Windows 98/2000 koneen softa valinnat

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 09/2003 » Windows 98/2000 koneen softa valinnat « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Tiistaina, 5. elokuuta, 2003 - klo 21.27:   
Tämä tiedän on amiga foorumi mutta kysymys sopii vain teidän vastattavaksi. Koska olette amigisteja ja tunnette amigan softat. Ja olen pakosta ajautumassa tilanteeseen että tarvitsen seiska koneekseni PC:een. Koska 2,3,4,5,6 paikat on varattu niin se on vasta seitsemäs. Ja noi paikat on tällä hetkellä kylläkin tyhjiä mutta silti.
Eli onkohan PC:lle seuraavin hommiiin sopivia sofita freewarena & sharewarena.
DirectoryOpuksen korvike (siis sen vanhan mallisen korvike en tietääkseni pidä Magnelan linjasta tahmaa liikaa)
Mikähon olisi GoldEdille korvike eli värikoodaus ja hyvä editointi tuntuma eli ohjelma ei tahmaa. Plus tiedosto tyypin mukaan customoitavat värit.
Entäs Windows C/C++ koodaus ? ja entäs mikä olis kirja jolla tulisi hyvin toimeen hommassa ? jos Directx ei ainakaan aluksi kiinnosta vaan ihan perus tiedot jolla voi hyötysoftia ohjelmoida.
Entäs muita softia joista ei Irfanviewiä tarvitse suositella se on just se yksi syy miksi.
Ja te jotka luovasti konetta käytättte kertokaapaahan vinkkinne ? (Pois lukien PaintShopPro,GIMP)
Ja arvioitu prossu on hidas kuin mikä eli Pentium III 450-650Mhz. Sellaisia sattuu vaan ehkä saamaan tarpeeksi ok hintaan huomioden sen että koneelle on vain yksi pakollinen homma jos sellaisen hankin. Täytyy tutkia jos Mac emu riittäisi.:)

 

srela
Tiistaina, 5. elokuuta, 2003 - klo 22.38:   
Ota Win98 noin hitaaseen koneeseen, 2000 ei pyöri.

Etsi pikkusoftat internetin isoista windows-ohjelmien kirjastoista, joissa ohjelmat on lajiteltu tyypeittäin (esimerkiksi saitilta tucows.com yms. vastaavat). Installoi, kokeile, uninstaa, reinstaa windows jne.. Sillä ne omat suosikit löytyvät.

C++ on varmaan ihan ok vakavamieliseen ohjelmointiin... Mutta jos haluat tehdä "Amigan AMOS-tyyliin" vaivattomia pikkunättejä (graafisiakin) hyötyohjelmakikkareita, niin suosittelen kokeilemaan myös vanhan Turbo Pascalin kaltaista Delphiä Windowsilla.

Ohjelmoit sitten millä tahansa, niin netti on täynnä alkeiskirjoja ja pidemmälle kerenneiden pieniä ohjelmapätkiä lainattavaksi ja niistä opiksi otettavaksi. Ja aina löytyy ohjelmointikysymyksiin apua myös ircnetin #amigafin-kanavalta :-)

 

JPQ
Tiistaina, 5. elokuuta, 2003 - klo 22.50:   
Srela: jaahas 98:siin. minä en opi pascalia joskus yritin plus mulla ei hyviä kirjoja aiheesta hyllyssä eikä kirjastossamme. Minä en vaan tuolle IRC kanavalle taidapäästä softia on jopa kaksi asenneyyuna mutta ainakin viimeksi tuon irc.stealth.netin kanssa oli pulmia. Ja softat on BlackIRC ja oliko toinen AmIRC no kuitenkin se joka NetConnect3 paketissa. BlackIRCillä pääsin joskus...

 

Jon
Tiistaina, 5. elokuuta, 2003 - klo 23.08:   
Windowsin C-ohjelmointiin on joskus suositelty Petzoldin kirjaa, sori kun en muista nimeä. Taitaa olla jo tosin vanhentunut. Mutta kyllä ne API-dokkarit on sen verran perusteelliset ja loput löytyy Googlella :) Varmaan löytyy muuten kirjastosta jotain Windows/VisualC++-oppaita.

Jos haluaa ihan hyötyohjelmia tehdä, niin kannattaa satsata C++/MFC-linjalle. VisualStudio on tietenkin huippu IDE, mutta en tiedä saako siitä edullisesti semmoista versiota jolla voisi kaupallisia ohjelmia julkaista. Kannattaa ehkä tsekata vieläkö Borland C Builderia tehdään.

 

Markus
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 0.01:   
Minulta löytyy myytäväksi Windowsiin yksi C-kääntäjä (en jaksa muistaa oliko myös C++-kääntäjä). Ostin sen joskus halpaan opiskelijahintaan, mutta sittemmin tuli ostettua niin ikään opiskelijahintaan Visual Studio, missä on Visual C++.

Tuo vanhempi C-kääntäjä on muistaakseni joku Borlandin C-kääntäjä. Se on minulla levykkeillä, joita on muistaakseni noin 30. Sitä en vain muista, että oliko se jopa niin vanha softa, että olisi 16-bittiseen ympäristöön tehty. Lisäksi minulla ei ole alunperinkään ollut siihen mitään ohjekirjaa tai laatikkoa, pelkät levykkeet vain (se ei siis kuitenkaan ole mikään piraatti, se on opinahjosta ostettu). Hmmm, olisikohan tämä kääntäjä ollut joku Borlandin C Builderin versio...?

Itse olen PC:llä tykästynyt UltraEdit-32-tekstieditoriin. Siinä on tiedostomuodon mukaan omat värinsä avainsanoille jne. Värit on muistaakseni customoitavissa. Editori löytyy osoitteesta http://www.ultraedit.com/. Muistaakseni rekisteröimättömässä versiossa on aikarajoitus.

 

Markus
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 0.08:   
Lisätäänpä vielä, että kun ostin tuo mainitun luultavasti Borlandin C-kääntäjän, niin elettiin Windows 95:n alkuaikoja. Itselläni taisi olla silloin vielä Win3.11, mutta kai tuo 95:ssäkin toimi joten kai se toimii myöhemmissäkin Windowseissa. Sitä vain tuli tosiaan ostettua se Visual Studio alle vuoden sisällä tuon mainitun kääntäjän ostamisen jälkeen, joten sitä ei tullut paljon käytettyä.

 

Markus
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 0.12:   
Jos kiinnostusta ostamiseen löytyy, niin voisin myydä tuon kääntäjän hintaan 5 euroa + postikulut. Tätä halvemmalla voipi olla vaikea löytää Windows-ympäristöön kääntäjää. :) Tosin tämä on, kuten sanottu, vanha kääntäjä.

 

KimmoK
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 10.07:   
JPQ: pyöriihän siinä wintoosassa WinUAE eli periaatteessa esim. filehallinta Amigan dopuksella vois toimia...

Eläkä sitten maksa liikaa x86 romuista.


@srela Käytän töissä W2000:sta 600Mhz P3:lla. Hyvin pyörii, jos saa asennettua, muistia pitää olla vähintään 256Mb ettei järki mene. Nopeusero 1.7Ghz P4:n on yllättävän pieni.

Kämpillä 800Mhz Duronissa on w2000 ja siinäkin se pyörii ihan yhtä nopsasti kuin w98. Kaatuilee vaan harvemmin kuin w98 (kaatuilee kuitenkin).

 

Joanna
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 10.25:   
Käytännössä WIn2k toimii aika vähälläkin CPU:lla kunhan pitää huolen ettei se karkaa swapin puolelle. Itse suositetelisin 512M muistia mutta 256 on ihan mahdollinen kun ei tee mitään isompaa moniajoa ja valikoi ohjelmat sen mukaan etteivät ne syö muistia tarpeettomasti. Tärkein syy kaatumisislle on skeidat ajurit, eli niiden kanssa pelaamiseen saa varata aikaa (mutta koskee kaikkia WIntoosia kyllä, ei pelkkää Win2k:ta)...

Tämä kone on nyt ollut yhtämittaa päällä 17 vuorokautta (edellinen katko oli ukkosen aiheuttama verkkohäiriö joka sammutti vissiin koneet puolesta maakuntaa) ja koneessa on käytettynä 337Megaa.. (512M kaikkiaan) Käyttönä sitä normaalia, eli Openofficia, Pdf-lukijaa, netti-selaimia, sähköposteja, joitain pelejä yms ...

 

Jupp3
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 11.54:   
Jos sitä Windows 98:n meinaa asentaa, voisi melkein suositella Win98 liteä...

Eli toi tekee sen, mikä Microsoftin mukaan on mahdotonta, eli poistaa Microsoft Internet Explorerin Win98:sta.

Käytännössä vakauttaa ja nopeuttaa systeemiä, ja toki itse pitää asentaa tilalle joku parempi nettiselain, jos moista tarvitsee, esim. Opera...

Eli jos oikein muistan...

http://www.litepc.com

 

Esa Haapaniemi
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 12.44:   
Ohjelmoijien kannattaa muuten tutustua (itse en ole ohjelmoija, mutta olen lukenut pari kirjaa) tohtori Donald Ervin Knuth'iin. Hän on kirjoittanut kolme osaa nk. ohjelmointitaiteen raamattuun ja lisää lienee tulossa. Kirjailijana hän on perusteellisen hyvä ja asiallinen.

Kirjoja näyttää olevan saatavana Amazon.comista ja luultavasti myös euroopasta...

 

Jon
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 13.26:   
Suomalaisessa kirjakaupassa näkyy muuten olevan Stroustrupin C++-ohjelmointi (2000) 16 eurolla myynnissä. Tilaus lähti eilen :)

Mutta sitä ei voi suositella alkeisoppaana C++:aan, pikemmin referenssinä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 17.08:   
Jupp3: kaverikin suositteli ja selainta tuskin pistän lainkaan kun amiga jää muuhun käyttöön eli PC lähinnä vain siihen johon on ihan pakko kun softia ei yksinkertaisesti ole surullista niin surullista. Tai jos onkin ne on hirveitä.
KimmoK: mikä susta sitten tälläiselle on ok hinta
äänikortti kait,graffakortti myös,128Megaa muistia,Win98,10Gb Hd + Pentium III 350-650Mhz ja kyljessä lukee vaikka Compaq plus CDROM + FDD ?
Toki muistiahan tuo tarttee lisää ja kiintolevy tilaakin.

 

Joanna
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 17.32:   
Vanha ns. merkkimikro on yleensä siitä ongelmallinen ettei siihen läheskään aina käy normaalit osat.. eli jos muistia pitää laajentaa tai virtalähde uusia niin saa varautua siihen että hinta on moninkertainen normaalitavaroihin verrattuna.

Toinen mistä pitää olla varma on se että kaikki tapreelliset laiteajurit löytyvät.. Siis vaikka ensiasennuksessa onkin toimivat näytönohjainajurit ei niitä välttämättä olekaan CD:llä tms mukana.. Joten jos (kun) windows pitää asentaa uudelleen ollaankin ihmeessä.

 

JPQ
Keskiviikkona, 6. elokuuta, 2003 - klo 19.08:   
Joanna: jaahas hyvä kun varoitit tuosta virtalähde puolesta.
PS. Hyviä pointteja lienee parasta kohta annella eräältä tyypiltä IPTC dokut... kun niitä ei enään netissä näy.

 

tomppa
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 1.33:   
Dev-Cpp on ilmainen IDE+gcc kombo jolla olen joskus näperrellyt c/c++:ssaa Windowsissa, ihan näppärä. Tuo Petzoldtin kirjahan on netistä vapaasti imutettavissa, Windows Programming jotain nimeltään, kai ihan hyödyllinen winukkaohjelmointia ajatellen(?). Jos grafiikka kiinnostaa niin OpenGL ja SDL on oikein mukavia rajapintoja joista on varmaan hyötyä Amigapuolellakin.
Jon: thanks vinkistä, pitänee pistää omakin tilaus menemään.

 

JPQ
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 4.53:   
Tomppa: minua ei kiinnosta se kovin paljon graffa mitä noi rajapinnat tukee lähinnä tuo AGA piirisarjan uniikk graffa.:( Eli ne temput jotka on Amigalla helppoja customipiireillä.
Mutta kiitos kirja vinkistä ja toivotaan että kirjoitit tekijän nimen oikein.

 

JPQ
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 4.53:   
Siis uniikki ei uniikk.

 

Riittää
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 5.16:   
Ette viittis korjailla jotain yhden kirjaimen typoja, kun koko viesti on muutenkin täynnä kirous- ja kielioppivirheitä. Ymmärretään se sisältö pienten mokienkin kera. Ktos....

 

hooligan/dcs
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 6.40:   
Directory Opusista on Windows versio joka on aika samanlainen kuin Amigan Magellan.

Jos halajaa kahden listerin filemanagereita, niin Servant Salamander ja Windows Commander ovat varteen otettavia vaihtoehtoja.

 

miksuh
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 8.53:   
Paistsi et mä ainakaan en oikeen tykänny siitä Windowsin Directoryopuksesta, kun sitä kerran testasin. En oikeen osaa sanoa mikä siinä tarkalleen mätti, mutta jotenkin se ei tuntunu yhtähyvältä kun Amigan magellan.

 

cahva
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 9.53:   
miksuh:
Se vaatii "totuttelua". Onhan kuitenkin windozessa erilainen tiedostorakenne ym.

Ja dopusin winukka versiota saa/pitää konffata omanlaisekseen. Mulla se on ainakin korvannut tuon Windozen oman tiedostohallinnan täysin. Eikä tarvitse käytellä mitään erillisiä FTP-ohjelmia koska se sisäinen FTP on sen verran loistava siinä. Sitten myös sisäinen kuvaviewer on aika r0ks eikä tarvitse instata mitään erillistä kuvannäyttösoftaa winukalle. Myöskin mp3 ym. äänitiedostot soittaa kivasti.

 

miksuh
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 10.30:   
Juu siis kyllä se varmasti Windows explorerin hakkaa mennen tullen. En siis sano et se windows versio olis huono, jotenkin vaan amiga versio tuntu kotosammalta vaiken mä sitäkään juuri käytä vaan dopus4.x:aa :)

 

Markus
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 12.11:   
JPQ: Kehotan vielä harkitsemaan, josko hankkisit muun Windowsin kuin 98:n. Minulla alkaa nimittäin kyllä käymään sääliksi, jos joudut alkaa sen kanssa tappelemaan. Itselläni se meni täysin epävakaaksi siinä vaiheessa, kun olin lataillut Micro$oftin sivuilta päivityksiä siihen. Kaatuilu tai muu sekoilu oli päivittäistä. Oli täysin arkipäivää, että kun klikkasin koneen sammutuksen, niin Windows ei saanut suljettua konetta jumiutumisen takia, vaan kone täytyi bootata uudestaan, jotta sen sai siististi sammutettua. Muuten seuraavalla bootilla scandiski aloitti virheiden tarkistuksen ja siinä vaiheessa, kun melkein joka päivä jostain syystä scandiski aloitti kiintolevyn pinnan tarkistuksen, missä meni monta tuntia, niin tulin siihen tulokseen, että ko. käyttis on täysin käyttökelvoton ja ostin uusimman Windowsin (XP) vakaamman käyttiksen toivossa ja jotta uusien laitteiden ajureille löytyisi kunnon tuki.

Tällä hetkellä käytän susikasia ja äsken kun laitoin audio CD:n sisään, niin MediaPlayer meni "ei vastaa"-tilaan. Käynnistin resurssienhallinnan (se Windowsin mukana tuleva filemanager siis) ja se ei näyttänyt CD-asemia ollenkaan ja jumiutui. Suljin sen ctrl+alt+del-näppäimien antaman valikon avulla.

Lisäksi "pienet fontit"-tilassa muutamat nettisivut (mukaan lukien muutamat Amiga-aiheiset sivut) ovat lukukelvottomia ja "suuret fontit"-tilassa jotkut sivut taas näyttävät aivan naurettavilta. Tokihan kooksi voi laittaa muunkin kuin ne nuo mainittujen tilojen koot, mutta tällöin Windows varoittaa, että kaikki softat eivät välttämättä toimi/näy oikein tms...

 

miksuh
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 12.19:   
Eipä niitä turhaan kutsuta mm. näillä nimillä : 95 = susivitonen ja 98 = susikasi :)

 

cAHVA
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 13.15:   
Markus: Käytä hyvä mies Operaa tai Mozillaa/Mozillan "sukulaisia" Windozessa :)

Win98:han on se bugi(ai onko siinä muka jotain bugeja?) että jokaisen buutin yhteydessä se lisäilee johonkin logiin tavaraa minkä se myös käy läpi joka kerta. Noin vuoden käytön jälkeen kone on yleensä niin soossissa että formatointi ja uudelleenasennus on tarpeen..

 

KimmoK
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 13.37:   
@JPQ
>änikortti kait
2e (integroitu, luulisin)

>graffakortti myös
2e (integroitu, luulisin)

>128Megaa muistia
sen verran mikä lienee vanhojen simmien markkinahinta... 30e (voi olla paljon liikaakin)

>Win98
0,01e

>10Gb Hd
10e (taitaa olla jo yläkanttiin jos on jo vanha EIDE levy & ohjain)

> Pentium III 350
10e

>-650Mhz
20e

>Compaq
Jos se on 350Mhz, se saattais olla tuommoinen täyspaska pena2 joka huutaa tossa viereisellä pöydällä...
Jos se on 600Mhz, se saattaa olla tämmönen puolipaska jolla minä töitäni teen. (Wintous PC:ksi hemmetin hyvä , hähähää)

>plus CDROM
7e

> FDD ?
3e

Summa summaarum... tyypillisesti moisista kai voidaan pyytää esim 1000-2500 vanhaa markkaa. Mutta taitaa 1000 markkaakin olla liikaa... etenkin 350Mhz koneesta.
Tietysti jos voit laskea sen maksavan itsensä takaisin (teet sillä työtä) suht nopsasti niin ...

Perhana, joku saisi maksaa minulle jotta moisia rouskuja ottaisin enään lisää riesoikseni.
(IMHO: mikään summa ei (ehkä) olisi liian suuri koneesta jolla voisi tehdä kaiken sen mitä wintoosaPC:llä, mutta 100% Amigamaisesti)


(olen joskus (98-99) maksanut pikkuviallisesta (nohjain toimii vain 800x600:lla) pentium 133Mhz koneesta kaikkine hiluineen 1000 mk ja se oli jälkeenpäin ajateltuna liikaa, 100% käyttökelpoinen kone kuitenkin)

 

KimmoK
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 16.18:   
Jos se x86 rohja on pakko ostaa niin tämmösellä voi lohduttautua:

http://www.aros.org

dopus1.jpeg

http://osnews.com:n juttu

 

JPQ
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 18.12:   
KimmoK: ööh se tulee seiskakoneeksi (sen jälkeen on kaksi tkonetta mulla Amiga ja PC) ja välissä on varattu paikat muille. Ja pakko se on ostaa sopivaa softaa kun amigalle olen hakenut plus tietoa sellaisen tekemiseen. Ja lopputulos nolla.

 

JPQ
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 18.14:   
Markus: Windows2000:nen olisi toinen vaihtoehto jos pitänen enenmpi.
Miksuh: Kappas käytät samaa ÐOPusta kuin minä Amigalla.

 

srela
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 23.23:   
Koneita kerrotko vielä mitä kuuluu ennen konetta 7 tuohon settiin?

 

JPQ
Torstaina, 7. elokuuta, 2003 - klo 23.35:   
srela: ne on koneita joita en vielä omista ja lista tulee tässä. Ja pahus sentään tarkoitin 8:sas enkä 7:mäs. Ja eivät ole järjestyksessä enkä tiedä ostanko koskaan näistä mitään.
AmigaOne (lausutaan kuten koulussa opetettu LinuxOne)
Pegasos
COne
SGI Työasema
Sun Työasema
Sopiva PowerMacintosh

Eli tuollaiset kiinnostaapi...:)
Jos olisi seitsemän konetta niin saisin varmaan äkkiä Pegasoksen tai AmigaOnen hankittua. Ainoa Ok hintainen lienee käytetty PowerMac ja COne.

 

Ibe u
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 8.37:   
Käytettyjen koneiden hinnat on aika hauska juttu, esim jos ajattelee että itse kasaa.

Jos vaikka kasaa halvimmista mahdollisista uusista osista lootan niin kyllä se 300€ irtoaa.

Lopputulos on kutakuinkin pari vuotta vanha uusi kone, ainkin osittain paria vuotta vanhoja uusia prussuja kun ei saa kuin kovalla rahalla.

Jos koneesta aikoo maksaa 1000€ saa sillä hinnalla melkoisen hyvän.

 

KimmoK
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 10.29:   
Komponenttien hintoja voi bongailla vaikka täältä:
http://www.webbari.net/
ja täältä
http://www.ljh.fi/ (en tiiä toimiiko enään Amigan selaimilla)

(jos rahaa olisi poltettavaksi 1000€, sillä sais varmaan AROS/AMithlon/WinUAE läppärinkin 2Ghz prossulla http://www.y-daatta.fi/)

 

KimmoK
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 10.31:   
Täällä on joskus myyty edukkaita toimivia koneita http://www.huuto.net .

 

JPQ
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 10.52:   
KimmoK: minäkin tiedän mistä on edukkaita koneita plus tuo tulee sellaiseen käyttöön että AROS/Amithlon/WinUAE on turha koska softa mitä sillä ajetaan ei ikävä kyllä ole AmigaOS softa olisikin silloin ajaisin nyky amigallani sitä.
Tälläinen ikävä juttu en minä sitä muuten hankkisikaan mutta jos erästä bisnnestä yritän niin se softa on pakollinen.:( Itsekkin yrittäisin sen soodia jos tiedot ehkä myös taidot riittäisi.
Ibe U: halvat osat ei vaan mitään välttämättä kestä mutta tuota emoa joka tuolla muualla on mainittu mietin.

 

Ibe U
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 11.25:   
Huutonetissä maksetaan vanhoita näytönohajamista esim. Geforce2 käsittämättömiä hintoja.

Samoin kovalevyistä ja prossuista.

Pakettien hintoja en oo koskaan katsellut.

 

Ibe U
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 11.27:   
JPQ: Halvat osat ?? Osat on halpoja, ellei halua viimeisintä huutoa olevaa ja / tai hyväksyy integroidut äänet / grafiikan.

 

JPQ
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 11.33:   
Ibe U: graffa saa olla intergroitu mutta äänet ei välttämättä kun voi olla että sille puolelle tulee hyötykäyttöä. Sellainen juttu jos ihmettelet miksi GeForce2:sta maksetaan no mitä kaverilla olen katsonut hyvä kuvalienee plus toiseksi sopii musatekokoneeseen tosi hyvin. Se toimii kunnon musan tekolisälaitteiden kanssa hyvin yhteen kuulemma.

 

Ibe U
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 21.33:   
JPQ: Uusia ja parempia saa halvemmalla

 

Rebb
Perjantaina, 8. elokuuta, 2003 - klo 22.31:   
JPQ: Myös Matroxin kortit toimivat hyvin eri musiikkisoftien kanssa ja kuvanlaatu on varmasti hyvä.

 

JPQ
Lauantaina, 9. elokuuta, 2003 - klo 1.09:   
Rebb: joo kyllä mutta entäs hinta ja saatavuus ?
Ibe U: tuolla muuallahan oli WC emo joka rupesi pistämään veden kielelle...
Kertaus: WC=Windows Computer

 

Rebb
Lauantaina, 9. elokuuta, 2003 - klo 7.21:   
JPQ: Gxxx sarjaa taitaa vielä uutena jostain saada, Parheliat tolkuttoman kalliita. Käytettynä tuollainen perus G200:nen irtoaa luultavasti alta 20Eur

 

tomppa
Lauantaina, 9. elokuuta, 2003 - klo 15.17:   
Jep, tollainen vanhempi Matrox on hyvä valinta jos tarvitsee laatukuvaa eikä uusimmat (3d)pelit ole niin tärkeitä. Keltaisesta pörssistä on hauska välillä tsekkailla kuinka x86 raudan hinta laskee, välillä siellä näyttäisi olevan ihan hyviäkin paketteja alle n.300€

 

JPQ
Lauantaina, 9. elokuuta, 2003 - klo 17.51:   
tomppa: mulle riittää 3d peleistä duke nukem 3d,doom...

 

JPQ
Torstaina, 4. syyskuuta, 2003 - klo 9.33:   
Kaikkille: Windows2000:nen paljonkos se vie tilaa ?
PS. Vastaus on tietysti aivan liikaa.:(

 

KimmoK
Torstaina, 4. syyskuuta, 2003 - klo 11.55:   
Tieto joka ei ehkä hyödytä enään ketään:
500 megaa on liian vähän W98 koneelle hyötykäyttöä ajatellen. (kantapään kautta opittua joskus 1999)

(((Töissä taitaa nyt olla 10Gt minimi W2000 koneille. W2000+office+lotusnotes näyttää ottavan levyä noin 3 gigatavua, kun ei ole kaikkia oheishörkkeitä ja kuorrutuksia asennettu.)))

 

Thoriel
Torstaina, 4. syyskuuta, 2003 - klo 16.30:   
JPQ: "Minimi" on kaksi gigaa, josta 650 megaa vapaana. Alle kaksigigaiseen ei ala edes asentumaan. Kaksi gigaa on kuitenkin käytössä aivan liian vähän. Itselläni on nykyään kymppigigainen C:-osio, ja sekin alkaa käydä ahtaaksi.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: