Minä vs. Spy

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 06/2003 asti » Minä vs. Spy « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Markus
Keskiviikkona, 9. huhtikuuta, 2003 - klo 23.59:   
Jokin aika sitten täysin vahingossa tuli asennettua Windows-koneeseen ohjelmat Precision Time ja Date Manager. Näin vain vilaukselta ikkunan (tuli nettisurffauksen yhteydessä), jossa luki jotain atomikellon mukaan koneen kellon synkronoimisesta ja luulin vain sulkeneeni tämän ikkunan, mutta kuitenkin vahingossa ohjelmat ovat asentuneet. Huomattuani tämän ajattelin, että mikäpä siinä, onpahan kello oikeassa.

Vasta tänään tuli luettua tarkemmin noista ohjelmista. "Why are these two applications free?
Precision Time and Date Manager are part of the Gator Advertising and Information Network (GAIN). GAIN helps keep many popular software applications and services free in exchange for delivering ads, information, and software based on the Web sites you view."

Tämä selittääkin jotkut yllättävät mainokset, mitä on tullut Amiga-sivustoja lukiessani...

Kysyn, että mitä mieltä yleensä ottaen olette siitä, että ulkopuolinen taho tarkkailee nettisurffaustanne? Itse poistan nuo softat koneeltani, mutta pitääkö joku muu noita koneellaan tai muuta spywarea siten, että itse on siitä tietoinen ja sallii sen, tai jos ko. softia tai vastaavia ei ole koneella, niin sallisitteko koneellanne olevan tuollaisia softia?

Kuinka automatisoitua tämä tällainen toiminta käytännössä on? Tarkoitan, että tapahtuuko tämä nettisurffailun tarkkailu täysin koneellisesti, vai liittyykö tähän sitä, että myös ihmiset katsovat, että ahaa, tuon IP-osoitteen omaava on käynyt tuollaisilla sivuilla?

http://www.precision-time.com/

 

JPQ
Torstaina, 10. huhtikuuta, 2003 - klo 2.24:   
Markus: en sallisi mun netti surffaus ei kuulu kuin minulle ja koska noi vakoojathan voi ties mitä juonia selän takana... jo spämmissä on kestäminen.
Ja epäilen että kun vahingossa asennsit että kyseessä sellainene ikkuna jossa ikkuna kuva vanhigossa painoitkin kuvan etkä ikkunan sulkunappia. Näitä on tullut vastaan muutamia onneksi olen ollut niin rauhallinen että painan oikeaa nappia.
Luulen suht. koneellista siksi jo tulisi suht. kalliiksi palkata joku tarkkailu hommiin koska on se sellainen riski ettei täsmä mainokset edes auta firmaa hommassaan.

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: