Rinnakkaisportista

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 12/2003 » Rinnakkaisportista « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Jon
Tiistaina, 16. joulukuuta, 2003 - klo 23.24:   
Saako rinnakkaisporttiin laittaa printterin kiinni, jos koneessa on virrat päällä?

 

JPQ
Tiistaina, 16. joulukuuta, 2003 - klo 23.32:   
Jon: kysytpä erikoisia no laite valmistajien mielestä ei kun voit rikkoa mitään mutta tietääkseni silti on hyvin vaikea rikkoa sillä mitään. Lyhyesti: omalla vastuulla. Mulle et ainakaan tule valittamaan jos rikot jotain.

 

Jupp3
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 2.18:   
No, jos on ihan pakko pistää kiinni kone päällä, niin varmista ainakin, että edes printteri on pois päältä...

 

Seppo
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 15.05:   
Ainakaan minun tietääkseni nuo rinnakkkaisportit ei ole mitään 'hot pluggable' mallia, joten en kyllä suosittelisi tuommoista operaatiota ettei sitten jälkikäteen kaduttaisi...

 

Thoriel
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 17.04:   
Toisin kuin esimerkiksi puuceessä, Amigan rinnakkaisportin nastassa 14 kulkee +5V, joka tekee rumaa jälkeä saadessaan sopivan maakontaktin. En suosittele virta päällä räpläämistä missään tapauksessa.

 

Ibe U
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 17.31:   
Ei pc maailmassa sillä hajota mitään, muuten ois pitännyt jo kärähtää. ;-)

 

Thoriel
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 17.50:   
Ibe U: Kyllä hajottaa, jos huono munkki käy. Itse noita raatoja huoltoon haalanneena voin kertoa, että iloinen paukahdus savun saattelemana voi olla yllärinä joko portista tai printteristä. (En hajottele itse, siivoan vain jäljet...)

Erityisen tarkkana saa muuten olla, jos virittää jotain jakoboksia tai vaikka nollakaapelia PC:n ja Amigan välillä käytettäväksi. Edelleen se +5V tekee yleensä juuri PC:n päässä tuhojaan. :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 19.23:   
Thoriel: pceet tuntuu kestävän vaikka onkin virallisesti kait paremmat suojaukset vähemmän oikeasti näitä juttuja.

 

jPV
Keskiviikkona, 17. joulukuuta, 2003 - klo 22.37:   
Mikäli kyse on Amigasta, niin CIA:n puolella kärisee hyvinkin helposti, jos tuon rinnakkaisportin kanssa menee leikittelemään.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: