ole kiva levitellä tuntemattomien puhelinnumeroita tai edes nimiä webbifoorumeilla ! Mutta kun joku on jo "vahingon" pannut alulle niin lisätään vielä yksi lusikka soppaan. Kokeilkaas joskus selvittää Frank Frankensteinin puhelinnumero (Suomessa). (HUOM ! Jos moderaattori katsoo tämän viestin asiattomaksi niin voi poistaa sen.) Ja miksei maailmassa vois olla paljon Hasselhof-nimisiä ihmisiä ?! Yhden näyttelijän takiako toi on niin hauskaa ??

Ja tämä nimi- ja numeroaihe on kyllä pahasti otsikon ohi eli offtopic Huom !!!

Ja sitten otsikon aiheeseen: Eli demoversio ei (ainakaan mulla) toimi ton OS4-porttauksen kanssa. Niinpä kokeilin sitä (siis demoversiota) tolla Winblows-masiinalla ja hyvin toimi siinä. En tykännyt pelata näppiksellä ja hiirellä tommosta peliä. Ainoa oikea peliohjain tommoseen peliin olis joku joystick-haalari joka reagoi vartalon liikkeisiin ja tietysti semmonen infrapunapyssy mukaan. Semmosen kanssa vois olla kivaa. (Ja mä olen jo liian vanha pelaamaan tommosia pelejä.)

 

itix
Sunnuntaina, 16. heinäkuuta, 2006 - klo 0.41:   
Demoversion datafileet ovat liian vanhoja tuon 1.32 sorsan kanssa. Eli pitää olla full version, demofileitä ei voi käyttää.

 

JPQ
Maanantaina, 17. heinäkuuta, 2006 - klo 0.24:   
TSK: sanotaan toisekseen minusta tuo numeroiden ottaminen myös vähän niin ja näin. Koska joskus voi vielä käydä joku sen niminen muuttaa suomeen ja joku oikeesti haluaa tavoitella sitä.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: