Printtaus OS4:sessa

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2005 » Viestit 03/2005 asti » Printtaus OS4:sessa « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Seppo
Sunnuntaina, 13. helmikuuta, 2005 - klo 21.19:   
Sain viimein aikaiseksi virittää tuon Epsonin (Stylus Color 700) tulostimen kiinni tuohon A1:seen, mutten saa mitään tulostettua.

Printer.prefs tunnistaa kirjoittimen (piti tosin muuttaa UBootista ECP->EPP ensin) - valitsin siitä paraller.devicen, kopsasin PAR ja PRT devicet storage-hakemistosta devs/dosdriver:iin, editoin PAR:ista sen a1paraller.devicen pelkäksi paraller.deviceksi. Shellistä koetin tulostaa PRT:lle 'type hello >PRT: - sain vain herjaa "type: unable to open redirection file". Notepadistakin koetin tulostaa mutta mitään ei tapahdu.

Missähän vika, vai jääkö minulta jokin asetus vielä tekemättä?

 

Seppo
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 0.12:   
Jaaha, itse se piti tämä sitten ratkaista - asensin TurboPrintin, sen kautta sai tuon systeemipuolen tulostuksenkin toimimaan. Jotkut
asiat ei näemmä ikinä muutu, näin sitä joutui tekemään jo OS3.x:n kanssa...

 

Miikka
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 0.17:   
Meinasin ehdottaa, mutta jotenkin se osoittaisi huonoa makua, että pistä rahaa menemään.

Mikäs versio TurboPrintistä sulla on ??

 

Seppo
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 0.46:   
No ei minua tuommoinen ehdotus olisi mitenkään haitannut :)

TurboPrint v7.50, ostin tuon jonkun aikaa sitten tuonne A1200:sen puolelle. Nyt kun siirsin printterin AaYkkösen jatkoksi, ajattelin ensin kokeilla noita käyttiksen omia ajureita - mutta näyttää siltä että TurboPrint rules again :)

 

Miikka
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 1.17:   
Turboprint rules still...

Ei taida tulla uusia prt-drivereitä 4.0:aan. Muistaakseni juttua oli myöhemmästä julkaisusta. Tosin siitä on niin paljon aikaa, ettei muista.

Jos jaksat katsoa, löytyykö sieltä epson stylus photo 830 kohdalta vielä sellainen *830 tms jotain. Kiinnostaisi tietää, onko se kehittynyt johonkin 7.40 jälkeen...

 

Seppo
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 17.36:   
Miikka: Irseesoftin sivujen mukaan jo versio 7.40 pitäisi tukea tuota ESP830:stä

http://www.irseesoft.de/tp_faqs.htm

 

Miikka
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 17.54:   
Kyllä se tukee, mutta se *830 tarkoittaa sitä, että itse ajuriin ei pääse antamaan asetuksia.

Tulee siellä jossain ihan alkusivulla. Ei ole asennettuna juuri nyt, koska muste on taas kuivaa...

Itse asiassa 7.40 "tukee" eps 830 printteriä, muttei kovin hyvin.

Eli suurin tarkkuus ei toiminut ja lisäksi väreissä oli aika paljon häikkää. Nopeus oli myös huono.

Mutta ... sain päivityksen ilmaiseksi kysyttyäni asiasta, joten ei minulla varsinaista ongelmaa ole :) Päivitys oli vain lha paketti jotain .. ei siis versionumeron vaihtoa. Olen ajatellut päivittää sen ihan tuen vuoksi tuossa jossain vaiheessa.

 

Seppo
Maanantaina, 14. helmikuuta, 2005 - klo 18.40:   
Miikka: Jep, muistan joskus tahkonneeni saman asian kanssa tuo photo700:sen tiimoilta (vanhempi ajuri ei tulostanut tarkimmalla resolla) ja kun otin kontaktia Irseesoftiin, tuli samalla lailla päivitys postissa (ja se uudempi ajuri ilmestyi sitten uudempaan TB-versioon). Hyvää asiakaspalvelua :)

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: