Spectravideon muuntajan diagnosointia

Saku-foorumi » Vapaa sana » Viestit 2015 » Spectravideon muuntajan diagnosointia « Edellinen Seuraava »

Kirjoittaja Viesti
 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Tiistaina, 30. joulukuuta, 2014 - klo 21.18:   
Spectravideo 328:ssani on tuollainen Mascotin tekemä muuntaja, joka tuuppaa 9 ja 16 VAC. Kun Spectravideo on jonkin aikaa päällä tuolla muuntajalla, kuva menee linkin takaa löytyvän kuvan näköiseksi.
http://www.amibay.com/showthread.php?67113-Diagnosing-a-PSU
Minulla on myös toinen, Spectravideon oma muuntaja, jolla tuota ongelmaa ei esiinny, joten en usko, että Spectravideon tasasuuntajissa ja virtatrankuissa on ongelmaa. Tuo Mascot on myöskin ihan Spectravideon virallinen muuntaja, jota on ilmeisesti pohjoismaihin tai Suomeen myytyihin pistetty. Onko tuolle jotain tehtävissä?

 

flux
Käyttäjätunnus: flux

Rekisteröity: 2-2010
Keskiviikkona, 31. joulukuuta, 2014 - klo 4.11:   
Amibayn foton näkee rekisteröimättä postimerkin kokoisena, josta ei saa selvää.

AC puolella luulisi olevan vain jännitteessä eroa. Mittaa powereiden jännite ilman kuormaa ja varsinkin tietokoneella kuormitettuna.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 31. joulukuuta, 2014 - klo 6.51:   
Bebeckin varastoista löytyy uusia SVI muuntajia
ainakin tampereelta

muuntajassa ei tainnut sisällä kyllä olla mitään muuta eletroniikkaa kuin itse muuntaja ja pari sulaketta
joten veikkaisin SVI suunnalla konkkia tai reguja

 

Tero S.
Käyttäjätunnus: protek

Rekisteröity: 10-2009
Keskiviikkona, 31. joulukuuta, 2014 - klo 10.11:   
Kiitokset flux ja virgo! Pitää mittailla jännitteet muuntajalta kuormalla ja ilman ja varmaankin myös tasavirtapuolen jännitteet itse koneelta. Muuntajassa ei tosiaan ole muuta kuin itse kela ja pari sulaketta. Bebekissä näytti tosiaan olevan oikeilla spekseillä oleva muuntaja mutta ehkäpä tsekkailen nuo konkat ja regut.

 

virgo
Käyttäjätunnus: virgo

Rekisteröity: 10-2009
Torstaina, 1. tammikuuta, 2015 - klo 23.33:   
huomautan vielä että Bebecillä on alkuperäisiä SVI muuntajia oikealla liitännällä tms. kuoret saattaa olla kärsineitä mutta ne voi aina vaihtaa
niitä vain pitää osata kysyä ne on takahuoneessa xD

Lisää viestisi tähän
Viestisi:
Käyttäjätunnus: Postitus informaatiota:
Tämä on yksityinen keskustelupalsta. Vain rekisteröidyt käyttäjät ja moderaattorit voivat postittaa tänne.
Salasana:
valinnat: Aktivoi URL:t automaattisesti tässä viestissä
Toimenpide: