Päivän namupalat
hakemistoon

ConfigYam

11.8.97 - Jari Karjalainen

(kuva)

YAM on yksi parhaista email-ohjelmista, mutta silläkin on puutteensa. Niinpä uuden version julkaisun viivästyessä YAMille on ilmestynyt ties mitä lisä- ja apuohjelmaa. Esim. koko joukon erinomaisia ARexx-ohjelmia YAMille löydät Kai's ARexx scripts -sivulta.

ConfigYamin avulla voit muuttaa helposti YAMin asetuksia. Kaikkia asetuksiahan ei voi muuttaa YAMista itsestään käsin, vaan on ladattava asetustiedosto tekstieditoriin. Tämä ei aina houkuttele muutelemaan asetuksia.

ConfigYam on tavallaan tekstieditori jolla voi muuttaa YAMin asetuksia, mutta tarjoaa myös yhden kaivatun ominaisuuden: sillä voi helposti järjestellä YAMin kansioita. Jo tämä oli minulle riittävä syy ottaa ConfigYam käyttöön, minulla on 22 kansiota ja tähän asti olen joutunut pitämään niitä siinä järjestyksessä kuin ne on luotu. Sekoilu asetustiedoston ja tekstieditorin kanssa ei ole houkutellut.

ConfigYam on tarkoitettu YAMin nykyisille versioille, ja se jäänee turhaksi kun YAM 2.0 ilmestyy. Mutta 2.0:n julkaisu tuntuu venyvän ja venyvän sitä mukaan kun siihen keksitään lisäominaisuuksia, joten ConfigYam voi olla pitkäikäinenkin ohjelma...

ConfigYam 1.0 vaatii MuiRexx3.0a:n tai uudemman. MuiRexx taas vaatii OS 3.0:n tai uudemman ja MUI 3.0:n tai uudemman.