Kuvia Web IT messuilta Italiasta

Saku-foorumi » Uusi sukupolvi: AmigaOS 4 » Yleinen keskustelu » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Kuvia Web IT messuilta Italiasta « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

miksuh
Tiistaina, 13. toukokuuta, 2003 - klo 13.45:   
Kun ei osu silmiin että muut olisi tätät linkkiä tänne pastennut, niin aattelinpa tän postata.
Monet varmaan nöähnykin noi jo muualla, mutta...

Eli tossa on iso läjä kuvia Italiassa pidetyiltä
WebbIT 2003 messuilta. Eli tuo on mainstream IT messutapahtuma, mutta sekä Amiga, että Genesis porukka oli siellä paikalla omissa messukopperoissaan.

Paikalla oli myös ekaa kertaa näytteillä OS4, tosin sitä pyöritettiin vielä A4000:lla vaikka AmigaOnekin oli mukana.

http://lnx.istage.org/webbit/webbitgallery.php

 

JPQ
Tiistaina, 13. toukokuuta, 2003 - klo 14.37:   
miksuh: tuo amigaos4 juttu silti hyvä juttu. Mutta käyttiköhän se jo PPC:tä ? toivoisin niin. Siitähän kait oli joku 68k:lla pyörivä testi versiokin joskus sisäpiirin käyttööön vai muistanko vallan väärin.
PS. Enhän minä MorphOSiakaan vihaa. En ota kumpakaan oikein kantaa vielä.

 

Jontsa
Tiistaina, 13. toukokuuta, 2003 - klo 15.12:   
jpq: Tuo oli vielä 68k:lla

 

JPQ
Tiistaina, 13. toukokuuta, 2003 - klo 15.46:   
Jontsa: Noh sekin jo paljon ottaen huomioon että sentään jotain tapahtuu. Yhdeksän seitsemästoista osaa Vitsinä tekisivät OS4:sesta myös 68k version.:)

 

Piru
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 8.42:   
Mielenkiintoinen muuten erään Mr Hermansin syy siihen etteivät he demoa OS4 PPC versiota: "Kun ensivaikutelman voi tehdä vain kerran". Mutta: Eivätkös he jo ole tehneet vaikutelman demoamalla 68k versiota "PPC" käyttiksestä aina vaan?

 

Janne
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 9.10:   
Piru: Vaikka Hermanni ei mikään favoriteni olekaan, täytyy kyllä sanoa että ymmärrän tuon ensivaikutelmajutun. Niin kauan kuin demoavat sitä vain 68k:lla voivat ostaa hieman aikaa itselleen ("ei tämä ole se lopullinen...") - ero siihen että se pyörii PPC:llä on niin merkittävä että ihmiset osaavat varmasti ajatella niitä kahtena aivan eri vaihteena... vaikeampi tehtävä on Genesillä joka ei ole mielestäni kovin hyvin onnistunut vetämään rajaa MorphOS:n betailun ja ei-betailun välille - johtaen melko yleiseen käsitykseen sen epästabiiliudesta. Kukaan ei varmasti ota OS4:n 68k-versiota merkkinä lopullisesta vaikka se paljolti sitä olisikin. Tilanne muuttuu kun "koko paketti" pyörii.

Todettakoon että minä en omissa tuoreissa MorphOS-kokemuksissani mitään epästabiiliutta havainnut, joten kehitys menee kovaa kyytiä eteenpäin, mutta etenkin MorphOSista vähemmän välittävät jaksavat tuosta muistutella...

 

itix
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 14.38:   
On tuossa Hermansin puheessa ihan oikeeta pointtia kun muistaa ExecNG:n demoamisen siellä jossain mikä-olikaan-tapahtumassa.

 

deeq/RNO
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 16.17:   
Ja tässä lisää kuvia/reportti tapahtumasta:
http://ql.programmazione.it/default_frame.asp?id=162&type=news&lang=it

Layoutti näytti ihan kivalta noissa os4 ohjelmissa, mutta skinit on kyllä järkyttävän rumia. Toivottavasti saavat lopullisen version näyttämään edes siedettävältä.

Ikonit sais mennä vaihtoon samantien.. kyllähän ne silloin os3.5:n aikaan vielä näytti kivoilta, mutta silmä tottuu nopeasti :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 17.23:   
deeq: kyllä AmigaOS3.5:sen vakionit kelpaa mulle.

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 17.26:   
Kyllä Glowiconit on edeleen nättejä :)

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 17.27:   
Tai siis en meinaa tietenkään pelkkää sitä hehkureunaa :) mut ylensä ne OS3.5/OS3.9 tyylin ikonit ihan nättejä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 18.20:   
miksuh: minä tarkoitankin juuri alkup. tyylillä piirettyjä monet GlowIcon CDeen ikonit on aika rumia. Ja toiseksi on niissä sekin kun yhtenäinen paletti joka minusta iso plussa.
En minäkään pelkkää hehkureunaa tarkoittanut. Melkein minusta olisi kivempi efekti jos ikonit tummenisi vaikka 33%.

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 18.30:   
Tosta tuli mieleen. Aminetissa on yks aika kiva patchi OS3.5:lle ja OS3.9:lle.

Nimittäin Ghosty. Se tekee default ikoneista läpinäkyviä. Eli jos calkkaa wb:n menusta "show all files" ni se näyttää läpinäkyvinä ne default ikonit, jotka näytetään filetyypin perysteella jos tiedostolla ei ole oikeaa ikonia.

Asensin itse ton eilen ja näyttää aika hienolta. Laitoin ihan kokeenvuoksi wb:n ikkunoihin suht tumman patternin . Tuolla tvalla noi default ikonit on sitten tummempia kun oikeat ikonit, ja tausta kuultaa hienosti läpi.

Ikonien läpinäkyvyys %:n voi sätää, samaten ikonin nimitekstin saa myöskin läpinäkyväksi, eli tuolla mun ikkuna patternilla myös se ikonin teksti on tummempi kuin oikeilla ikoneilla. On tosta siis sekin hyöty, oikeat ja default ikonit erottaa toisistaan yhdellä vilkasulla.

Toi toimii siis vain OS3.5:lla ja OS3.9:llä.

 

miksuh
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 18.32:   
calkkaa=valkkaa

typoja, aina typoja :P :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 14. toukokuuta, 2003 - klo 19.39:   
miksuh: haen minäkin ja testaan onko siedettävän nopea mun koneella.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: