Millaista muusikkia kuuntelet ?

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2003 » Viestit 03/2003 asti » Millaista muusikkia kuuntelet ? « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

JPQ
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 3.04:   
Minulla on lähinnä makuna
Jean-Michel Jarre
Tangerine Dream
Kraftwerk
Vangelis
Klaus Schulze
Mike Oldfield
J.S. Bach
Ja satunaiset muutkin kappaleet musa tyyliin katsomatta.

 

Teemu I. Yliselä
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 3.58:   
No vähän kaikkea tulee kyllä kuunneltua, lukuunottamatta jotain punkia tai metallia. Esim JPQ:n koko lista kelpaa mainiosti (no, Bachiin nyt ei ole kauheasti tullut tutustuttua). Elektroninen musiikki menee käytännössä kaikki syntsapopista ihan kokeelliseen matskuun saakka.

Nectarine soi täällä usein, tälläkin hetkellä. :)

http://www.scenemusic.net

 

Matti Kuuva
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 8.47:   
Itse liikun linjalla Eric Clapton - Dire Straits - Chris Rea.

Toki linjaa rikkoo Bjorn Lynne, sitten yksi Dune&London session orchestra -levy myös poikkeaa tuolta.

Vaimon veli on kovasti Espanja-suuntautunut tyyppi joten sieltä suunnalta on alkanut ropista levyjä koekuunneltavaksi, eikä noissa latinosävelissä minustakaan moittimista ole. Sillä on kitara mukana kun tulee kylään ja minulla sähköpiano joten taloyhtiön naapurisopu koetuksella. :)

 

Jarmo Piippo
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 10.05:   
JPQ: Luettelit samalla meikäläisenkin levylistan yleisimmin kuunnellut tapaukset. TD:tä on jotain 50 levyä. :) Tosin klassisen puolelta mulla Debussy eikä Bach.

 

J.
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 11.20:   
Meikä on aika lailla kaikkiruokainen. Melkein mikä tahansa menee paitsi klassinen musiikki, hengellinen musiikki ja raskasmetallit. Yksittäisistä suosikkibändeista voisi mainita Nightwishin. Erikoisemmasta päästä voisi mainita animemusiikin ja joistakin peleistä musiikkia, esimerkiksi Final Fantasyistä tunnusmusiikit Suteki Da Ne (FF10) ja Eyes on Me (FF8), tosin myös FF7:n One Winged Angel oli mieleeni.

 

JPQ
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 13.20:   
Piippo: Oho aika paljon TD:tä käy kateeksi. ;-)

 

zipper
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 13.25:   
Beethovenin koraalifantasia rulez!
No, korvat on suht sökönä kun joskus oli kunnon autostereot ja tuli luukutettua Pink Floydia ja Earth, Wind & Firea ehkä pikkusen liika kovaa...

 

JPQ
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 14.09:   
Zipper: Bachin Toccata & Fuuga D-Molli rulex!!!
Muttei naxoksen versio jos oikein muista kaikki särmä on poissa nyyh.

 

Jarmo
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 14.17:   
JPQ: no kun 80-luvulta asti tullut kerättyä noita. Ja se on sitten Debussyn La Mer-teoksen kolmososa, EMI:n levyltä, joka rulez! ;-)

 

JPQ
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 15.03:   
Jarmo: Tangerine Dreamista itse pidän siitä sekvenseri pulputuksesta karkeasti 1974-1983 vuosilta.
Ja voihan olla sulla lähmpänä parempi levykauppa kuin minulla ? ;-)

 

zipper
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 15.42:   
JPQ: Olen samaa mieltä, Telarcin (vissiin) suorakaiverruslevyssä on
kunnon jytinät. Toccata, Prelude ja Fuugan 18 Hz aiheutti aikanaan
baarikaapissa mukavan kilinän AR:n 12" bassoilla :-)

 

jPV
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 16.15:   
Aika kaikkiruokainen olen musiikin suhteen, mutta räppiä, teinipoppia (joitain poikkeuksia lukuunottamatta) ja iskelmää en kyllä yleensä siedä :-) Lähinnä menee tuonne raskaamman musiikin puolelle.. lähinnä jotain tunnelmallista, synkähköä, goottimaista :-) Ei kuitenkaan mitään tilulilusankariheviä tai deathmetallia tms ;) Myös elektro, industrial ja noiden kaikkien sekoitukset menee ;) Viime aikoina tullu kuunneltua esim. seuraavia bändejä: Ambeon, Hooverphonic, The Black League, Aural Planet, Velcra, Theatre of Tragedy, Within Temptation, White Zombie, Future sound of London, Röyksopp, Battery... että siitä nyt voinee päätellä jotain ;) Naislaulajat ollu suosiossa viime aikoina ;)
Muita suosikkeja sitten.. joiden koko tuotanto pitää kerätä ;) Paljon jää puuttumaan, mutta mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen: Metallica, Ozric Tentacles, 69 eyes, KMFDM, Rammstein, Recoil, Apoptygma Berzerk, Crystal Method, The Gathering, On thorns I lay, Moloko, Lacuna coil, Joe Satriani... no joo, oiskohan siinä :D

 

JPQ
Keskiviikkona, 18. joulukuuta, 2002 - klo 20.50:   
Zipper: Tiettyä ns. karheuttakin ajan minusta kuuluu asiaan totuutta en tiedä. Tämä mun tarkoittama äänitys on aluperin oliko 1950 vai 1960 luvulta.

 

Jarmo
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 8.25:   
JPQ: Tismalleen, tuo TD:n 70-80-lukujen tuotanto on parasta sinfoniaa, uudemmat Froese juniorin ajan levyt ovat harmillisesti lähempänä normipoppia. Levykaupat joutuvat yleensä tilailemaan noita, joten kalliiksi menee sitä kautta, postimyynti on parempi konsti.

 

tomppa
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 10.23:   
hmm.. Ilmeisesti keskiverto Amigisteilla on aika kehittynyt musiikkimaku, verrattuna meikään siis.
Eli Black Flag, X (ei windows), Clash, Ministry, Motorhead, wanha CMX & Terveet kädet häiritsee naapureita eniten. Vaihtelee tosin aika paljon, joskus kuuntelin Jarreakin aika paljon, Kraftwerk on aina kova sana. Ja löytyyhän klassisestakin ihan klassikkoja. Prodigyn 'Diesel Power' on hauska biisi(?).

 

JPQ
Torstaina, 19. joulukuuta, 2002 - klo 15.08:   
Tomppa: ei sinunkaan makusi epä kehittynyt ole kraftwerkkia ja jarrekin löytyy listalta,Motorhead (en itse kuuntele) eli tällä palstalla ei maussa ole hävettävää. Ja mun omasta listasta jäi uupumaan Jan Hammer josta jonkun verran pidän.

 

TSK
Perjantaina, 20. joulukuuta, 2002 - klo 1.32:   
Vau löytyy muitakin Jarre ja Kraftwerk faneja. Hienoa. Ja Bachin Toccata & Fuuga D-Molli tietenkin kova sana myös. (Osaan soittaa sen myös itse !) Jarre ehkä mulla ykkönen sitten aika lailla laidasta laitaan musiikkia sopivan valikoivasti. Kotim. iskelmätähdistä pitää erikseen mainita ikipirteä Heidi Kyrö sekä Annika Eklund.

 

JPQ
Perjantaina, 20. joulukuuta, 2002 - klo 14.03:   
TSK: Millä soittimella soitat cd soittimella tuskin ainakaan kun noin kehut ? koska levysoitinkin vaatii enempi taitoa. Mutta kiva kuulla että joku amigisti osaa soittaa. Soitto taidotan ainakin vielä. Mullakin periaateessa Jarre on ykkönen Tangerine Dreamin kanssa. Vaikka joskus on selkeästi Kraftwerk tuulella varsinkin kunnon aitoa Computer Worldia tässä ympärillä valmistellaan.;-)
Naps Naps Kops Naps koko yhdistykselle vaan...

 

Jarkko Pienimäki/Jarpie
Sunnuntaina, 22. joulukuuta, 2002 - klo 14.24:   
Pääasiassa mulla soi jazz, progressiivinen rock, proge-metalli tai joku hyvä deathmetalli mutta kyllä käytännössä olen miltei kaikkiruokainen eli ainoat musiikkityylit joita en siedä on teini/purkkapop, iskelmä ja jumputus. Viimeaikoina on paljon soinut John Coltrane, Miles Davis, Anathema, Summoning, Black Sabbath, Judas Priestin kaksi ekaa levyä, Pain Of Salvation ja Blind Guardian sekä Gracious.

 

Markus
Keskiviikkona, 25. joulukuuta, 2002 - klo 16.12:   
Minäkin tunnustaudun Jarren ja Vangeliksen musiikin ystäväksi. Näistä Vangeliksesta pidän enemmän. Viimeaikoina olen paljon kuunnellut Vangeliksen Reprise levyn Psalmus Odea, mikä on mielestäni todella upea kappale. Jarren kappaleista voisin mainita Metamorphoses-levyltä sen viidennen kappaleen (mikä se nyt mahtoikaan olla nimeltään...). Klassisesta pidän myös, mainittakoon esim. Pachelbellin Kaanon.

Kuuntelen myös jonkin verran SID-musiikkia. Esim. Rob Hubbardin Lightforce on hyvä sekä Martin Galwayn Rambo2:n musiikit. :) Nemesis the Warlockia ei voi myöskään unohtaa. ...ja kyllähän sitä varsinkin nuorempana Jeroen Tellin Cybernoid2:sta tuli paljon kuunneltua. Lisäksi Ultima 4:ssa ja vitosessa on hyvät musiikit. Reyn Ouwehandilta löytyy myös hyvää SID-musiikkia sekä lisäksi "oikeaa" musiikkia kuten hänen Galway Remixed levyn Parallax (title).

Amigan peleistä mieleen on jäänyt mm. Turrican2:sen musiikit (title ja highscore) sekä Grand Monster Slamin title. Ja kyllähän Shadow of the Beast -peleissä oli hyvät musiikit. :)

Mainittakoon vielä www.mp3.comin artisteista Mike Andrews.

Lisäksi joka joulu taitaa tulla TV:stä Lumiukko-niminen piirretty ohjelma, missä on hyvä musiikki. :) Hamassa lapsuudessani taisi olla suomennettuna Poika ja lumiukko - englanniksi The Snowman. Tämä upea kappale löytyy myös SID-musikkina juuri tuolla Snowman-nimellä. :)

 

JPQ
Keskiviikkona, 25. joulukuuta, 2002 - klo 19.01:   
Markus: Vangelis on säveltäjä ja Jarre taas Showmies ja saundi mies. Jarren Metamorphosis on muuten huono mutta yksi raita sen numeroa en muista oli ok.

 

TSK
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 2.15:   
JPQ: Pianolla (tai millä tahansa koskettimilla). Amigan pelimusiikeista mielestäni pari hyvää on Shadow of the 3rd moon sekä Burn out.

 

Markus
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 14.46:   
JPQ. Tuo Metamorphoses ei ole mielestäni kovin jarremaista ja varsinkin se Bells (vai mikä se nyt oli, ei ole levyä nyt käsillä) oli jokseenkin surkea kappale. Itse kuitenkin pidin sen viidennen kappaleen lisäksi ko. levyllä myös neljännestä ja kymmennennestä kappaleesta. Kymmenes taisi olla nimeltään "Gloria, Lonely Boy".

Vangelis saa paljon tunnetta kappaleisiinsa. Esim. "Heaven and Hell"-levyllä kun se erikoinen musiikki alkaa muuttua ja rahoittua ja lopulta kaunis piano alkaa, niin tulee melkein tippa linssiin. Kyllä Vangelis osaa! :)

Osa Jarren kappaleista on parempia muiden tekeminä versioina. Esim. Greatest Synthesizer Hits 5:llä olevat versiot Jarren kappaleista ovat paljon parempia mielestäni kuin Jarren itsensä tekemät versiot. En nyt muista mitä nuo olivat nimeltään kun ei ole levyäjä käsillä... Lisäksi mielestäni Martin Galwayn C64:llä tekemä versio Jarren Magnetic Fields 4:stä Yie-Ar Kung Fu:un on parempi kuin Jarren oma versio Magnetic Fields levyllä. Se mikä näissä muissa versiossa on mielestäni parempaa on *tunne*. Jostain syystä Jarren omat versiot jäävät usein vähän vajaiksi, mutta eivät toki aina.

 

JPQ
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 15.10:   
Markus: Eipä niin sehän siinä mättääkin on meinaan suuri pettymys. Vangelis kun kuten jo sanoin säveltäjä sillain niinkuin ennenkin oltiin ja on sitä mitä minä sanoin. Musta taas jarren live versiot on parhaita eli jarre eniten itsensä juuri livenä. Ainakin Starink tulkinnat on kyllä syvältä minusta jotkut sid tulkinnat on hyvä kuten sen Bomb Jackistä löytyvät olikos Magnetic Fields 2 vai mikä Jarre olikin on hyvä.

 

JPQ
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 15.11:   
Markus: Mitäs tykkäät Oxygene 7-13 levystä ? minusta se on erinomainen.

 

Markus
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 17.23:   
JPQ. Minusta Jarren Oxygene 7-13 levyllä ensimmäinen ja toinen kappale ovat hyviä. Jarren Chronologie on minusta myös ihan hyvä. Tosin siinä ne viimeiset kappaleet eivät pahemmin säväytä... Jarren Waiting for Cousteau on mielestäni myös ihan hyvä. Se neljäs kapppale joka on yli 40 min. pitkä oli todellinen yllätys!
Muistan, että ensimmäiset kerran kun kuulin sen Jarren Zoolook levyn pitkän kappaleen niin koin sen todella hienona. Se oli kuin jonkinlainen matka. Ihan mahasta otti. :) Muutenhan se Zoolook on vähän kummallinen. :) Ei oikein minun makuuni...

Vangeliksen joissakin vanhoissa kappaleissa kuten Blade Runner (end title) ja Alpha on hienoa se miten ne muuttuvat yllättäen ihan toisenlaisiksi. Alpha muuten taisi olla ensimmäinen Vangeliksen kappale, minkä kuulin. Siitä asti olen ollut Vangeliksen musiikin ystävä. :)

 

JPQ
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 19.01:   
JPQ: On muut ainakin saundillisesti ja vikako se raita oli jotenkin erilaisen kiva. Olisiko Ethnicolor yksi se sun pitkä kappale Zoolook levyltä pisin jonka muistelisin tuolta levyltä löytäväni upea ja live versiokin on upea. Zoolook jarren sampleri kokeilu eli jarre kokeilee uutta mahdollisuutta.
Mun mieli levyt on
Equinoxe
Chronologie
Concerts In China
Hongkong
Magnetic Fields
eivät järjestyksessä.
Paras vanha Oxygene on osa kaksi.

 

TSK
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 23.37:   
Tätä kirjoittaessa kuuntelen samalla Zoolook:ia. Erikoinen levy. Itse pidän aivan älyttömästi Oxygene 13:sta. Varsinkin kun on suht laadukas kotiteatterilaitteisto. Jotkut synth.strings:it kuuluu nätisti selän takana olevista kajareista. Hienoja soundeja saa aikaan vanhoilla 70-luvun syntikoilla. Ja subbari on kuuntelussa ehdoton. Kannattaa kuunnella uudempia Jarre:n levyjä surroundina varsinkin jos koneista löytyy Pro Logic:ia kehittyneempi tila, hyvä vahvistin ja kunnon kajarit. (Ei mitään muovipönttöjä.) Ehkä se Metamorphosis on yritetty suunnata enemmän valtavirran suuntaan ja tehty sopivammaksi formaattiradioasemille. Ehkä se siksi ei vaikuta niin Jarremaiselta. Musiikissakin valitettavasti se on business mikä jyrää. Tuosta Waiting for Cousteau-levystä pitää kertoa tarina. Kuuntelin sitä ekan kerran armeijassa sotkun kirjastossa kuulokkeilla. Sitten armeijan jälkeen ostin kys. levyn ja ihmettelin mikä outo kappale on se levyn neljäs. En muistanut sitä kuulleeni. Ainoa selitys on että nukahdin aina kys. levyn aikana enkä näin ollen kuullut sitä viimeistä. Heräsin aina kun levy loppui. Takuuvarmaa unimusaa. Eräs tuttu terapeutti kertoi käyttävänsä klassista musiikkia rentoutumisharjoituksissa. Soitin hänelle juuri tuon pitkän Waiting for Cousteau:n ja hän innostui käyttämään sitä terapiassaan.

 

JPQ
Torstaina, 26. joulukuuta, 2002 - klo 23.46:   
TSK: Siksipä ei vaikuta Jarre maiselta. Mikäs terapeutti tuollainen on ? ps. omakin musa vois noin toimia...

 

Matti Kuuva
Perjantaina, 27. joulukuuta, 2002 - klo 11.14:   
Markus: Vautsi! Pachelbelin kaanon, ihan hyvä valinta. Ihan pianosoittona helppo kappale ja löytyypä mod-formaatissakin kun sen itse sinne hakkasin. No ei sitä kyllä saavutukseksi voi kutsua..

Itselläni muuten päättyy työt vuoden vaihteessa, onneksi viimeinkin, joten hainpa kirjastosta samantien nuottikirjaa eli naapurit on kovilla. :)

 

Markus
Perjantaina, 27. joulukuuta, 2002 - klo 11.54:   
Itsekin olen käyttänyt tuota Waiting for Cousteau levyn viimeistä kappaletta apuna unensaantiin. :) Vangeliksen Voices levyllä on myös aika maagisen unettavia kappaleita. Se ensimmäinen tosin ei - sopii ehkä paremmin herätykseen. :)

Jarren Equinoxe on minustakin hyvä. Equinoxe4:ssä tosin kun tulee jonkinlainen huipentuma, niin olisin odottanut vähän vaikuttavampaa jatkoa. Jarren Hong Kong levyllä minua säväytti ne sähkökitaraversiot. Taisi olla mm. Rendez Vous4 jonkinlaisena sähkökitaraversiona. Tuosta muuten tuli mieleen, että onko kenelläkään mielipidettä Enigman toisen levyn "I love you... I'll kill you..."-kappaleen sähkökitarasoolosta? :) Tuon kappaleen rauhallista alkuosaa muuten käytettiin aikoinaan MTV3:n 45 minuuttia ohjelmassa. (Hmmm... ainakin kun ko. ohjelmaa TV:ssä mainostettiin) En ole kappaletta pitkään aikaan kuunnellut, mutta pidin siitä kyllä aikoinaan...

Tuosta Pachelbelin Kaanonista minulla on jonkinlainen jousisoitinversio sekä lisäksi vaikuttavampi syntetisaattoriversio. Jälkimmäisessä on todella kaunis piano. En valitettavasti muista sen kauniin klassisen kappaleen nimeä, mitä kuuntelen ylioppilaaksi tuloni muistopäivänä (tulipahan tämäkin erikoisuus paljastettua :D). Muistan, että ko. kappaleessa jossain välissä sieltä kauniin jousisoitin musiikin lomasta alkaa hiljaa nousemaan upea oboe, mikä voimistuu soolosoittimeksi. Mutta levy oli joku Naxoksen levy mikä oli osa kolmen levyn kokoelmaa. Kokoelman kannessa taisi olla Aatami (vai onko se Adam?) ja Eeva paratiisissa.

 

JPQ
Perjantaina, 27. joulukuuta, 2002 - klo 15.17:   
Matti Kuuva: loppullisestikko työt päättyy ?

Equinoxe7:sta vai mikä se on todella hieno pitää tarkistaa informoin jos muistin vääron numeron. Jarren Hong Kong levyllä tosiaankin ne sähkis jutut juurikin ja eräät muutkin.

 

TSK
Perjantaina, 27. joulukuuta, 2002 - klo 22.26:   
JPQ: No se terapeutti on psykologi joka muun muassa opetti urheilijoille ja jännittäjäihmisille rentoutumista.

 

Jukka Eronen
Perjantaina, 27. joulukuuta, 2002 - klo 22.42:   
Ambient, trance, hard trance, goa, klassinen, rave, elektroninen... Erityisesti siis elektroninen musiikki mutta se mistä pidän riippuu täysin kappaleesta eikä musiikkilajista.
Myös tietyntyyppinen sähköinen ja akustinen rock toimii (erityisesti Kyyrian Gift on nerokas ja Stiltskinin Inside).

Oman musiikin tekemisen (ja kuuntelemisen; itselleenhän sitä ensisijaisesti tekee) lisäksi näitä tulee usein soiteltua:
Vangelis, Jarre, Brian Eno, William Orbit, Mike Oldfield, Moby...

Vangeliksella taatuin taso; elektronista sinfoniaa puhtaimmillaan.
Jarrella tietyissä kappaleissa nerokkaita melodioita ja sävelmiä (Chronologie 4, etenkin Praga Kahn Atonium Mix, on yksi parhaista tranceista koskaan), joskus taas vähemmän (esim. kevyt"industrial"-klonksutuksista, kuten Revolutions, en välitä).

William Orbitin Pieces in a Modern Style -levyllä on hienoja tulkintoja klassisista kappaleista.
Mobyn jotkut kappaleet loistavia, tosin eivät aina kauhean kestäviä, osa taas aivan "turhia" ja itseään toistavia.

Muita mm. Astral Projection, Future Sound of London, Faithless...

Itse siis teen lähinnä elektronista musiikkia ja tänä vuonna etenkin ambientia, jota uusin levy "Choices for the New Nature..." eniten sisältää:
http://www.synchronic.cjb.net/_fin_music.html

Yksi kappale tuolta levyltä näytteenä ("ambient hard trancea" jos halutaan kategorisoida):
http://kotisivu.mtv3.fi/synchronic/music/je-dropstone.mp3

--
http://www.synchronic.cjb.net

 

JPQ
Perjantaina, 27. joulukuuta, 2002 - klo 22.56:   
TSK: Eikö opeta enään?
Jukka Eronen: Kappas toinen samanalainen ihminen musa maun suhteeli tykkää kappaleista ei genreistä.

 

TSK
Lauantaina, 28. joulukuuta, 2002 - klo 18.05:   
JPQ: En ole nähnyt kys. tyyppiä kymmeneen vuoteen.

Itsekin pidän aika paljon yksittäisistä kappaleista riippumatta tyylilajista tahi esittäjästä pois lukien muutama suosikkiesiintyjä (ks. edelliset viestit).

 

JPQ
Lauantaina, 28. joulukuuta, 2002 - klo 19.51:   
TSK: Jaahas sepä ikävää. Sama tuon musa maun suhteen minullakin.

 

Matti Kuuva
Maanantaina, 30. joulukuuta, 2002 - klo 9.18:   
JPQ: Joo päättyy, olen tässä juuri toisiksi viimeistä päivää töissä.

 

JPQ
Maanantaina, 30. joulukuuta, 2002 - klo 18.15:   
Matti Kuuva: jäät siis eläkkeellekö ? ja jos jäät niin miltä alalta ?
PS. Eihän nämä minulle kuulu mutta saapahan paremman kuvan amigistie ikä jakaumasta ja yms.

 

Tripper
Maanantaina, 30. joulukuuta, 2002 - klo 19.02:   
Hoh, että tällanen kysely ;)

Mitäs sitä keksis.. nykyään tullut kuunneltua aikalailla melankolista musaa, usein electronicalla/downtempolla höystettynä. Eli tällaisia nimiä: Ulrich Schnauss (kannattaa tsekata), Ladytron, Boards of Canada..
mitäs muuta..Wagon Christ, Snooze, Claire Voyant (aika ylläri, goottiromanttista fiilistelyä loistavalla vokaalilla), Cocteau Twins.

Nojoo, siinä viimesimmät.
Vangeliksesta on täällä vähän löpisty, mielestäni äijä on vähän kalkkeutunut eikä mitään uuden kuuloista oo tullut aikoihin ulos. Ts. ei enää tunnu menevän pintaa syvemmälle.

 

JPQ
Maanantaina, 30. joulukuuta, 2002 - klo 22.23:   
Tripper: Tämähän kuuluu yleistietoon. Jokainenhan saa olla esim. Vangeliksesta sitä mitä haluaa. Sehän käyttää presttejäkin nykyään kunhan perustelee kuten Tripper teki.

 

Matti Kuuva
Tiistaina, 31. joulukuuta, 2002 - klo 9.21:   
JPQ: Olen ollut töissä OY Metsä-Botnia AB:n Äänekosken sellutehtaalla eräässä tietojärjestelmäprojektissa ja vienyt asioita vähän pidemmällekin. Työnantajalta loppui kuulemma rahat, joten määräaikaisuuttani ei voinut jatkaa. Osaston budjetti on ylitetty niin raakasti että päällikkö päätti lopettaa säännönomaisesti kaikkien työsuhteet kenen vain pystyy osastollaan. Yritys on säälittävässä jamassa. Kyseinen yksikkö on konsernin rahasampo, muttei kauan. Asiat on hoidettu lähes 20 vuotta erittäin hyvin, nyt ne ovat retuperällä.

 

JPQ
Tiistaina, 31. joulukuuta, 2002 - klo 17.32:   
Matti Kuuva: Onkos käynyt taaskin niin että kun nuoret uudet pomot tulee kaikki menee pilalle niin TV puolella ja yms. (en jaksa luetella missä kaikkialla)
PS. Harmittaa puolestasi & muiden kärsijöiden puolesta myös.

 

Jupp3
Sunnuntaina, 12. tammikuuta, 2003 - klo 0.11:   
Itselläkin on Jarren levyt olleet CD-asemassa melko usein, varsinkin aiemmin... Mutta opiskelija-asuntoon muutettua tarvitsee vähän "voimakkaampaa" musiikkia, että saa naapurista kantautuvan teinipopin peitettyä täysin :)

Noh, kyllä tällaista rauhallisempaakin tulee kuunneltua, varsinkin aamuisin/iltaisin...

Musiikkikokoelmasta...

Erinäisiä "Scene" -levyjä on tullut keräiltyä jo jonkin aikaa, ja nyt niitä näyttäisi olevan 46 (originaaleja siis)

Mitähän noista ottaisi esiin... No, ainakin Vangeliksen ystävien kannattaa tutustua Allister Brimblen levyyn Bang! Tick... Tick... Suosittelen.

Jogeir Liljedahl... Kyseisen miehen modit pyörivät aikanaan hyvinkin tiheästi Hippoplayerin playlistilla :)
CD voisi kuulostaa paljon paremmaltakin, mutta hyvä näinkin...

Niin, ja Back in Time 3 levyllä on muutamia todella "jarremaisia" sovituksia Hubbardin kappaleista :)

Ja edellisestä voinee päätellä, että myös sidit & modit ovat ahkerassa kuuntelussa :)

Vangeliksen biiseissä kyllä on erittäin rauhallinen tunnelma, vastakohtana voisin mainita vaikka Nine Inch Nailsin The Fragile-(tupla)levyn, jonka kappaleet kuulostavat suorastaan ahdistavilta :)

Musiikkimausta kai on helpointa sanoa, mitä minä EN kuuntele/osta:

Kaikenlainen teinipurkkapop, rap, jne.
Lisäksi en tietenkään osta yhtään kopiosuojattua levyä, oli hyvää musiikkia tai ei; Miksi maksaa moisesta, kun se ei kuitenkaan soi CD-asemassani?

 

JPQ
Sunnuntaina, 12. tammikuuta, 2003 - klo 1.53:   
Jupp3: Mikä on Jarremainen sovitus ?

 

Jupp3
Sunnuntaina, 12. tammikuuta, 2003 - klo 11.49:   
JPQ: Kuulostaa... Jarremaiselta :)

Tuossa on vanhempi versio yhdestä levyn kappaleista:

http://remix.kwed.org/index.php?search=zoids

Siis se o2:n versio (alin)

 

pena
Keskiviikkona, 15. tammikuuta, 2003 - klo 14.24:   
tomppa: Heh, et oo ainut joka omaa vähän "kehittymättömämmän" musiikkimaun.;) Sun listan lisäksi tulee kuunneltua sellaisia levyjä kuin Raised Fist, J.M.K.E, Endstand, Ramones, Nirvana jne. Lisäksi kaikki vanhat (ja uudetkin) suomalaiset punk-yhtyeet on aina yhtä kovia.:) Onhan noita hyviä levyjä vaikka kuinka, mutta en taida kehdata täs kaikkia ruveta luettelemaan...

Kyllähän toki toisenlainenkin musa muhun uppoo, että älkää olko huolissanne.:)

 

JPQ
Keskiviikkona, 15. tammikuuta, 2003 - klo 16.18:   
Jupp3: kyllähän se vähän Chronologien mieleen toi.

 

Jon
Torstaina, 16. tammikuuta, 2003 - klo 22.42:   
SIDit, jotkut Amigan säveltäjät, Jarre, Oldfield, klassista yms. mitä on mainittu jo moneen kertaan mutta pistetään nyt vielä omaakin...

"Klassista" heviä (eli sellaista 80-lukulaista minun kirjoissa) eli Iron Maiden, Judas Priest, Manowar, King Diamond. Suomestakin löytyy hyviä paljon hyviä bändejä, Stratovariuksen Episode oli kova levy, Nightwishiin kyllästyin mutta uusin levy on ihan hyvä taas.

Blind Guardian ja vanha Helloween...Dio, Rainbow!

Lordin levy on muuten ihan hyvä :)

Varmasti unohtui paljon.

 

JPQ
Torstaina, 16. tammikuuta, 2003 - klo 23.59:   
Jon: SIDit mullakin jäi pois eräät modut.

 

Matti Kuuva
Maanantaina, 20. tammikuuta, 2003 - klo 13.45:   
JPQ: No niin en olekaan vähään aikaan päässyt tietolinjojen äärille. Työstä puhuen, tein hommaa vain vähän reilut puolitoista vuotta. Ei harmita työn loppuminen, eikä se ole kärsimistä. Nyt minulla on aikaa hoitaa muutamia asioita, joista ei olisi ollut toivoakaan muuten. Lisäksi on toiveita kunnollisesta työnantajasta tässä sopivan ajan kuluttua. Metsäteollisuuteen ei kyllä kannata hinguta, kävin tänään moikkaamassa kavereita ko. paikassa ja sääliksi kävi. Ei ihme jos esimieheltänikin työmotivaatio on laskenut, kun ei työstä saa tyydytystä - asioita kielletään tekemästä hyvin, halvalla vaan pitäis... (Ja kumpikos lopulta tulikaan halvemmaksi, hyvin vaiko halvalla??)

Ei tosin muutenkaan työ ole minulle se elämän ykkösasia. Hyvää työtä on mukava tehdä eikä se ole raatamista vaikka tekisi ahkerastikin. Lisäksi se tuottaa niin työnantajalle kuin työntekijällekin.

Olen todennäköisesti taas ulkona näiltä foorumeilta viikkoja, joten hyvää jatkoa kaikille. Jonkin ajan kuluttuakin tänne on aina mukava tulla.

 

Jon
Keskiviikkona, 22. tammikuuta, 2003 - klo 15.05:   
Hmmm...listalta puuttuu ainakin Alice Cooper, Children of Bodom. Horror rock jota Cooper on perinteisesti edustanut, on puraissut aina sopivasti. Bodomien penskojen soittotaitto on taas korville palsami, vai oliko se napalmia?

Matti: nythän sinulla on aikaa koodata Amigalle, positiivisesti ajateltuna?

 

Jarski
Keskiviikkona, 22. tammikuuta, 2003 - klo 23.17:   
Minähän olen ihan samoilla linjoilla Jonin kanssa. Tässä vuoden vaihteessa Lordi veti silloisessa RadioMafiassa HardRock-iltaa. Ja Lordin miehethän soittivat sellaista matskua 70-, 80- ja vähän 90-luvultakin, että oksat pois. Melkein tuli tippa linssiin, kun muistelin omaa nuoruuttani. Juuri samoja biisejä kuuntelin silloin. Ja jatkan edelleen samaan malliin.

Musiikista aloin kiinnostua tosissani 70-luvun lopulla, kun suomalaiset Pelle Miljoonat, Eppu Normaalit, Sleepy Sleepersit yms. vaikuttivat. Sittemmin 80-luvun puolella löysin heavyn. Iron Maidenin Trooperin kuuleminen radiosta oli se käännekohta. Vaikken sittemmin Iron maiden perään ole paljoakaan kuolannut. Ensimmäinen Lp-levy, jonka itse ostin oli Judas Priestin Defender Of The Faith. Sitten löysin AC/DC:n. Ja AC/DC:n kaikilla Suomen keikoilla on tullut käytyä. Niin paitsi sillä ekalla vierailulla joskus 70-luvn lopulla, jolloin en tiennyt EikkiDeikkiä olevankaan.

Alice Cooperin Contrictor oli ensimmäinen levy, jonka Alicelta kuulin ja siitä se lähti. Nyt cd-levykokoelmasta löytyy kaikki Alice Cooperin levyt. Mahtava sarja, vaikka mukaan mahtuu heikompiakin esityksiä. Ihan aluksi jotkut Alicen levyt ei kolahtaneet ollenkaan ja olen tässä vanhemmalla iällä vasta oppinut niitä diggailemaan kunnolla. Esim. Welcome To My Nightmare - "Eihän tämä ole heavya ollenkaan"-pettymys on muuttunut omalla asteikollani huipulle.

Tämän päivän kovimmat suosikkini löytyvät pitkälti seuraavasta ryhmästä: ManoWar, Alice Cooper, Nightwish, Rhapsody, U.D.O., AC/DC, Gamma Ray, Nazareth, Stratovarius, King Diamond, Mercyful Fate jne.

Ja sitten on semmoisia hieman muusta linjasta poikkeavia kestosuosikkeja kuten Sleepy Sleepers, Turos Heavy G ja Jope Ruonansuun "Työnnä kännykkä hanuriin" on soinut aikas paljon...

Tuleehan sitä väliin muutakin kuunneltua. Mark Knopfler kolahti pariksi päiväksi, kunnes toivuin :-)

 

Jarski
Keskiviikkona, 22. tammikuuta, 2003 - klo 23.28:   
Niin tähän meikäläisen musiikin kuunteluun liittyy Amigakin sillä tavalla, että pitkäaikainen suhteeni Amigaan on katkennut uhrauksena musiikin alttarille. Myin nimittäin pitkään palvelleen A4000 tornin ja sijoitin siitä saamani kohtuullisen korvauksen uusien kaiuttimien hankintaan. Nelitonnisella sai melkein toisen Amphion Argon 2:n ostettua.

Surukseni on myönnettävä, että Amphioneilla on enemmän käyttöä kuin Amigalla tänä päivänä. Ihan kokonaan en Amystä luopunut, vaan siirsin kiintolevyltä ohjelmat yms. PC:n UAE:n alle koko systeemin.

Death to false metal :-)

 

Hooligan/DCS
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 7.22:   
JPQ:
Tangerine Dreamin tuotanto kiinnostaisi.. olen yrittänyt löytää mm.divareista mutta tuloksetta. Voitko lähettää sähköpostiosoitteesi hooligan@phnet.fi niin kyselen lisää?

 

Jarmo
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 8.08:   
Hooligan: Kokeiles vaikkapa http://www.swampmusic.com/ (vaikkei saisi mainostaa. :)

 

Jon
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 10.19:   
Onhan sillä Knopflerillakin hyviä...Esim. Sultans of Swing on ehta klassikko :)

Swampia minäkin suosittelen. Yleensä levyt on tulleet ja ovat edullisia.

 

JPQ
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 13.01:   
Jon: minäkin kuulo puheiden pohjalta suositelen ja kaveri saattoi sieltä joskus ostaa.
Hooligan: yritän pistää sinulle mailini. Pitää vaan kohta isontaan fontti kokoa tyyliin IBROWSE eli kun ei ole sitä kätevää IE toimintoa.:(

 

JPQ
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 13.05:   
Hooligan: ainakin vielä eilen oli yksi keräily harvinaoisuus huutonetissä tosin LP ja nyky hintakin jo 12e eli aika kova hinta...

 

jPV
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 13.13:   
JPQ: isontaa fonttikokoa? Miksi? Mitä IE-toimintoa? :-)

 

JPQ
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 14.01:   
jPV: no sitä millä voi vaihtaa lennosta sivun esittämiseen käyttettyä fontti kokoa. Fontti koon isonnus siksi että pystyn lukemaan kunnolla tuon maili osoitteen.

 

Hooligan/DCS
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 14.24:   
:)

 

JPQ
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 15.06:   
Hooligan: miksi tuo aurinkoinen naama kyllä 11 pikselin fontti on pieni kun piti varmistaa mailisi loppu osa.

 

jPV
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 17.21:   
JPQ: onko sitä mailiosoitetta pakko nähdä.. copy&pastee vaan :)

 

JPQ
Torstaina, 23. tammikuuta, 2003 - klo 21.53:   
jPV: salliiko tuo ikivanha IBrowse sen ja salliiko tuo YAM sen liittämisen ? jos sallii voih. taas näin turhaa vaivaa..

 

jPV
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 15.57:   
JPQ: ainakin IB1.22:lla toimii varsin hyvin. Luulis vielä vanhemmatkin (jos sellaisia löytyy) toimivan :-) Tässä mun IB1.22:ssa noi email-osoitteet on linkkejä, joista aukeaa ib:n sisäinen maileri, mutta jos maalaa sen tekstin pikkuisen tekstin alapuolelta, niin silloin ei vahingossa tule klikattua sitä linkkiä ;) Ja IB:ssähän riittää pelkkä maalaaminen vasemmalla hiirennapilla ja sen irti päästäminen, niin teksti kopioituu clipboardiin. Eli ei tarvitse edes ramiga-c näppäinyhdistelmää. Ja YAM:ssa sitten vaan aktivoidaan osoitekenttä ja painetaan normaalisti ramiga-v, jolloin teksti kopioituu clipboardista siihen.

 

JPQ
Perjantaina, 24. tammikuuta, 2003 - klo 16.19:   
jPV: näyttää olevan 1.2 68000:nnis versio ja aminet cdeeltä. Mutta täytyy tutkia. Ja toiseksi tässä sisäinen maileri kait karsittu. Ja kyllä kutt ja patze toimii noilla näppäin koodeilla. Ja tekstin maalaus ei tässä versiossa vielä riitä. Mutta kuukauden kiitokset. (siis kuukauden kestävät ?)

 

Explo
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 0.35:   
Lisätään nyt tänne omaa musiikkisuosikistoa, vaikka ketju onkin ollut näköjään jo yli viikon hiljaisena.

Pitkäaikaisimpiin suosikkeihin lukeutunevat monen muun kirjoittaneen tavoin Vangelis, Jarre (tämän levyt olivat ensimmäisiä jotka oikeastaan ylipäänsä kiinnostivat) ja Mike Oldfield; nämä on "löydetty" jo 80-luvun puolella. Noita ennen kuusnelosen pelimusiikit olivat jokseenkin ainut asia joka nappasi musiikkimaailman puolelta. ;)

Vähän tuoreempia kestosuosikkeja (noin kymmenen vuoden säteeltä) ovat mm. Clannad, Alan Parsons Project, Marillion, Pekka Pohjola ja Loreena McKennitt.

Nyt parin viime vuoden ajalta noiden lisäksi ahkerasti soineina löytyvät mm. Pink Floyd, Mostly Autumn, King Crimson, Porcupine Tree ja Rush. Eli kokonaisuutena musiikkimaku on ehkä liukunut "pelkästä" syntikkamusiikista enemmän progemaiseen suuntaan, tosin kyllähän elämää näiden kahden kategorian ulkopuolellakin on, kuten 'tavallinen' rock, vähän vanhempi jazz ja osa popista (vaikkapa Dido, Sarah McLachlan), kelttivaikutteinen materiaali ym. Noiden yllämainittujen lisäksi tietty on sitten paljon muita mainioita tahoja, mutta nuo ovat ehkä tosiaan niitä suurimpia suosikkeja.

Pahoja nikotuksia herättävät lähinnä hiphop, rap ja aivan äärimmäisin örinämetalli. Toki noista minun puolestani saavat muut pitää, mutta itse varaan henkilökohtaisen oikeuden olla niin tekemättä. ;)

 

JPQ
Keskiviikkona, 5. helmikuuta, 2003 - klo 14.48:   
Explo: Sentään ainakin minä seuraan tätä välillä...

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: